• suzem

Pappa som ger bort?

hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??

• Svar på tråden Pappa som ger bort?
  • feministbrud
    Stardusty skrev 2009-01-12 11:25:17 följande:
    Haha ja, här händer det grejer Men som jag skrev, det är tack vare de argument du/ni lagt fram. Just därför jag älskar debatter/diskussioner för man lär sig så mycket
    Åh, vad underbart det är att se att debatter ger resultat. Nu har du gjort min dag (även om jag så klart inte tar på mig hela äran för ditt beslut)!
  • feministbrud
    ario skrev 2009-01-12 11:28:28 följande:
    min fästman frågade självklart mig, men jag bad honom fråga om min hand till min far. Nej. självklart skulle far aldrig säga nej, utan det är en fin gest och inget mer.För mig betyder det respekt för mina föräldrar, Och samtigt tycker jag det är romantiskt.
    Ett spel för gallerierna mao. Jaja, jag kommer aldrig att förstå romantiken med att blanda in päronen.
  • Klöver dam

Utan att ha läst alla inlägg här så förstår jag att detta är ett starkt ämne som berör. Nu tänkte jag sakligt berätta vad jag har beslutat mig för..

När det blev bestämt att jag äntligen skulle få gifta mig, så såg jag framför mig just detta att mannen i mitt liv skulle stå framme i kyrkan med bestman, medan jag skred in med pappa vid min sida. Romantiskt så det förslår.. Men. Jag har tänkt om.

För det första så är min pappa inte ett dugg för kyrkan, har skrivit sig ur den och enda gångerna han satt sin fot innanför dess dörrar är när jag eller brorsan döpt våra barn, och då enbart för våran skull. Jag skulle inte kunna be honom om en sån sak då känner jag.

För det andra så insåg jag att det också i mitt fall var rent egoistiskt. Jag ska få känna mig vacker på min bröllopsdag, ha värsta klänningen etc. Detta skulle ju givetvis förstärkas om allt fokus kom på mig, då jag sist av alla kommer in i kyrkan med musiken. Inser att min blivande är värd lika mycket fokus.

Däremot vill jag inte att vi ska träffas förräns det är dags, för att vi båda ska vara uppfyllda av känslorna för varandra i bröllopsskrud när vi går in. Lite egoism där med :)

Det otroligt förvånande var dock att pappa på julafton frågade om jag ville att han skulle gå med mig in! Han var orolig för hur fina kläder han var tvungen att ha på sig.. Så sött :) Trodde jag aldrig...

• ario

jag tror det har mkt med hur man är uppfostrad. Vi alla har ju olika uppfostran, och det är ju väll spännande:)

feministbrud skrev 2009-01-12 11:29:42 följande:
    Ett spel för gallerierna mao. Jaja, jag kommer aldrig att förstå romantiken med att blanda in päronen.
  • Nancy Drew
    Tooticki skrev 2009-01-12 10:55:25 följande:
    Jag har läst alla inlägg i alla trådar om brudöverlämning det senaste året, och nej, jag har ännu inte hört något annat argument än att det är en "fin gest".
    Och "jag har en så fin relation med min pappa" och "MEN JAG VIIIILLL! *banka i golvet och skrika*"
  • Stardusty

Glöm inte huvudargumentet "det är MIN dag" eller "jag gör som JAG vill"
    Nancy Drew skrev 2009-01-12 11:36:10 följande:

Och "jag har en så fin relation med min pappa" och "MEN JAG VIIIILLL! *banka i golvet och skrika*"
  • MulleNuh

ska jag va ärlig så har jag aldrig sett någon skriva på det sättet här på bt.. Utan jag ser BARA ni som gör narr av det skriva så..

Stardusty skrev 2009-01-12 11:38:27 följande:
    Glöm inte huvudargumentet "det är MIN dag" eller "jag gör som JAG vill" Nancy Drew skrev 2009-01-12 11:36:10 följande:
  • Tooticki
    MulleNuh skrev 2009-01-12 11:42:24 följande:
    ska jag va ärlig så har jag aldrig sett någon skriva på det sättet här på bt.. Utan jag ser BARA ni som gör narr av det skriva så..
    Inlägg 177 i denna tråd, bara ett exempel.
  • Emmet99

Nancy Drew skrev 2009-01-12 11:36:10 följande:

Det är så spännande att se att alla som inte ställer sig emot "överlämning" blir TOTALT idiotförklarade :D Det får en verkligen att vilja lyssna och ta sig till era argument, då vi alla andra uppenbarligen är bridezillas med en hjärna tillverkad av vingummi :) Way to go!! :D
  • DanKat
    Tooticki skrev 2009-01-12 11:44:09 följande:
    Inlägg 177 i denna tråd, bara ett exempel.
    Haha, ja det var verkligen ett klockrent exempel
Svar på tråden Pappa som ger bort?