• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • hujjedamejj

Ja, vad är en och två veckor av sitt liv egentligen. Måste prova det. Absolut. Ska bara hitta en passande dag. =)

men försök stå ut i 1 eller 2 veckor utan fusk så ska du se att ditt humör kommer bli bättre.När du känner att det är åt helvete så ta en prommis eller tänk på ditt mål, det brukar jag göra tänka på min bröllopsklänning Men livet ska ju ändå vara värt å leva och då kanske en annan form av "diet" är bättre för dig? Vi är ju så olika Men du är duktig, kämpa på!Kram Helena
  • hujjedamejj

Eller så kanske du tillhör dom här som går ner långsammare i vikt med ck. Men ja skulle ha gjort som dig skippat lightprodukterna. Hoppas att det rosslar till för dig nu och att du bara rasar i vikt!!

Tokstolla skrev 2009-02-12 08:07:00 följande:
    HJÄLP! Seriöst, jag behöver någon som kan säga varför den här dieten inte verkar fungera på mig. Under 7 fulla veckor har jag gått ner 7,9 kilo (ja, jag har gått upp igen och mens har jag haft- det kan inte vara det igen ) Att gå på en sån här diet som verkligen tär så mycket på humör och fysik för ynka knappa 8 kilo.Aaaa! Jag vill verkligen skrika! Sist jag var med viktväktarna gick jag ner 10 kilo på 6 veckor- OK, jag gick visserligen ner från 90-80 men det borde inte utgöra så stor skillnad. (Väger 76,2 idag). Jag menar OK, 7.9 visst inte illa pinkat men om jag börjar äta igen och fyller på depåerna- ja då har jag antagligen inte gått ner ens 5,9 på 7 veckor . Så fram på ideer om varför dieten inte verkar fungera på mig- eller om ni hört andra som verkligen följt till punkt och pricka och det inte lossnat för. Jag har bara en sak till att göra. Att skippa ALLA LIGHTprodukter. Ingen Colalight eller slimbridge. Kanske att kroppen öka insulinet i tron om att det är riktigt socker...
  • 1augusti2009

På 4 veckor gick jag ner 10 kg men då hade jag mkt att ta av, började min resa på 115.3.

Lycka till nu tjejen

hujjedamejj skrev 2009-02-12 13:58:05 följande:
    Jo, jag funderar på att äta lite GI mat (kombinerad kur) nu i helgen när han är hemma. Lite kyckling och grönsaker. Sen pulver morgon och lunch. Sen köra rent mars månad i den mån jag klarar av. Hur mycket har ni alla gått ner efter 1 månad? med ren kur?
  • hujjedamejj

emersson. Men fem kg på en månad är ju jättebra!
    Hur mycket väger du nu? Om du väger mindre så borde det ju logiskt sett gå trögare ju mindre du har att ta av.
    Tråkigt om du ska börja med komb, sen så märker du att du inte alls går ner lika fort, och får då börja om...

• hujjedamejj

Ja, fy fan, det är väl bara att börja nu då.. Jag vill så gärna väga 64 kg, imorse stod det 73,6 kg. Jag ska beställa en skräddarsydd klänning från Kina och jag måste beställa den i början av april. Så då vill jag ha gått ner 10 kg.
    Är det omöjligt? Antar att det är det.

Så det är väl bara att börja köra nu. Ska ut med hundarna nu, rensa tankarna lite och öka förbränningen!!!!

Tack så hemskt mycket för alla härliga tips!!! Gud så bra! Då¨har man fått lite pepp och vett.

• Pentan

12,2 kg

hujjedamejj skrev 2009-02-12 13:58:05 följande:
    Hur mycket har ni alla gått ner efter 1 månad? med ren kur?
  • cbk09

Hej allihop!!

Välkomna hit ni som e nya!! Ni har verkkligen hittat rätt om ni ska kura :)
    Va ett tag sen man va här, tråkigt att läsa att det e tungt för många.....
    E inte mycket bättre för mig, snart 6 veckor på ren kur och har bara gått ner 8,1kg.
    De suger verkligen!!
    Blir ju att motivationen verkligen hamnar på botten :(
    Men NI är verkligen superduktiga allihop som kämpar på!!!
    Har funderingar på att gå över till kombinerad kur istället, tre cambridge påsar och ett litet mål mat om dagen. Och börja träna på gym och simma.
    Istället för som nu när det inte händer nåt med vikten och jag ändå inte har nån ork att träna.... tror kroppen kommer må bättre av träning och ett mål mat till....
    Men jag vet inte... kommer ju fylla på med vätska igen och då går man upp nåt kilo... kommer ju bara kännas fullständigt lönlöst att ha kämpat sålänge bara för nåt ynka kilo!! får fundera lite till....

*styrkekramar*

• anna01

Hujjedamejj: Jag gick ner 11.5 kg på 3 1/2 vecka, men då vägde jag 81 när jag började.

• 1augusti2009

Nu har jag varit och vägt mig och det gick riktigt bra. Vill inte slänga det i ansiktet på er som har det tufft med viktminskningen men hoppas att det peppar istället

5 1/2 vecka -13,4 kg hade gått ner 2,9 den här veckan. Jag och min nya underbara konsulent satte upp ett delmål den 4/4 då jag ska jag på inflyttningsfest, att jag ska gå ner ytterligare 5 kg och klarar jag det innan så skulle jag få en present.
    Hon trodde att jag skulle grejja slutmålet till 1 augusti om inte innan och det känns ju lugnare

Hoppas ni får lite pepp av viktminskningen, sköt om er å kämpa på

KRAM

• Herr P

Som fästmänniska till en av de som ständigt flikar in på denna sida, vill jag ge alla er som tvekar eller undrar eller mår piss en superfånig liten tanke; att det faktiskt inte är värre än att man inte äter ett par dagar. Precis som min fästmö svälter och längtar, men står emot alla dofter och kryddor, så är det just så ni måste se det. Upprepa det som ett mantra varje gång ni tvivlar: "Det blir bättre - det gäller bara ett par dagar - Det blir bättre, det gäller bara ett par dagar!" Så då har ni kanske klarat ett par dagar utan att äta kyckling och pasta och marulk och råstekt potatis. Och då kan ni klara er ett par dagar till utan chips och den där grillade laxen och den där förföriska pizzan - för vad ska ni egentligen med den till? Och då helt plötsligt så har ni fixat en vecka. Och droppat ett kilo. Och det var just det ni behövde för att komma in i den där skitlilla klänningen (som är i storlek 40-fucking-4 och ni som varit i storlek 40-fittigt-feta-stora-6 sedan förra året och till och med två år dessförinnan, men ändå inte velat acceptera det). Men ni är fortfarande hungriga och på aspissigt humör. Er fästman tycker det är fett jobbigt att ni är så arga för alla småsaker som disk och dammråttor som han inte orkar ta hand om och han vill ha er tillbaka på det där glada humöret som han känner igen så härligt! Och själva undrar ni hur ni ska orka och klagar på ert eget humör bland alla dessa semianonyma polare på bröllopstorget. Då är det dags att sätta sig ner med m2b och se honom i ögonen och säga: "Du vet att jag älskar dig. Men det blir inget bröllop om jag inte kommer in i min klänning. Så om du vill ha mig - 'vilket jag vet att du vill för du älskar mig så du går sönder' - så står du ut med att jag fräser ett par veckor och går åt sidan och gnyr några tillfällen när du vill kramas och du får vackert acceptera att jag somnar när du vill ha sex, för det GÄLLER BARA ETT PAR DAGAR! SÅ FUCKING STÅ UT MED DET! Om några ynka veckor så har jag droppat tio kilo och då kommer du att se att dallret runt armarna är mindre och min midja är smalare och jag känner mig finare och vårt förhållande blir lyckligare. Och visst fan är det värt ett par veckor av skittrist pulverdiet. Antingen går jag ner eller så gör jag det inte. Gör ett förbannat val!" För det fattar t.o.m. en karl att det kostar att ändra en livsstil. Det tär att driva igenom en ny idé. Och det tar tid att tappa flera kilon. Han får ta marktjänsten och natta bebisen och komma ihåg att köpa nya blöjor och laga sin egen mat. För nu har du jävlar i dig bestämt dig: Du ska gå ner! Och du skiter i om släktingarna tycker det är mysigare med den gamla mjuka runda tjejen och du struntar ganska högaktningfullt i att din fästman tycker du är ett gnälligt freak under 12 veckor. Snacka om det med karlsloken, få honom på din sida och bli smalare och sedan sätter du på honom så det stänker. Då tystnar han nog.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!