• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • Tokstolla

Izzie:

Snyggt jobbat! 7,4 kilo är verkligen inte illa pinkat (Ja det är så vi får ut fettet )

Fortsätt gärna och berätta för oss hur det går med kombinerad kur. Jag personligen är lite rädd för att börja äta. Det känns som om det är svårare att bara äta 1 mål om dagen samt 2 soppor- jag tror jag skulle vara hungrig precis hela tiden då.

• cbk09

Pentan

Va tråkigt att höra!!

Jag kan inte heller hitta vitamin C på innehållsförteckningen.
    Hur dricker du dina soppor?
    Man får ju inte micra och inte använda kokande vatten...
    Dricker du tillräckligt? jag dricker ca 4.5 liter vatten, ibland mer.
    Annars blir jag yr som du och får även huvudvärk!
    Mina "biverkningar" är att min mage(tarmarna)inte fungerar som dom ska.
    Fryser gör jag som en våt hund ALLTID!! men vet inte om det bara beror på fettförbränningen...?
    Tandköttet har jag hittills inte haft några problem med, men jag lärde mig sen sist jag gick på ren kur att borsta väldigt nätt och försiktigt, men längre tid.
    Jag kan inte heller använda munskölj för det klarar inte tandköttet av.
    Har oxå bytt till en tandkräm som är snällare mot tandköttet.
    Borstar oxå tänderna lite försiktigt efter varje soppa!

Jag hoppas verkligen du får rätt på det!! måste kännas jättejobbigt att kanske behöva gå över på kombinerad kur när man har satt upp ett mål och är motiverad.
    Hade jag varit som du hade jag gett ren kur två veckor till med lite förändringar.
    Kanske något jag skrev kan fungera?
    Och glöm inte dricka mycket vatten!! det sköljer över tänderna och du kanske slipper din yrsel....

*styrkekram*

• Tokstolla

Hm, det Pentan går igenom verkar inte alls roligt så jag tar beslutet att börja äta vitamintabletter. 2-3 stycken i veckan för att höja upp det hela. Eller kanske en vitamineral barn om dagen. Ska läsa på vilket som lär passa oss bäst. Kanske borde äta folsyra också... Tänk om man skulle bli med barn mitt i allt ihop.

Ja alltså. CBkuren ger 100% av det rekommenderade dagsbehovet men är dagsbehovet räknat på en kvinna på 90 kilo? Nej, det kan jag verkligen inte tänka mig så inte undra på att våra kroppar ber om mer. En liten tanke för er alla som vill testa hur ni mår med mer vitaminer. Tänk bara att det finns även tak för hur mycket vi tål. Dvs, vi kan bli sjuka om vi överdoserar för mycket.

• cbk09

Jag började med Omega3 kapslar samma dag som ren kur.
    Mår väldigt mycket bättre än jag gjorde i höstas på rent så dom kommer jag fortsätta med.
    Det är viktigt att lyssna på sin EGEN kropp, alla e vi och behöver olika.
    Man får nog prova sig fram helt enkelt!
    Tycker absolut att ni som har problem med tandköttet ska prova de grejor Tokstolla skrev OCH vara snällare mot tandköttet!!
    Skulle det inte bli bra hade jag gått över på kombinerad kur, kan ju för fasen få tandlossning :(

Lycka till och *kram* till er som behöver det!!

• Tokstolla
    cbk09 skrev 2009-01-26 17:53:24 följande:
    kan ju för fasen få tandlossning :(Lycka till och *kram* till er som behöver det!!
    [/citat]

Vilken bra anledning till att skaffa "nya" vita tänder som t.ex Carola (dock har hon fasader över sina egna)
  • Pentan

Fan rent ut sagt, varför var hon tvungen att säga att jag borde gå över till kombinera kur!??!? Nu är det ALLT jag kan tänka på - nu är det så där svårt igen....
    Helvete!!!
    Går och lägger mig under täcket och dör nu!

• cbk09

Pentan

Förstår din frustration men kämpa på!!!
    Handla på apoteket de första du gör imorgon och ge det några dagar till!!
    Glöm inte att tandköttet behöver en chans att få läka.
    Lite konstigt att du inte fick utskrivet nåt antiflammatoriskt dock.... kan du inte be om det?

Vi finns här för dig allihop!
    E ju det vi har tråden till, stötta varann när det behövs!

• Tokstolla
    Pentan skrev 2009-01-26 18:06:06 följande:
    Fan rent ut sagt, varför var hon tvungen att säga att jag borde gå över till kombinera kur!??!? Nu är det ALLT jag kan tänka på - nu är det så där svårt igen....Helvete!!!Går och lägger mig under täcket och dör nu!
    Men gumman, hoppas du förstår att det lär ta några dagar vare sig du får i dig C vitamin i pressad form eller i mat. Chansen är t.o.m större att du får i dig en bättre mängd om du tar den i tablettform. Prova med att ta 2 tabletter om dagen i 3 dagar och se vad som händer. Som sagt, det lär ändå ta tid med vanlig mat.

*KRAAAAAM*
  • Tokstolla

Jo, dessutom visste tydligen inte hon tillräckligt mycket om ämnet eftersom hon inte kunde råda dig att ta vitamintillskott. (Vilket tandläkaren gjorde) Hon borde veta att personer som går på cambridge är ofta matmissbrukare och vet inte hur man äter rätt så hon borde inte hasta sig ur saker utan att ta reda på fakta... Blir irriterad!

T.ex en annan sak: Det står ät 100 g protein när ni går över till kombinerad kur MEN 100 gram protein är typ drygt 400gram kyckling eller fisk! Tro mig när jag säger att de flesta cambridgekonsulenter inte är tillräckligt kunniga i näringslära för att lära oss det dom borde. Cambridgekuren är ingen fix, det är bara en genväg men när vi är framme vid målvikten är vi bara framme till startlinjen på det riktiga loppet. Ett livslångt marathonlopp med massor av hinder där vi ska klara allihop om vi vill fortsätta hålla vikten.

Men, vi klarar det

• cbk09

Håller med Tokstolla, jag hade först tagit i tablettform!
    Och gett tandköttet en chans att läka.
    Hade som jag skrev innan även varit mer försiktig med borstning.
    Tagit bort munskölj och bytt till en mildare tandkräm.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!