• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • Tokstolla
    cbk09 skrev 2009-02-12 15:52:53 följande:
    Hej allihop!!Välkomna hit ni som e nya!! Ni har verkkligen hittat rätt om ni ska kura :)Va ett tag sen man va här, tråkigt att läsa att det e tungt för många..... E inte mycket bättre för mig, snart 6 veckor på ren kur och har bara gått ner 8,1kg. De suger verkligen!!Blir ju att motivationen verkligen hamnar på botten :(Men NI är verkligen superduktiga allihop som kämpar på!!! Har funderingar på att gå över till kombinerad kur istället, tre cambridge påsar och ett litet mål mat om dagen. Och börja träna på gym och simma.Istället för som nu när det inte händer nåt med vikten och jag ändå inte har nån ork att träna.... tror kroppen kommer må bättre av träning och ett mål mat till....Men jag vet inte... kommer ju fylla på med vätska igen och då går man upp nåt kilo... kommer ju bara kännas fullständigt lönlöst att ha kämpat sålänge bara för nåt ynka kilo!! får fundera lite till....*styrkekramar*
    Det är fånigt löjligt att vi gått ner samma vikt på samma tid, men visst väger vi samma ungefär? (Ligger på 75,6 idag) kanske är det normal viktnedgång vid den här vikten???

Du kan det här cbk09, jag och alla andra här inne vet precis hur träligt det är och hur illa svårt det kan vara när det känns som om hela världen går under för att vi inte får mat. Men det går gumman, jag lovar. Ta dig lite protein då när det känns att det inte går mer. Det lilla "felsteget" om man nu skulle kalla det så är inget fel utan bara ett sätt att svara på kroppens gråt och det hjälper.

KRAM!!!
  • Pentan

Ha ha!! Vilken tur, var lite nervös när han la sig i natt med härlig ginandedräkt kl 02.00 och sa; Jag har skrivit på Bröllopstorget...

Kämpa på bruden - du är så stark!!

MinSoulmate skrev 2009-02-13 10:22:14 följande:
    Herr P skrev 2009-02-13 02:56:45 följande:
    Alltså, Pentan & din sambo, HERREGUUD vad jag skrattade/skrattar fortfarande, han skriver så j-a roligt, preciis min humor,ironiskt&självklart,huet på spiken! Vilken underbar start på dagen att läsa hans inlägg, tätt tätt föjlt av din lika roliga gintonicursäkt!! My gad vilken bra start på min dag 13!
  • Pentan

Shit nu sitter jag här med förlängt hår i en härlig eldig bronsfärg och känner knappt igen mig! Bilder kommer ut på bloggen i morgon!
    www.nogg.se/minresa

God natt brudar och grabbar - ni är bäst!!!

• cbk09

Tokstolla

ja lite kusligt att vi gått ner lika mycket sen vi båda startade 3/1, men skönt me sällskap på vägen ;)

Ska träffa min PT på söndag och lägga upp min träning, ska höra vad hon tycker om att träna så mycket och bara äta cambridge, kan inte tänka mig att hon tycker de e ok.
    Och sen vet jag ju att jag mår skit när jag tränar o kurar samtidigt, klart jag kan stå ut en månad på bara soppor och ändå träna, men det kanske tar för mycket på psyket?
    Eller man ska bara bita ihop fyra veckor och köra ren kur och träna så pass mycket?? (mycket för mig asså)
    Tror ni man kan gå ner 1kg/v(MINST)på kombinerad kur?
    Blir gymmet 3h/v och simma en eller två per vecka,+ dagliga promenader.
    Tänkte mig lättfil när jag går upp vid 8 sen ut o gå en sväng sen cambridge 9.30 sen träna 11.00 sen lunch ca 13.00 bestående av mest proteiner och grönsaker. Sen cambridge igen 16.30 och 19.30.
    Vad tror ni om de? synpunkter och förslag från alla uppskattas!! :)

*styrkekramar*

• 1augusti2009

Grattis till alla nedgångar brukar nämna det lite då å då för jag tycker alla här inne är så jäkla duktiga.

Kankse inte är på mitt bästa humör idag... Är HUNGRIG, men det hade varit skoj och fått lite feedback på inlägget om viktnedgång, har alltid fått det förut och man blir så glad när man får respons det är det bla som gör att man orkar kämpa vidare...

Pentan din sambo är ju störtskön

Ha en bra kväll nu ska jag sussa till en bättre dag imorgon

• emersson
    Tokstolla skrev 2009-02-13 20:54:20 följande:
    LOL! Det är faktiskt nästan så att vi borde skälla på dig! Du har alltså tappat (om inte jag minns fel) 5 kilo på 3,5 veckor. Alltså mindre än en månad och du är nu NORMALVIKTIG! DU borde vara så glad över det där ju. Jag tror att de flesta av oss skulle vara överlyckliga av 1- vara normalviktiga och nr2 gå ner så mycket trots att man var normalviktig. Emersson, du har inte 20 kilos övervikt. Du kan inte räkna att få samma viktnedgång som vissa här inne. Din kropp behöver säkert 1000kcal mindre /dag än de flesta här inne och då kan du inte heller gå ner det där extrakilot i veckan, MEN det är något att vara glad över för du är INTE överviktig. Du får helt enkelt låta din kropp ta den tiden den behöver innan den kan formas till det du önskar. Kram på dig, du klarar det här och kom ihåg att det faktiskt går snabbt för dig med tanke på omständigheterna
    Vad gullig du är :) Tack! Jo, jag har tänkt på att jag kanske inte har så mycke övervikt, men dom där sista kilona är ju så oääääänligt seega, men vi får kämpa vidare allihopa, måste säga att det verkar vara ett toppenforum det här, alla är ju kanontrevliga :) Lite avis på alla som ska gifta sig bara ;) Men min dag kommer nog om några år :)
  • hujjedamejj

HerrP! Tack för dom orden! Jag behövde verkligen dom orden just nu.
    (hoppas att jag inte låter ironisk nu, för det var inte menat)

Vart lite lessen när jag för några dagar sen tänkte på om jag fortsätter att gå ner så här långsamt i vikt kommer jag inte vara en fin 64 kg´s brud utan en brud med 10 kg´s övervikt.

Så nu... Nu jävlar ska vi ner i vikt! Jag får vara hur tjurig som helst. det beror ENDAST på dieten. ingen annat. Å nu kör vi så det ryker!

• emersson
    hujjedamejj skrev 2009-02-14 13:24:07 följande:
    HerrP! Tack för dom orden! Jag behövde verkligen dom orden just nu.(hoppas att jag inte låter ironisk nu, för det var inte menat)Vart lite lessen när jag för några dagar sen tänkte på om jag fortsätter att gå ner så här långsamt i vikt kommer jag inte vara en fin 64 kg´s brud utan en brud med 10 kg´s övervikt.Så nu... Nu jävlar ska vi ner i vikt! Jag får vara hur tjurig som helst. det beror ENDAST på dieten. ingen annat. Å nu kör vi så det ryker!
    Vad roligt att du går ner nu :) jag har en "ätagodmatmedsötnos" dag idag, men imorgon då jag oxå på igen :) skriv gärna hur det går, tycker det är jättekul o följa alla här :)
  • student73

pentan

Vad fin du blev i håret, den röda färgen passar dig jätte bra. Du är så duktig.

• hujjedamejj

emersson. Ja idag blir det lite käk ikväll. Men funderar på att ta en sallad istället.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!