• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • emersson

Jodå, det är såklart att du har disiplin att göra det :) jag är såå suuugen på påskgodis så jag sitter här o gruvar mig lite för påsken, det är ju fullt med godis-skålar på jobbet överallt över påsken (och jag jobbar hela påskhelgen).Man är ju så sugen att börja äta men mitt mål är att hålla ren kur i 4 veckor, har snart avverkat min första :)

Hemlig2009 skrev 2009-04-03 20:00:31 följande:
    Jag har nu precis beställt påsar för två veckor till. Hoppas jag har disciplin nog att sätta igång direkt på tisdagen efter påsk. Och sedan är då tanken att hålla på i två veckor till. Är inte säker på att jag grejar det...Var och handlade ikväll och det gick okej, följde min lista utan att tänka på om det skulle vara gott att äta eller inte. MIn sambo brukar äta mackor när jag kör soppor men nu är pappa här för att hjälpa till med bygget och då ska de äta god middag varje kväll, mycket svårare då!
  • Anniis

Hejsan!
    Tänkte väga in mig på tisdag!
    Vilka smaker tycker ni är godast?? Jag har tidigare provat modifast hallon men det kräktes jag av på direkten...
    Tacksam för svar!
    Kram i vårsolen

• Hemlig2009

Nu när jag beställt min andra "omgång" för två veckor har jag beställt nästan likadant som förra gången.

Jag äter varma soppor till lunch och middag och tycker grönsakssoppan är godast följt av kycklingsoppan och sist svampsoppan.

Kalla shakes tycker jag inte om fruktsmakerna utan håller mig till vanilj, choklad och choklad med mint (favoriten).

• emersson

jag tycker kyckling o grönsakssoppan är godast av de varma och choklad-mint och jordgubb är godast bland de kalla. Äter två kalla o en varm per dag.

• Hemlig2009

Tack för peppningen! Och såklart ska vi greja detta! Vi verkar ha samma smak förutom att jag inte vågat mig på jordgubb.

Testade vanilj med lite kanel på och det var som en efterätt, blir på kvällarna runt 21 när jag tar sista halva påsen. Gott!

emersson skrev 2009-04-04 12:40:48 följande:
    jag tycker kyckling o grönsakssoppan är godast av de varma och choklad-mint och jordgubb är godast bland de kalla. Äter två kalla o en varm per dag.
  • emersson

så har man gräddat våfflor till familjen med sylt o grädde......jag är så huuuuuungrig, fy vad synd det är om mig ikväll :(

• Hemlig2009

Du får äta det sen. Eller hur?

Jag har också lagat mat till "familjen" (pappa och sambo) ikväll. Gjorde en kall sås som jag inte kunde smaka av fast det var första gången jag gjorde den och är egenkomponerad. Men den var tydligen god.

Idag har varit en bra dag annars, tycer dock veckodagarna är lättare.

Kämpa på!

emersson skrev 2009-04-04 21:00:38 följande:
    så har man gräddat våfflor till familjen med sylt o grädde......jag är så huuuuuungrig, fy vad synd det är om mig ikväll :(
  • emersson
    Hemlig2009 skrev 2009-04-04 21:23:28 följande:
    Du får äta det sen. Eller hur? Jag har också lagat mat till "familjen" (pappa och sambo) ikväll. Gjorde en kall sås som jag inte kunde smaka av fast det var första gången jag gjorde den och är egenkomponerad. Men den var tydligen god.Idag har varit en bra dag annars, tycer dock veckodagarna är lättare. Kämpa på!
    försöker tänka så...usch vissa dagar är man verkligen vråååålhungrig o helt matt, men men, nu ska jag gå o sova så man får ta sig en soppa till frukost snart, tack för pepp, behövs verkligen en dag som denna...
  • Hemlig2009

Jag märkte efter min promenad idag att man inte riktigt har samma energi i kroppen. Kanske du skulle prova att äta som jag, dvs halv påse 6 ggr omdagen? Jag är mycket sällan hungrig, och är jag det så är det strax dags för en nya halva.

emersson skrev 2009-04-04 22:16:31 följande:
    försöker tänka så...usch vissa dagar är man verkligen vråååålhungrig o helt matt, men men, nu ska jag gå o sova så man får ta sig en soppa till frukost snart, tack för pepp, behövs verkligen en dag som denna...
  • emersson

Jo, det ska jag nog göra :) har jag inte tänkt på.....ska genast provas ;) tackar

Hemlig2009 skrev 2009-04-04 22:21:03 följande:
    Jag märkte efter min promenad idag att man inte riktigt har samma energi i kroppen. Kanske du skulle prova att äta som jag, dvs halv påse 6 ggr omdagen? Jag är mycket sällan hungrig, och är jag det så är det strax dags för en nya halva.
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!