Pappa som ger bort?
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
istället för att bli uppförd och att så tydligt trycka ner och kränka dem av oss som vill gå in med vår far, kan ni inte istället försöka att se saker och ting ur ett annat perspektiv än ert eget och istället på ett positivt sätt se att vi alla är olika och respektera det.
Jag håller inte med om att de med andra åsikter försöker trycka ner de som vill gå in med sin far.
De allra flesta uttrycker sin oro över vad detta representerar och hur det påverkar samhället i stort.
Kränka är ett oerhört starkt ord och det passar verkligen inte in här. Jag tycker snarare att det är tvärtom att de som har bestämt sig för att gå in med sin far vägrar acceptera att det finns en större värld utanför det egna bröllopet där människor är olika.
Istället för att säga: "Det är MIN dag, jag gör som JAG vill." Så skulle man kunna säga: "OK, jag förstår nu att det finns en annan aspekt på detta med brudöverlämning som påverkar många. Jag kommer trots detta att genomföra det."
Om man vill kan man ju lägga till varför, men det är inte nödvändigt, och det kanske inte finns någon egentlig anledning heller. Det intressanta är just att man har sett saken ur ett annat perspektiv men ändå valt sin egen väg.
Jag kan förstå JS76JS. När jag började här om min överlämning så kände jag mig också nedtryckt och påhoppad.
Men sen lärde jag mig att det absolut inte var så, utan att feministbrud (som nu blev utpekad här som att kränka) bara känner väldigt starkt för ett jämnställt samhälle! Och vi måste ju ha såna också!
Så JS76JS, ta inte åt dig personligen...
det är ingen fin gest för dig. Läs alla inlägg så kanske du finner relevanta argument. Vad du tycker spelar i det hela inte så stor roll, men att jag vill gå in med min far spelar stor roll för mig och det är av anledningar som du inte har med att göra. Jag tycker att det är kränkande att man försöker underminera någons åsikter och att håna någon annan person.
jag förstår er som är av den åsikten att ni tycker att traditionen är den att man blir bortgift eller likande. Jag är absolut medveten om att det har varit så i sverige och är så i andra länder, men som jag tidigare har sagt: så är givetvis inte fallet för mig och många andra som vill gå in med vår far. Och om det nu vore så, är det fortfarande inte upp oss själva hur vi vill göra? Blir så trött på folk som försöker pracka på andra hur man ska göra, bete sig osv.
Min fästman bad om min hand till min far, tyckte det var så romantiskt:) Jag hade som krav att min fästman måste be om min hand, inte för att min far tycker det är så vikigt, men för mig betyder det respekt för mina föräldrar. Mina föräldrar har uppfostrat mig och gett mig all kärlek jag behöver, och det minska jag kan göra är att fråga om deras åsikt inför äkenskap.
Jag har aldrig sett min far så glad då min fästman frågade om min hand...:)
Tycker absolut att vi ska ha ett jämnställt samhälle och kämpar för det varje dag, men kanske på lite andra sätt. Alla sätt är bra tycker jag!
räcker inte det? För de paren som väljer det argumentet verkar det räcka, kan det då inte räcka för andra?