Baby S skrev 2009-01-30 21:29:47 följande:
Tagga ner är du snäll. Och tillskriv mig inga titlar som jag inte har. Jag skrev att det säkerligen finns en anledning till detta, vilken jag inte kände till, men nu har du ju spritt lite ljus över den saken om det nu stämmer. Menar du att ts ska vara tvungen att gifta sig borgerligt "för att det inte passar"? Tråkigt inställning måste jag säga.
Mitt inlägg var som sagt inte riktat till TS. Jag tycker hon verkar ha en väldigt sund inställning, bara det faktum att hon ställer frågan visar ju ett sundhetstecken jämfört med bridezillan. Sen har jag inte tillskrivit dig någon titel överhuvudtaget, jag menar brudar i allmänhet som inte har någon som helst respekt för alla marionetter i hennes bröllopsteater.
Det var bara din kommentar att du inte förstår varför prästerna ska ha något att säga till om som fick mig att tända till, inget personligt som sagt, utan rent allmänt. Jag tycker det är så självklart att man måste respektera kyrkans regler och ceremonier om man väljer att gifta sig kyrkligt.