• Nibla

Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas

Hej!
    Vart var det fika idag? Jag visste inte om jag kunde fika när det mailades tidigare i veckan, så jag trodde inte det blev nåt..... Jag var nämligen på stan idag med lillan.

Har suttit och gjort tre nya sidor till lillans fotoalbum, inser att jag måste köpa mer papper och printa mer foton för att fortsätta.

Imorgon ska jag packa, åker till Sthlm på måndag.

• Nibla

Vi åker imorgon och kommer hem på torsdag, alltså tre nätter. Känns som om man packar för tre månader....hehe!

7 mars ska jag boka!

• Nibla

God morgon!
    Välkommen hem till Sverige, Bauti! Tyvärr fick du ingen välkomstkommitté som mötte dig på Landvetter.

Idag ställde jag klockan på 6.45, snoozade i nästan en timma....sitter nu med en latte och läser tidningarna på nätet. Kl 9.45 ska maken skjutsa mig, lillan och all packning till centralen för färd mot den kungliga hufvudstaden.

Ses på fredag!

• Nibla

Tillbaka från Sthlm. Trevlig vistelse men skönt att vara hemma, det är lite trixigt att resa med en bebis. Man känner sig som en packåsna!

För örvrigt har jag inget jobb att komma tillbaka till efter mammaledigheten. Har blivit varslad. Får se hur det blir efter förhandlingarna.
    Min chef ringde mig och berättade detta när jag åkte tunnelbana i Sthlm i tisdags. Tog liksom udden av resan lite.......

• Nibla

Hej på er!
    Ab, vad fick ni betala? Jag var inne och kollade och de billigaste jag hittade kostade 1995 kr. Hutlöst!

Din sång på morgnarna verkar uppskattas av medresenärerna? Hahahahha!

• Nibla

Oj vad länge vi låg och drog oss i sängen idag. Lillan har haft svårt att sova så hon var extra trött imorse, inte mig emot. Gick upp 10.45, men hade då varit vaken sen 8.30. Tiden flyger iväg när man slösurfar, gosar med bebis och pratar i telefon i sängen.

Ska snart packa in Lillan i vagnen, gå ner till stationen och hämta bilen för att sen bege oss till Floda och Kortmakaren. Ska göra tackkort till dopet. (bättre sent än aldrig)

Ev. kommer bror och hans fru förbi efter besöket hos farbror doktorn.

• Nibla

Frujj,
    Ja, de har en liten sexmånaders bebis och en 2,5-åring.
    Trots att minstingen låg och sov inne i rummet där elden startade är han oskadd. Den store pojken är de väl mer oroliga för vad gäller mardrömmar och sånt eftersom han var med om hela alltet, fick stå ute barfota i snön, se när ambulans och brandkår kom. Vet inte om sånt sätter spår? Han hade i alla fall skällt på ambulanspersonalen när de klippte upp brorsans tröja som fastnat i handen på honom. Jag menar, man får ju inte klippa i kläder!

• Nibla

Kanske kan de rädda hårddisken på datorn där de har en massa bilder. Annars är allt förstört.
    Hela insidan av huset är svart!
    När brorsan fått ut pojkarna på framsidan av huset sprang han till baksidan och rafsade åt sig lite ytterkläder i hallen. Det är allt.

Håller med om att sälja biljetter i andra hand! Så fult!

• Nibla

Hej hej!

Jaha, då har man varit på Östras barnakut för första gången.... L har haft en hemsk hosta ett par dagar så igår andades hon lite tungt så Sjukvårdsrådgivningen tyckte vi skulle åka in. Vi kom dit vid 21.15 och fick åka hem 1.30. *suck* De hade EN läkare i tjänst.
    L fick inhalera adrenalin som gjorde att det öppnades upp ibröstet på henne, det gjorde susen direkt.

Ett annat irritationsmoment, måste klaga av mig lite. Jag kan bli ruskigt irriterad på föräldrar som inte har någon som helst pli på sina ungar. Igår var det en kvinna med två barn som var som vildar i väntrummet. De plockade ut leksaker och spred ut över hela väntrummet utan att plocka upp efter sig, var framme och pillade andra barn i ansiktet, sprang omkring och skrekoch gapade och pillade på precis ALLT. Personalen fick säga åt ungarna, morsan bara satt där!
    De var kanske 6 och 3 år och gick omkring med varsin halvliters Coca Cola, kl 12 på natten.....Så det var väl sockerstinna!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar fortsätter att träffas