• Joseefiine

Bröstförstoring 14

Börjar med en ny tråd...

• Svar på tråden Bröstförstoring 14
  • platt88

Francis: Jag har oxå B- kan du skicka bilder på dig så jag vet hur en 450cc kan se ut :)

Vore väldigt tacksam!
    shqipebegu@hotmail.com

Kram

• Faanny

Francis: De såg jätte snygga ut! :) Vart gjorde du din op? Vad har du för profil?

Då ser vi väldigt lika ut i kroppen, jag är bara några cm längre än dig. (ska gå upp lite efter en viktnedgång, ska väga som jag gjorde förr, ungefär 64 kg.)
    När jag gjorde ristestet såg tillochmed 300 stort ut :S Men man kanske bara är ovan.. Har en Bkupa idag, skulle vilja ha mellan 300-375. Eller vad tror du?

Men många säger som du säger, att man ska ta 50 cc till, eftersom det "försvinner".
    Vad är värst, att de blir för små eller förstora? För små tycker jag iallafall.

Kram!

• kickan70

Jasminaa, vad bra för dig att du inte har haft större besvär. Jag kan fortfarande inte ta på mig en tröja utan är tvungen att att ha kläder med knappar fram. Det som har varit svårast är att ta sig i och ur sängen. Det har känts ordentligt när jag har tagit mig ur och in i sängen. Är nu inne på fjärde dagen och äter enbart vanliga alvedon, receptfria. Borde kanske ha tänkt på att ätit de tabletterna som man fick utskrivna av läkaren. Men jag blev så snurrig av dem så då valde jag hellre smärtan. Smärtan var ändå så att man kunde ha den. Platt88. Jag har 370 cc inlagt i mina utammade bröst och det känns som en helt perfekt storlek för mig. Jag är 164 cm lång och 59kg tung. Runt bröstkorgen är jag 75 cm. Lycka till önskar kickan70.

• Francis

Faany:
    Tack tack!! Jag bor i gbg och gjorde mina på Carlanderska.
    Vad jag tyckte var viktigt innan min op var inte strl som alla fastnar på, utan de ska ju vara snygga också. Jag gick med i ett plastikforum där det finns flera hundra tjejer i sverige som op eller ska op sina bröst. Där kunde man läsa om olika kliniker, om olika kirurger och därefter valde jag Carlanderska och Clas Lossing (www.carlanderska.se/Content.aspx&PageTypeID=3)
    Han har aldrig fått en endaste anmärkning och är bland dom få kirurger som har fått patienter som har fått kapselbildning mm. Han har hållt på med kvinnor som haft bröstcancer i 15 år med återuppbyggandet av deras bröst innan han begav sig in i bröstplasiken privat för förstorning och förminskning. Och där har han varit i över 20 år nu så han är gammal, men duktig!

Alla de tjejer jag sett fått bäst resultat har kommit från honom.
    Ett råd!! Kolla upp er kirurg på HSAN innan så han inte har anmärkningar, för det är många som har det även på Citadellkliniken, Akademikliniken mm...

Jag har Mentors runda (hallonggelé) mjukhet 2. Mycket viktigt detta också, kolla upp att ni får Mentors som är dom bästa implantaten i världen, som ensamma används i USA och de har en livsgaranti på att inte gå isönder. Inte en enda utav deras har någonsin gått i sönder. (www.mentorcorp.com)
    Vissa kliniker använder ett lite billigare implantat från Frankrike för att spara pengar, kommer dock inte ihåg vad det hette. Men kolla upp!

Med tanke på ristestet, allt känns stort jämfört med vad du har idag, även när du är nyop så känns dom jättestora MEN OJ så snabbt man vänjer sig och efter ett halvår känns det som om du haft denna strl hela ditt liv! Och i hjärnan är man van att ha små bröst och därför tror man att man fortfarande har det och är inte nöjd, plus att svullnaden gått ner och då tänker ca 50% av alla att dom skall göra en op nr två.
    Så ta stora från början, du vänjer dig jag lovar!

Fanny; om du har samma kroppstyp som mig, och inte tycker mina ser för stora ut och vill ha så, så kan jag endast råda dig att ta samma som jag (450 cc)
    Man får inte en jättestor skillnad på 300cc, men alla vill inte heller ha stora bröst. Men tro mig, mina ser jättenaturliga ut och när jag har tröja och kofta på mig så anar ingen för dom är inte alls jättestora. Det är bara här i sverige som vi fortfarande jobbar med så små implantat, max 500cc. Kolla Rosing tex, hon har 1000cc, fast dessa tycker jag är för stora, men bara för att ni skall se hur stort det är med 1000cc i varje.
    Mitt råd är ändå för er, ta 50 cc mer än den ni är nöjd med. Fyll upp två rispåsar, och testa inte bara en dag. Utan varje dag ni kommer hem så lägg in dessa och gå omkring med dom tills ni skall sova.. ni kommer vänja er!

• Francis

Herregud, blev ju en halv roman ;o)

• Faanny

Francis: Det blev en fin roman ;)
    Får kika in på deras sida, kanske har varit inne där tidigare. Man hittar ju i princip nya kliniker varje dag ;p
    Jag har tänkt att göra på proforma i Sthlm. Michael har 5 anmärkningar, dock inte fälld för en enda. Men då har han ju opat ett bra tag. Ingen har något negativt att säg om proforma som jag hört iallafall. Calle opar ju också där, han hade 1 eller 2 anmärkningar, men de "Callebröst" jag har sett på qvinna såg inte speciellt bra ut.. :S

Jag tror proforma använder sig av PIP och/eller mentors.

Jo, för det säger de flesta. Att man vänjer sig. Har nog aldrig hört nån som vill göra om sin op pga av de blev för stora. Fler som tycker att de valde för små. Skulle bli sååå besviken och arg på mig själv om jag valde för små, lagt ut mycket pengar och blir missnöjd..
    450 så ju verkligen inte för stort ut på dig, jag tycker det såg perfekt ut! Jag har ju en "normal" 75 B idag, så då skulle de nog bli ungefär som dina.
    Aaa, 1000 är ju en del. Hon borde ju få rätt ont i ryggen.. :S

Här kommer frågorna;
    Var du nöjd med 400, så du tog 450?

Vart hittade du din kirurgs op. bilder?

Vad tror du om att han har 5 anmärkningar?

• Faanny

platt88: Imorgon åker du! :)

Ska tänka på dig hela tisdagen. Hoppas verkligen att det går bra och att du blir nöjd!

Kramar

• platt88

Faanny: Jag håller på att städa och tvätta nu, imorgon åker jag ahhhhhhhhhh... vad nervös jag är, kunde inte sova i natt så jag varnade 12:00 -Imorgon ska jag tvätta mig med descutan och åker hemifrån 17:30.
    Tack/Kram

Francis: Vrf jag tänker på stl är att när jag pratade men kirurgen så nämnde han 300cc (men jag vågade inte fråga honom om det var det han tyckte jag skulle ha) för jag har inte träffat honom,han har bara sett bilder på mig. Jag är ändå liten så det skulle vara för lite för mig /////som Faanny sa jag skulle bli jätte ledsen om jag fick små bröst efter op. oxå.
    Orkar inte planera op nr 2 direkt efter första op. Skulle må jätte dåligt :(

Kram

• Jasminaa

Kickan: Oj vad duktig du är som klarar av med bara alvedon. Visst man mår illa av tabletterna, jag fick förstoppning av mina och jag var sömnig hela tiden. Skönt nu när man slutat med dom. Om några dagar kommer du vara rörligare :D

• Jasminaa

Vet ni hur man kollar om någon fått en anmärkning?

Svar på tråden Bröstförstoring 14