• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • MilosMamma

Jag hade verkligen en hemsk dag igår, idag är det bra igen och jag bara ska ner till 80, punkt slut! Innan påsk helst med =)

• Lillaztina

Nu är jag här igen. Nu är det 19 dagar sedan Cambridge kom in i mitt liv. Så här har det sett ut hittils.

Startvikt: 63 BMI: 28,8
    Målvikt: 52 BMI: 23,7

Första veckan(ren kur): - 4 kg
    Andra veckan(kombinerad kur): + 2 kg
    Tredje veckan(mat GI-principen): + 1/1,5 kg

Kan alltså konstatera att det här med att äta annan mat helt enkelt inte fungerar för mig. All energi som jag fick av första veckan med ren kur är som bortblåst. Vill göra en ny vecka med ren kur men hur lätt är det nu i påsktider..?? Är det värt det??

• Heloise

Min första vecka på kombinerad kur. Har väl gått bra har inte gått ner men heller inte upp mer
    än 1 kg, tänkte ge det ett par dagar till och se vad som händer, händer inget så har jag inget annat val än att fortsätta med ren kur ett par veckor till.

• lönnsjö

Jag tycker det är jättesvårt med kombinwerad kur. Brukar inte allvar. Skärpning!! Idag rasslade det till på vågen, 85,6. Äntligen händer det något. Nästa del mål är 84 kg Börjar med ren kur imorgon igen. Fick helt plötsligt motivationen tillbaka. Tar en vecka i taget. Har köpt min "mat" via nätet men ska göra det hos en konsulent inne i stan nästa gång. Tror jag behöver en spark i rumpan en gång i veckan
    Men ni här inne är ovärderliga,kram till er alla.

• MilosMamma

fy jag e inne för o börja med det, men fan jag vet inte..
    det värsta är ju att man kommer gå upp flera kilo sen, även fast man äter rätt.
    usch.

lönnsjö skrev 2009-04-03 18:10:16 följande:
    Jag tycker det är jättesvårt med kombinwerad kur. Brukar inte allvar. Skärpning!! Idag rasslade det till på vågen, 85,6. Äntligen händer det något. Nästa del mål är 84 kg Börjar med ren kur imorgon igen. Fick helt plötsligt motivationen tillbaka. Tar en vecka i taget. Har köpt min "mat" via nätet men ska göra det hos en konsulent inne i stan nästa gång. Tror jag behöver en spark i rumpan en gång i veckan Men ni här inne är ovärderliga,kram till er alla.
  • emersson
    MilosMamma skrev 2009-04-03 13:50:26 följande:
    Jag hade verkligen en hemsk dag igår, idag är det bra igen och jag bara ska ner till 80, punkt slut! Innan påsk helst med =)
    härligt!! jag har haft en dålig dag idag, är sååå sugen på allt, och det är fullt med påskgodis vart man än tittar :( som tur var jobbar jag i helgen, då hinner man inte tänka så mycke (var ledig idag)
  • Hemlig2009

Jag har nu precis beställt påsar för två veckor till. Hoppas jag har disciplin nog att sätta igång direkt på tisdagen efter påsk. Och sedan är då tanken att hålla på i två veckor till. Är inte säker på att jag grejar det...

Var och handlade ikväll och det gick okej, följde min lista utan att tänka på om det skulle vara gott att äta eller inte. MIn sambo brukar äta mackor när jag kör soppor men nu är pappa här för att hjälpa till med bygget och då ska de äta god middag varje kväll, mycket svårare då!

• lönnsjö

Men du kommerinte gå upp mycket. Det är ju glykogendepåerna som fylls på när du börjar äta. .De väger väl 2 kg tror jag. Sen binder de ju i sin tur vätska. Men det är ju inte fettvikt du kommer gå upp.
    Jag tänkte precis som du innan jag började med kombinerad. Visste inte hur jag skulle göra. Har provat kombunerad nu men jag har ju inte skött mig särskilt bra. Har gått upp 1 kg. Du är jätteduktig som kämpar med detta. Ta en dag i taget, det ska jag göra. Kaninte sätta upp för stora mål på en gång. Mina delmål är en dagi taget. Styrkekramar till dig

MilosMamma skrev 2009-04-03 18:13:24 följande:
    fy jag e inne för o börja med det, men fan jag vet inte..det värsta är ju att man kommer gå upp flera kilo sen, även fast man äter rätt.usch.

Men du kommerinte gå upp mycket. Det är ju glykogendepåerna som fylls på när du börjar äta. .De väger väl 2 kg tror jag. Sen binder de ju i sin tur vätska. Men det är ju inte fettvikt du kommer gå upp.
    Jag tänkte precis som du innan jag började med kombinerad. Visste inte hur jag skulle göra. Har provat kombunerad nu men jag har ju inte skött mig särskilt bra. Har gått upp 1 kg. Du är jätteduktig som kämpar med detta. Ta en dag i taget, det ska jag göra. Kaninte sätta upp för stora mål på en gång. Mina delmål är en dagi taget. Styrkekramar till dig

• MilosMamma

Jag förstår hur du menar =)
    Men vi kör på, idag blir det en dag i Aktivitetens tecken, nu ska jag ut på en morgon powerwalk med hundarna, allt för o komma hemifrån godiset.
    Det jobbiga är i veckorna när man är själv o jobbar hemmifrån.

lönnsjö skrev 2009-04-03 21:03:07 följande:
    Oj då blev lite konstigt där...
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!