• WifeJune2009

Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!

Hej,

En tråd för att identifiera ovanliga låtar till vigseln.

Låt oss för ett ögonblick tänka bortanför de traditionella (vackra och cermoniella förvisso) och tipsa varandra om mindre vanliga låtar och komma med förslag på "nya"!?

(Alltså - tänk bort Ted Gerdestad och Sonja Alldén).

Förslag önskas!!

• Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!
  • litetbröllop09

medlem 1 skrev 2009-01-24 23:03:20 följande:

Jag är inne på Cascadas Everytime we touch (slow version) ochX-Models Två av ossVill inte ha samma som alla andra =)
    åå den där med cascada tänkte jag på häromdan med!!

vi ska skriva en "önskelista" typ med låtar vi kan tänka oss till kantorn som ska sjunga en sång åt oss o sen tar han en han kan sen innan, för det var lite för mkt just nu för att han ska lära in en ny (vi ska ju inte ens ha några gäster så jag godtog det..)

jag hoppas han först o främst kan "you are the sunshine of my life" stevie wonder..
  • passionsblomman

Å nu har jag spelat den JÄTTEHÖGT härhemma! Det gjorde min dag lite bättre! Tack!

MolsonCanadian skrev 2009-01-24 23:39:05 följande:
    When I see you smile med Whitesnake
  • Heloise

Vi har tänkt haft ngn av dess
    True Colors, Wonderwall och Fields Of Gold( vanlig)

• MolsonCanadian

Hahaha! Kan jag tänka mig. Den är himla skön.

passionsblomman skrev 2009-01-25 00:12:09 följande:
    Å nu har jag spelat den JÄTTEHÖGT härhemma! Det gjorde min dag lite bättre! Tack!
  • snaily
    Flisa80 skrev 2009-01-24 23:45:41 följande:
    Jag har också fått tips om den men jag vet inte, klarar inte riktigt med att nån ska sjunga om nåt som är perverst (tankar eller handlingar eller vad det nu är) som dom gör. Känns inte riktigt bröllop...
    Måste bara skriva ett kanhända onödigt svar, men... jag tycker texten är fantastiskt bröllopsmässig! Tror inte Martin Gore menade "perverst" som sådant i texten då ordet perverted har en vidare mening i engelskan än i svenskan. Från engelsk ordbok:

"Perverted:
    1. deviating from what is normally considered right, normal or correct
    2. of, relating to, or practicing unusual or "kinky" sex
    3. misrepresented, altered or distorted"
  • br2be

When you love someone - Bryan Adams

• Flisa80
    snaily skrev 2009-01-25 09:44:35 följande:
    Måste bara skriva ett kanhända onödigt svar, men... jag tycker texten är fantastiskt bröllopsmässig! Tror inte Martin Gore menade "perverst" som sådant i texten då ordet perverted har en vidare mening i engelskan än i svenskan. Från engelsk ordbok:"Perverted:1. deviating from what is normally considered right, normal or correct 2. of, relating to, or practicing unusual or "kinky" sex 3. misrepresented, altered or distorted"
    Ja jag menade inget illa, om du nu uppfattade det så. Det är bara inte vad jag förknippar med bröllop. Tror dock att många förknippar ordet perverted med pervers oavsett vad lexikonet säger. Men de allra flesta tänker nog inte ens på att det ordet sjungs. Jag ville bara säga vad jag tyckte, men jag menade inte att trampa på några tår, så det ber jag om ursäkt för.
  • Luucie

Allting med Barry White!
    och
    When a man loves a woman
    All you need is love
    Fly me to the moon
    och
    Den där Aerosmith låten i den där rymdfilmen..

• Snowcloud

Vi funderar också på att ha Somebody med Depeche Mode. För mig är det ett underbart fint budskap i texten; att man ska kunna prata om allt - perverterat eller inte. Och även om man inte alltid tycker lika så lyssnar man alltid, och respekterar man varandras tankar.
    Synd bara att det inte blir Martin Gore som sjunger på bröllopet...

snaily skrev 2009-01-25 09:44:35 följande:
    Måste bara skriva ett kanhända onödigt svar, men... jag tycker texten är fantastiskt bröllopsmässig! Tror inte Martin Gore menade "perverst" som sådant i texten då ordet perverted har en vidare mening i engelskan än i svenskan. Från engelsk ordbok:"Perverted:1. deviating from what is normally considered right, normal or correct 2. of, relating to, or practicing unusual or "kinky" sex 3. misrepresented, altered or distorted"
  • En till präst

Om man vill ha något ovanligt är det ganska enkelt:

Vad som helst som skrivits före 1990 (Förutom Ted Gärdestad, då) och vad som helst som är kristet.

Svar på tråden Ny tråd - tips om ovanliga låtar till vigseln!