• Nibla

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Typiskt att det blev så fint väder när vi bestämt oss för att stanna inne. L har sovit i två timmar snart medan jag inventerar källaren, hjälp vad grejer vi har!
    Hittade i alla fall följande till brorsan:
    6 vinglas
    10 dricksglas
    4 caféglas
    6 kaffekoppar på fat
    Ett dussin bestick (gafflar, knivar, matskedar, teskedar)
    Ett överkast
    En skärbräda
    En DVD-spelare
    En fönsterlampa
    En smörgåsgrill
    12 mattallrikar
    2 temuggar

Och kläder till svägerskan. Kläder som jag hade under min "smala period" som jag inte velat slänga om-ifall-att........

• Nibla

Nej, jag kör ingen speciell diet utan har bara börjat tänka en extra gång innan jag fikar, innan jag tar mat en gång till (är jag hungrig eller äter jag bara för att det är gott?), går raska promenader, etc.
    När jag slutar amma tänkte jag gå med i viktkoll.se. Har som mål att komma i mina "smal-jeans" när jag fyller 30!

• Nibla

Tack alla för att ni är så snälla! Jag ska prata med brorsan ikväll och kolla vad de har och inte har än så länge.

• Nibla

God morgon!
    Bauti, de har redan en lägenhet som de fått av Länsförsäkringar.
    Har du förresten inte fått sålt den än?

Idag är vi uppe tidigt, vi ska till svärmor/farmor idag och mysa. Först ska vi till Eriksberg och hämta sushi, har suktat efter deras sushi ett bra tag nu. Den som finns här i förorten går inte att mäta sig med Eriksberg, tyvärr!

Igår fastnade jag framför ett program på TV400. Det hette Dr 90210 och man fick följa ett gäng plastikkirurger i Beverly Hills. En av dem höll "Botox-partyn" hemma hos folk, där man fick spruta in lagom dos i läpparna, pannan eller var det nu behövdes. Ungefär som ett Tupperware-party fast med Botox. Sanslöst!
    Sen var det en 19-årig tjej som gjorde en blygdbensfettsugning. Det ni!

• Nibla

Ab,
    Märkligt, det är fler som säger att de har problem att kommentera bloggen.....
    Låter skönt att bara jobba till lunch och sen ha lite "me-time". Ja, kanske inte städningen då....

• Nibla

Brorsan och familjen är här nere i trakterna tills vidare, de ska nog till Ullared imorgon. De har fått lite pengar från försäkringsbolaget att handla för men tack ändå för alla era erbjudanden!
    Idag skulle de "bara vara" och gå ut och grilla korv i skogen.

Har börjat fundera lite i "tänk om"-banor. Brorsan fick ju inte med sig nån telefon ut från huset, så han fick ju hejda en bil som kom körandes på vägen. Först var det en bil som inte stannade utan bara körde förbi, trots tjock rök. Sen stannade en annan bil och ringde brandkåren.
    Vad jag funderar på är; tänk om den första bilen hade stannat, hade huset kunnat räddas då?
    Fast å andra sidan, frågan är om man själv hade stannat när en skallig typ står och viftar vid vägkanten........

Frujj,
    Jag har också kikat lite på PoP's rea men det enda jag hittade var en stackars mössa för 25 spänn. Tyckte inte annars att de hade så roliga grejer.....
    Apropå PoP för övrigt, jag vet inte, men jag tycker det är lite hutlöst att betala 900 spänn för en jacka till en baby! (En sån där skaljacka)

• Nibla

Dagens positivlista:
    1. Mysdag med svärmor och sushi
    2. Latte på morgonen med tända ljus
    3. Lovisa hosta är bättre

• Nibla

Dagens tre positiva:

1. Ligga och dra sig i sängen och titta på skidskytte
    2. Promenad i soldiset
    3. Besök av bror+fru, de ser ut att må mycket bättre. De gråter i alla fall inte hela tiden längre.

• Nibla

Dagens lista:

1. Jag har en go dotter som äntligen är frisk från förkylningen
    2. Vi ska gå på babysim
    3. I eftermiddag kommer en kompis+bebis på fika

Bonus: Har ätit en fantastisk god äggröra till frukost!

• Nibla

Frujj,
    Vi tog den samtidigt som den andra sprutan på BVC. Det enda man behöver göra är att själv gå till Apoteket och köpa vaccinet, som exakt kostar 561,50 per gång. BAH!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas