• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Zozo

*fniss* Ja, just nu är hon inne i en period när hon vaknar ofta och grater om natten, men bara ett litet ryck, da det räcker att stryka henne över kinden eller putta in nappen.. Undrar vad det är som händer..? Kan bebisar ha mardrömmar?

• kängu

MSW- Ja, inboxa gärna!!! *nyfiken i en strut*

• fru AM
    Zozo skrev 2009-02-03 11:45:53 följande:
    *fniss* Ja, just nu är hon inne i en period när hon vaknar ofta och grater om natten, men bara ett litet ryck, da det räcker att stryka henne över kinden eller putta in nappen.. Undrar vad det är som händer..? Kan bebisar ha mardrömmar?
    JA de kan tydligen det (oklart om vad bara ...)! De kanske drömmer att de är ensamma och att allt är konstigt och olustigt ...?
  • muggles

Telis: man blir bara lite trött på alla larmrapporter om allt farligt som man ska undvika när man är gravid. I somras var det tom en läkare som tyckte att gravida skulle undvika att dricka kranvatten.

Tack för alla kramar, jag blev mer ledsen än jag trodde. Har ju väntat på det här beskedet i flera år men man kan ju aldrig förbereda sig på hur man kommer att reagera. Tycker att det är skönt att hon får gå vidare men... ja ni vet. Mest orolig för hur mamma ska reagera.

• kängu

muggles- Nej det går inte att förbereda sig på det tyvärr Hoppas att ni kan hitta styrka gemensamt i familjen och stötta varandra. Tänker på dig!

• Grodan12

Tråkigt med din mormor Muggles, man kan nog aldrig riktigt förbereda sig på sådant.

Skönt att du är bättre idag Lappis!

Drömmande bebisar känns igen, lillgrodan gråter ofta lite med stängda ögon men blir glad igen när han vaknar på riktigt.

Kängu - häftigt när man börjar känna sparkarna. Det känns dock så avlägset, kommer knappt ihåg hur det kändes och ändå var det inte många månader sen.

Nenne - håller med övriga, det borde rimligtvis vara er tur nu efter inseminationerna.

Larmrapporter är väldigt tröttsamma, ta exemplet solskydd. Det är farligt att vara i solen utan att smörja in sig men för några år sen kom de på att de var farligt att smörja in sig också. Hur man än gör blir det fel.
    Vaccinationer - håller med Am att man får väga för- och nackdelar, jag skulle aldrig drömma om att inte vaccinera mitt barn då jag anser att risken är större utan spruta. Argumentet att sjukdomen inte längre finns köper jag inte heller, anledningen till det är ju att vi vaccinerar i Sverige.

• Grodan12

Frejis - håller tummarna för dig också, det behövs lite plus nu så är på vintern

• MSW
    Grodan12 skrev 2009-02-03 12:30:37 följande:
    Kängu - häftigt när man börjar känna sparkarna. Det känns dock så avlägset, kommer knappt ihåg hur det kändes och ändå var det inte många månader sen.
    Håller med!! Knäppt att det känns så avlägset redan..!

Kängu: Har inboxat länken nu!
  • Grodan12

Spännande att titta på huset MSW, det är alltid roligt att gå på visningar. Det känns dock väldigt skönt att ha ett hus nu, vi letade i flera år.

• MSW
    Grodan12 skrev 2009-02-03 12:41:10 följande:
    Spännande att titta på huset MSW, det är alltid roligt att gå på visningar. Det känns dock väldigt skönt att ha ett hus nu, vi letade i flera år.
    Ja det ska bli kul.. Sitter förövrigt och bläddrar(/drömmer) i en katalog från modulenthus nu..
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare