Luleåtråden del 2
Den här tråden är för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här pratar vi om allt, men mest bröllop såklart.
Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-53/m3094004.html
Den här tråden är för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här pratar vi om allt, men mest bröllop såklart.
Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-53/m3094004.html
Bröllopsmässan ska vara i kulturens hus den 31/1. Har varit i kontakt med hairteam om håruppsättningar och det var då jag fick reda på mässan eftersom några av tjejerna från den salongen ska fixa modellerna! Har kikat på kulturens hus hemsida men inget står då iallafall än i deras program.. Om jag nu inte missat det!
hej å hå.
här har ja missat massor ser ja. våra bröllopsplaner har legat på is ett tag. men nu e ja på gång igen;)
å nu fick man mkt tips på naglar, hår å smink:)
å mässan måste man gå på, vi2ijuli-skaru me;)
Åååh, så roligt med bröllopsmässa! Nu har jag skrivit in det i kalendern!
Kul med mässan, missar den dock eftersom vi ska ner till Skåne å hälsa på svärmor å svärfar en hel månad. :)
Vi ska skippa Photobymaria vi.
Har troligen hittat nån annan vars bilder jag blev TOTALT kär i.
Dyrare dock men men, jag sa ju innan att fotona är en del av bröllopet vi vill lägga mest pengar på. :)
Nån som ska fotas utomhus i Gammelstan?
Funderar på var man ska hålla till om det regnar? Men det kanske fotografen har koll på.
Jag är faktiskt inte orolig över regnet i sig.. det betyder ju tur att ha regn på bröllopsdagen!
Fotografen brukar ha stenkoll på vart man kan vara och inte. Vi ska iaf ha en genomgång med Maria en vecka innan, för att bolla ideér, kolla ut platser etc etc. Vi får vara inne i studion om vi vill vid regn, men helst vill vi vara ute, så nog tror jag det löser sig.
Så kolla med fotografen om dom har några ideér, eller åk ut till Kyrkbyn och reka lite.
Vilken fotograf ska ni ha istället?
LillemorL: vill du dela med dig med vigslprogrammet å festprogrammet?;)
absolut! här är länken jag hittade:
gus-bea.weddingannouncer.com/downloads.html
Hej!
Jag som är ny här och inte riktigt hunnit starta igång bröllopsplaneringen mer än att kyrka och festlokal är bokad, skulle behöva lite hjälp!
Vad ska man egentligen börja med att göra när man planerar ett bröllop? en budget kanske? Men vad gör man sedan, börjar planera vilken mat man vill ha, hur inbjudningskorten ska utformas eller??
Jag skulle vara tacksam om någon vill delge sin erfarenhet till mig=)
hej frostbrud=)
jag och min blivande gjorde först en budget där vi såg hur mycket iv hade att spela på=) sedan började den riktiga planeringen och du har verkligen något att se framemot=)! vi ornade catering ganska fort, vi gifter oss på midsommarafton och vi hade cateringfirman bokad redan i augusti! vi bestämde även att vi skulle ta en kuvertavgift, klänningen köpte jag i somras och ringen är inköpt! inbjdningskorten kan du hitta mycket inspiration till här på BT, eler gå in på www.calligraphen.se eller www.korthuset.se där har du massa olika kort du kan kika på=)! ett tips är att börja fundra kring vem som ska va brudtärna, toastmaster osv! så dem får vara delaktiga i planeringen:)
Ja , det är det jag kommer på nu=)
Vilken kyrka och festlokal ska ni ha?
Hej!
Är ny i tråden, bor ett par mil från Luleå men tänkte passa på och fråga er som bor där lite.
Vi gifter oss 25 juli, ett litet hemligt bröllop för de närmsta. Tänkte inte ha en riktigt brudklänning, utan en enklare fin/festklänning. Har ni några tips på någon som kan sy eller om det finns någon annanstans? Jag har hittat en bild på en klänning som jag kan tänka mig, men har tyvärr inget mönster...