• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Sweet: jag håller inte med ang Bitterfittan. Jag tyckte att hon visade på en utveckling i boken som ju slutar med att de (kommer att) börja kommunicera bättre båda två. Jag tyckte det var just det som boken handlade om; att hon gick från att bara vara bitter (och offer om du så vill) till att vilja göra något åt situationen, att tala om hur hon ville ha det. Och även hennes man ville ju säga hur han ville ha det (på slutet). Så jag såg det som ett hoppfullt slut. Kul att man kan uppfatta en bok så olika!

• sweetstreet

Eh det enda jag vet som verkligen HAR kunnat länkas till UL är att av de barn som har kollats med många UL under graviditeten har en större andel blivit vänsterhänta.
    Hm, kanske int något större handikapp i dagens samhälle????

Fast visst, till viss del håller jag med Telis. Varför göra UL så länge man inte tycker det är nödvändigt. Men jag tror det är FÅ som gör UL jätteofta faktiskt.
    Man kollar ju ofta om det är ngt man är osäker på. Som tillväxt eller annat som kanske oroar. Eller om man haft många MF och därmed är mer orolig, och då tycker jag att det är befogat.

Jag vet inte hur det är i Sverige, men här i USA om man vill göra dvd eller så så gör man oftast detta när man ändå ska göra det "stora" ULet. Många tar då med sig dvdskiva och så får de bilder eller film med sig hem. Och då gör man ju ändå UL. Alltså inget extra för att fixa bilder/film.

På tal om det har jag fortfarande inte hunnit leta upp bilder och skicat till dig Telisgumman. men det kommer.

• fru AM
    muggles skrev 2009-02-03 14:11:54 följande:
    Klart att Uggla måste få ha vänner! Menade inte så... Tänkte bara att det nog är många som vill lägga till honom som vän...? Att om Vickan har några 100 så har han kanske några 1000? El så är han väldigt picky vem vet
    Jag skojade bara Mugglan!
    Fast jag vet inte om jag vill ha honom som FB-kompis ... jag är så nöjd med den lilla samlingen jag har, bl a dig!
  • sweetstreet

Muggles,
    hm kanske....????
    Men jag tyckte nog hennes neggo instälning liksom "tog över" berättelsen.
    Men kanske var jag bara hormonell när jag läste den för jag läste den när jag var gravid, haha!

• muggles

Tack för kramen förresten Sweetan! Jag försöker att inte tänka på det för mkt just nu. Grät en skvätt förut (tur jag har enskilt rum) men har ingen lust att basunera ut det på jobbet så jag försöker vänta med att känna efter för mkt tills jag kommer hem. Ringde maken i förmiddags och jag bröt ihop. Usch, trodde verkligen att jag var mer "förberedd" (naivt jag vet).

• sweetstreet

Hahaha!!!!!
    Tycker detta med Uggla som FB-vän var skitkul!!!

• sweetstreet

Mugglan-gumman!
    Det är okej att vara ledsen. Faktiskt. Så hoppas att du kanske kan gå lite tidigare från jobbetidag då. Och bli kramad av maken och Moa?!

• muggles

Sweet: jag sticker vid 15 (var här runt 7-tiden) för jag ska hämta på dagis idag. En tröstande tanke för mig är att en del av min mormor går vidare i Moa (usch nu blev jag tårögd igen).

• muggles

Sweet: sedan har jag inte svårt att visa att jag är ledsen (privat) men du vet ett kontor fullt med ingenjörer - de skulle bli helt kollriga om jag började lipa Apropå boken så har vi ju bara upplevt den olika - inget är ju "rätt" el "fel"...

• sweetstreet

Hahahahaaa! Javisst Mugglan! Jag kan se det framför mig.
    De skule genast leta efter manualen för att få stopp på tårdrippandet....
    Kanske hoppas hitta någon programmeringskod eller så???

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare