• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Mugglan: Vet inte hårdfakta om rättigheter när det gäller tvättmaskinsgubbars misshandel av trasiga tvätmaskiner - men det sunda förnuftet och erfarenheten säger mig att du ska stå på dig och klaga som f-n! GIVETVIS har de drulleförsäkringar som täcker gubbarnas små olyckor.

Har också läst Bitterfittan rätt nyligen. Tänkvärd och bra!

• nennesjuttioåtta

god morgon!
    jepp, AM, jag testade igår. och vet ni...

Nej jag bara skojar. det var ju minus. PWAHAHAHA!!!

Sorry... Hur som haver, nu är man nåldyna igen och det känns jätteläskigt men skönt att göra något igen som kan funka (men troligtvis inte). Maken tycker det är skitjobbigt eftersom man redan börjar hoppas...

Lappis
    Skönt att det känns bättre!!!!

Å sen vet jag inte vad jag tänkte skriva...

• Lapinette

Just nu inväntar jag lite för jag tror att doktorn kanske hade rätt igår ... min mens?! Måste bara sitta upprätt ett tag och sen kolla i brallan . Hoppas bara inte det ska kännas så här dagen innan mens i framtiden men det vore underbart om det verkligen är den för då innebär det ett slut på skiten.

• fru AM
    Telemarkgrrl skrev 2009-02-03 08:48:06 följande:
    Har ni sett förresten att man ska ta det lite försiktigt och inte göra allt för många onödiga ultraljud när man är gravid:www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp
    Gaaaah! Var går gränsen då för hur många som är skadligt!??? Nej jag är inte orolig egentligen för just detta - man kan nog mer oroa sig för barnets psykosociala miljö om det växer upp med föräldrar som köpt en UL-apparat och kollat fostret typ varje dag under graviditeten ...
    Undrar om forskningresultaten beror på att barn som kollats med UL (på klinik) oftare än normalt - har kollats just för att det föreligger anledning (och därför skulle haft skadorna i alla fall). Bara en liten tanke ...
  • Lapinette

Själv läste jag om den galna damen som fått åttlingar. Hon hade ju redan 6 barn!!! och bor hemma hos sina föräldrar.

• Liten med Mindre

Lappis - gott att det känns bättre. Hoppas det var det sista som kom igår!

Nenne - jag höll nästan på att sätta i halsen! Inte skämta så där...

AM - man kan ju undra. Alltid så mycket fakta som saknas i artiklarna...

Klunkar ingefära och hoppas på röstens snara återkomst.

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-02-03 08:55:53 följande:
    Själv läste jag om den galna damen som fått åttlingar. Hon hade ju redan 6 barn!!! och bor hemma hos sina föräldrar.
    Dessutom bor hon hemma hos sina (skilda men ändå sammanboende) färldrar och är enligt mamman (barnens mormor) "fixerad vid barn". Åttlingarna är ett resultat av att hon tömde frysen på sparade eskimåer (okänd pappa) och fick alla insatta på en gång (av mindre nogräknad klinik) - för at få yterligare en (1) dotter ... Mamman (mormodern) säger med en suck till pressen "Jag önskar att hon hade jobbat på dagis istället" ... Ett mirakel i sammanhanget är ju att alla åttlingarna mår bra! Den lätaste väger 800g
    Om man nu kan lita på SvD ...
  • fru AM

Lappis: tänkte på din teori ... Vi har väl tidigare pratat om at första mensen efter förlossning/missfall/abort kan vara helt djävulsk/annorlunda än tidigare. Så det kanske är din mens denna gång! Bara hoppas att den ändrar karaktär igen framöver (och givetvis att den försvinner i minst nio månader snart!).

• muggles

TM-gubben ringde och givetvis vill han inte erkänna att han är orsak utan bucklan kan ju ha funnits där tidigare enl honom. JAg frågade honom om han verkligen trodde att jag skulle skylla på honom om den funnits där tidigare men då backade han. Jaha, nästa steg - ringa hans chef. Wish me luck!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare