• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM
    Telemarkgrrl skrev 2009-02-03 10:08:19 följande:
    Men det är väl inte så konstigt att man vill varna för att folk inte ska göra för många ultraljud? Det är ju precis som att varna för att dricka för mycket vin under graviditeten, lite går bra men att man ska vara medveten om att det kan finnas en risk vid för mycket och att man därför ska fatta ett medvetet beslut om att man ska ta det där glaset eller göra det där ultraljudet. Om det nu kan finnas en risk med ultraljud så är det väl bra att undvika ultraljud där det inte finns en medicinsk anledning utan att föräldrarna bara tycker att det är kul att få en video? Det är ju ingen som har diskuterat användandet av ultraljud för att göra fosterdiagnostik eller inte.Jaja, mig kvittar det ju lika eftersom jag ändå aldrig kommer att hamna i situationen.
    Ja det är klart att man ska upplysa folk om att det kan finnas en risk - om det nu finns forskning som visar det! Speciellt om det finns hemapparatur för ändamålet! Fast jag undrar ändå hur man är skapt om man köper en sån grej hem ...
  • fru AM
    Ore skrev 2009-02-03 10:14:50 följande:
    fru AM skrev 2009-02-03 09:53:17 följande:Mer "känsla" av att det är något än egentliga symptom...
    AHA - känsla! Med en vecka till BIM så får du kanske också symptom snart. Eller som Cicci: Inga syptom = positivt.
  • BrudSommar2006

Köpte inte Tom Cruise hem en sådan där apparat?! Se där, inte bra att ha för mycket pengar.

Telis, du kanske visst hamnar i den situationen, det kan ju faktiskt hända att det löser sig med äggdonationen!

Mrs B, stackars er, snart har ni nog gått om Iris i olycksstatistiken, i vart fall har ni råkat ut för allvarligare saker vad det verkar. Iris har iofs några ärr på foten men annars så är hon hel än så länge, hoppas att det vänder för er nu, typiskt med feber också.

Sitter här med ont i halsen och bomull i huvudet, jag tycker att jag knappt varit helt frisk alls i vinter och i morse vid frukostbordet så sade jag till maken att jag inte tror att jag varit så här mycket sjuk något år tidigare. Det sade du förra vintern också säger han då!

• BrudSommar2006

Vickan, har du cyklat omkull, det låter inte roligt! Har du bestämt dig för att berätta för dina föräldrar än om din usla helg?

Lapinette, jo, jag har tagit fram motionscykeln men det kommer alltid något ivägen på kvällen så att det inte blir av, oftast att jag inte känner mig helt frisk, annars tvätt, mat, städning och allt annat man försöker göra mellan åtta och tio på kvällen, tiden från att Iris gått och lagt sig tills jag måste lägga mig själv...

Koko, jo visst skulle jag kunna gå till en dietist men jag springer på så mycket hela tiden känns det som, sjukgymnast, läkarbesök och föreläsningar så jag känner inte att jag kan ta mer tid från jobbet och springa på det också men vi får väl se.

Izzie, min gamla klasskompis jobbar som resejournalist och fick nyligen pris för Sveriges bästa spa-blogg, hon reser runt i Sverige/världen och bor på olika spaställen hela tiden, inte så förenligt med småbarn kanske men annars kanske det vore ett karriärsbyte som skulle passa dig?

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-02-03 10:23:54 följande:
    Köpte inte Tom Cruise hem en sådan där apparat?! Se där, inte bra att ha för mycket pengar.
    Köpte inte Tom Cruise även barnet ... har det ryktats? Eller hur var det nu
  • BrudSommar2006

Nenne, vilken tur att du hann den här cykeln och slapp vänta en hel omgång till. Eftersom chansen vad jag förstår inte ökar så jättemycket men inseminationer så är det väl skönt att få göra dem på en gång så ni vet vad ni ska gå vidare med i så fall. Fast insemination fungerade ju uppenbarligen alldeles utmärkt för Sweet och sedan har det varit lite segt på den fronten här så nu känns det ju som att det är dags för någon att lyckas igen, hoppas att det blir du!

Vad det gäller feber och barn så kan Iris gå upp till typ 37,4 bara genom att skrika och vara ledsen en stund men jag har inte märkt att hon lyckats rusa runt och få upp tempen till 38. Det känns som att jag är där med termometern hela tiden nu, hon är ju så trött när hon varit på dagis så det är omöjligt att veta om det bara är det eller om hon är hängig för att hon håller på att bli sjuk.

• BrudSommar2006

AM, kanske det! I så fall var det ju onödigt med UL-maskin!

• nennesjuttioåtta

BS
    Precis, men det känns ändå som att vi vill utnyttja alla möjligheter vi får innan vi går vidare med ivf.
    Hur känns det idag?

• Lapinette

De råder en om 3 inseminationförsök och sen gå vidare.

• nennesjuttioåtta

jepp jepp 2 kvar! (jag räknade ju som vanligt fel, jag har ju tjohoooo 5 - FEM chanser kvar!!)

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare