• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • cbk09

Tokstolla

Men hur ska man göra då? vad gäller?!!?!!??
    Mäta upp 100g på en våg eller äta då tex 400g kyckling?
    Kan ju va j*vligt bra att veta..... Blir oxå irriterad!!

• Tokstolla
    cbk09 skrev 2009-01-26 18:29:54 följande:
    TokstollaMen hur ska man göra då? vad gäller?!!?!!??Mäta upp 100g på en våg eller äta då tex 400g kyckling?Kan ju va j*vligt bra att veta..... Blir oxå irriterad!!
    hahaha Bra att du reagerar!
    Ja alltså, 100 gram kött, fisk eller fågel i råvikt (ej tillagad). Pälägg som skinka, kalkon osv är också helt OK
  • cbk09

Hahaha...
    Ja du.... e bara så fruktansvärt trött på alla j*vla inkompetenta konsulenter!!!!!!!!!!! *suck*

Va så jag oxå hade tänkt, i vikt inte mängd.

Tack vännen!! :)

• cbk09

Har en fråga....
    Kan ju hända att man missar en soppa en dag(va de Pentan som somnade ifrån sin?) och då bryter man ju inte ren kur även om det inte är bra.
    Bättre på det hållet än att man "faller dit" och äter istället, tycker jag.
    E så att jag ska iväg på lördag, blir räkor och en massa gott... (min favis mat)
    Tror ni det är okej att skippa sista soppan på kvällen och ersätta den med 100-150g räkor istället och ändå stanna kvar i ketos?
    E bara en engångsförtelse....
    Någon som vet??

• Tokstolla

Ska jag vara helt ärlig kan jag säga att du inte hamnar ur ketos även om du tar din soppa

Klippt och klistrar ur livsmedelsverkets databas :
    Räkor kokta

Näringsvärden per 100 gram
    Visa mera information om näringsvärden

Ämne Värde Enhet
    Fibe 0,0 g
    Enkj 464 kJ
    Ener 111 kcal
    Prot 24,0 g
    Kolh 0,0 g
    Alko 0,0 g
    Fett 1,1 g

(vill du se hela tabellen är länken 192.121.81.11/livsmedelsok/detalj.aspx&vikt=100)

Det där med ketos är ju bara kolhydrater och räkor innehåller inga. Däremot, kommer kroppen inte behöva så mycket engergi från ditt kroppsliga fett så man kan inte göra så varje dag för då blir inte fettförbränningen lika bra. Så ta du dina räkor samt din soppa! Det har du gjort dig förtjänt av OCH nej, det är ingen belöning utan ett bra tillskott till din kropp

• cbk09

Men hur många gram räkor kan jag äta utan att gå ur ketos då?
    Skulle vilja veta både om man tar tre soppor eller bara två....
    Räkor e som jag skrivit innan favoriten!!!!
    Och jag skulle ju såklart vilja äta så MÅNGA som möjligt på lördagkväll då man är bortbjuden på räkafton!!!

• cbk09

Menar kan jag äta 0,5-1kg skalade räkor utan att gå ur ketos??
    Låter helt overkligt.
    Jag frågar er eftersom konsulenten säger 3 räkor, inte fler för annars går du ur ketos.

• Tokstolla

Du kan falla ur ketos men du är fortfarande (ursäkta uttrycket) en stor flicka. Nej, om du äter mer än de nämnda 100 grammen så går du ur ketosen på lång sikt. Men inte för en kväll!
    Har du mätt med stickor? Vad säger dessa isf? Ligger du precis på gränsen till icke existerande sånna så visst då kanske du inte håller din ketos alla 24 timmar men du är säkert tillbaka på 2-3 timmar.

Problemet med dessa konsulenter är att de har lärt sig en mall som de följer och glömmer att varje individ är individuell.

Vår konsulent trodde t.o.m att min kille kunde ta 4-5 påsar och fortfarande vara i ketos. (Men hon är inte något under hon heller för det är vi som lär henne näringslära när vi träffas )

• Tokstolla

Cbk09:

Har du hört talas om LCHF dieten? Den bygger på att man hamnar i ketos trots att man äter mer än 1000 kcal /dag och det man äter är typ max 40 g kolhydrater och massor av protein samt fett- Så på så sätt som sagt tror jag verkligen inte att du hamnar ur ketos.

• Pentan

I´m back!!

Ok, somnade som en gris igår kväll och sov mig genom hela natten! Jätteskönt!

I dag står vågen på 97,1 kg så jag är toppenglad!
    Ska köra på tillskott och ren kur så länge som jag tänkte från början. Ramlar tänderna ut får jag väl skaffa nya då...

Nej men det är detta jag satsat på och kämpat för så jag ska i mål! Inget snack om saken!

Jag har kört LCHF och hamnat i ketos varje gång, alltså inga kolhydrater alls - och massa protein och fett.
    Ät du räkor - ganska många - och nu kommer klara dig fint! Är det för en kväll är det lugnt!

TACK för ert stöd!!

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!