• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • hujjedamejj

Åh jösses, här kommer ett klagoinlägg från mig. Så sluta att läsa ni som inte orkar.
    Så här är det. Jag har noll motivation. Jag kan inte riktigt finna den. Jag blir så besviken på mig själv när jag fuskar. Visserligen går jag inte upp efter fuskandet (vilket kanske tom sporrar mig till att fuska ännu mera =( ) Men nu vill jag och jag har motivationen här och nu, men hur är den imorgon? Vad kan ni ge mig för tips, när suget kommer? Vad gör ni?
    Hur är erat humör? Min sambo jobbar borta i veckorna och när han kommer hem så blir helgerna i princip en pesta. Jag är arg på allt och allting, han får skit för allt. Och så fort jag får i mig mat så blir jag på bra humör igen.
    Jag var skitlessen över detta förra helgen pga mitt humör, för jag hade så dåligt samvete över all skit han fick ta.
    Det är väl bara att hålla truten, tänker ni. Inte så jäkla lätt, tänker jag.
    Ja vad gör man i såna här situationer, biter ihop kanske ni säger. Jo, det vet jag mycket väl. Men vill gärna veta vad som menas med att bita ihop? Vad har ni för tips! Jag avundar er ALLA för att ni är så himla duktiga!!! Jag vet vad ni går igenom och jag klarar det INTE!!
    *applåder och fanfarer till er* Ni är så jäkla duktiga!!!

• hujjedamejj

Ett tillägg: pulverdieten går bra på vardagarna, då har jag ingen människa runt mig som irriterar mig. Jag får väl helt enkelt ta med mig pulvret och gå i ide och komma fram igen när 10 kg är väck...

• Tokstolla

Hujjedamejj:
    jag tror mycket sitter i att tänka: "hade jag blivit irriterad över det här i vanliga fall? Eller är det dieten som talar med mig" Och se det som om det vore din mans födelsedag varje dag- för då skäller du väl inte på honom

• Tokstolla

HJÄLP!
    Seriöst, jag behöver någon som kan säga varför den här dieten inte verkar fungera på mig. Under 7 fulla veckor har jag gått ner 7,9 kilo (ja, jag har gått upp igen och mens har jag haft- det kan inte vara det igen ) Att gå på en sån här diet som verkligen tär så mycket på humör och fysik för ynka knappa 8 kilo.
    Aaaa! Jag vill verkligen skrika! Sist jag var med viktväktarna gick jag ner 10 kilo på 6 veckor- OK, jag gick visserligen ner från 90-80 men det borde inte utgöra så stor skillnad. (Väger 76,2 idag). Jag menar OK, 7.9 visst inte illa pinkat men om jag börjar äta igen och fyller på depåerna- ja då har jag antagligen inte gått ner ens 5,9 på 7 veckor . Så fram på ideer om varför dieten inte verkar fungera på mig- eller om ni hört andra som verkligen följt till punkt och pricka och det inte lossnat för.
    Jag har bara en sak till att göra. Att skippa ALLA LIGHTprodukter. Ingen Colalight eller slimbridge. Kanske att kroppen öka insulinet i tron om att det är riktigt socker...

• emersson

kan säga att jag har oxå följt denna diet till punkt o pricka förutom en gång i söndags, jag har gått ner 5 kg på 3 och en halv vecka, vi har väl otur o tillhör skaran som går ner långsammare...
    jag som trodde man fullständigt skulle rasa i vikt....funderar på att köra kombinerad kur från och med på måndag, kanske funkar det bättre på mig :) lycka till :)

• anna01

hujjedamejj: Förstår att de är jobbigt och de är inte så lätt att bara bita ihop. Vi är skapta att äta för att överleva. Men på helgen när han kommer hem, kan du inte äta kycklingfile eller nåt då? Bättre än att fuska för mycke. Så tar du nya tag på måndagen?
    Hur snabbt behöver du gå ner?
    Du kanske ska pröva VV eller viktklubb eller GI i stället och ta de på lång sikt om du mår dåligt?
    Hoppas du mår bättre idag.
    Kram Anna

• anna01

Tokstolla: Kan ju vara att du gått ner så mycke innan så de går segare nu. Förstår att de känns tröstlöst Kanske är bra som du skriver att slippa light produkterna, pröva några dagar och se om de blir bättre.
    Hoppas de blir bättre tjejer.

• Tokstolla
    anna01 skrev 2009-02-12 08:37:27 följande:
    Tokstolla: Kan ju vara att du gått ner så mycke innan så de går segare nu. Förstår att de känns tröstlöst Kanske är bra som du skriver att slippa light produkterna, pröva några dagar och se om de blir bättre.Hoppas de blir bättre tjejer.
    Vikten som jag gått ner innan? Nä det tror jag inte, det var några år sedan nämligen
  • anna01

Jaha ja då kanske de inte är de
    Har du pratat med din konsulent?
    Tränar du? Tänkte om de omvandlades till muskler i stället?
    Mäter du dig nåt eller väger du dig. Ibland kan måttbandet visa mer än vågen.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!