Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas
Hej Nides! Kul att du är här! Se, nu dog inte tråden!
Hej Nides! Kul att du är här! Se, nu dog inte tråden!
Nides,
Rensning, usch jag ryser av bara namnet...... Min garderob skulle behöva sig en rejäl rensning, det har jag sagt sen i somras, men jag ids helt enkelt inte. Jag skyller på att L tar all min vakna tid! Ibland är bebisar bra att ha!
Började med tackkorten för dopet igår. Hade EN fin stämpeldyna som passade till. Så igår när jag satt med dem så ropade N från övervåningen att L hostade så hon kräktes, så mitt kortmakeri blev avbrutet. Vi åkte till Östra och idag när jag skulle fortsätta med korten insåg jag att jag glömt sätta på locket på stämpeldynan så nu är den helt torr...... GAH!
NIdes,
Det är så roligt att ni ska få en bebis? När är den beräknad till? Jag kommer ju vara hemma hela detta året, så i höst kan vi putta barnvagn ihop!
Jag menade givetvis: Det är så roligt att ni ska få en bebis!!! (Alltså inget frågetecken efter som i inlägget ovan)
Vi har en BabyTravel Jogger, Babyproffsens eget märke. Påminner lite om Urban Jungle, men är betydligt billigare. 4200 komplett istället för 8500.
Man fäller ihop den smidigt. Det är en trehjuling så den är lätt att vända och köra. Nackdelen är väl att liggdelen är rätt smal så får man en stor bebis kan det ju bli lite tajt efter ett par månader.
Annars är vi helnöjda!
Ja det verkar väldigt smidigt att kunna klicka i babyskyddet i vagnchassit. Ibland när man tex har åkt någonstans med bilen och sen ska lyfta över dem i vagnen så känner man sig som en skurk att behöva knäppa loss dem när de sover så gott! Då är det ju smidigt att bara kunna ta ur babyskyddet ur bilen och klicka i!
10 papp, det är som att köpa en begagnad bil ju! hehe!
Nides,
Det finns en del fina begagnade på Blocket. Som inte alls varit användna särskilt länge.
Nu sover L, så nu jäklar ska har göras kort!
Hej Tez! *vinkar*
Nu är jag klar med korten, det enda som saknas är fotot på L i dopklänningen. Förhoppningsvis kommer de på posten imorgon, så är det bara att klistra in dem.
När jag trodde jag gjort alla kort upptäckte jag att det fattades ett. Hade då packat ihop alla pysselgrejer, så det vara bara att packa upp igen och sätta sig och göra ett kort till. Fick skrapa ihop lite annat papper till det sista kortet eftersom det papperet jag köpt särskilt tog slut.
L sover fortfarande så jag ska passa på att klä om stolarna till matbordet. Det gäller att passa på!
Det sket sig med stolarna....*muttrar*
Gick ner i källaren för att hämta häftpistolen men hittar den inte bland makens alla verktyg. Det ser verkligen ut som ett bombnedslag där nere. Han som klagar då och då på att jag är slarvig!
Vad ska jag hitta på nu?? Kanske bädda.....det gjorde jag inte imorse.
Tez,
Har ingen bil idag!
Tez,
Vi har Sector. Ta inte dom, det är rena skiten!