• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM
    muggles skrev 2009-02-03 09:15:44 följande:
    TM-gubben ringde och givetvis vill han inte erkänna att han är orsak utan bucklan kan ju ha funnits där tidigare enl honom. JAg frågade honom om han verkligen trodde att jag skulle skylla på honom om den funnits där tidigare men då backade han. Jaha, nästa steg - ringa hans chef. Wish me luck!
    I WISH YOU LUCK!!!
  • Lapinette

AM - läkarens teori igår var att det var magsjuka + mensvärk och det kan faktiskt ha varit så ... men om det är min riktiga mens är jäkligt svårt att sia om. Trodde ju även att jag hade den för ett par veckor sedan. Hmmm...

• fru AM

Jag minns plötsligt hur vi bråkade när ALLA våra köksluckor var skadade efter transporten ... Bygg-dj-lva-Ole ersatte tillslut allihop när jag berättade att jag hade hört hur killarna som levererade skrek (på ryska) och slamrade med varorna i trappan. B-O hävdade innan dess att de alltid använde DHL eler liknande med svensk personal (nationaliteten spelar naturligtvis ingen roll men det var ju i o m att jag hörde dem vråla på ryska efter varje smäll som jag insåg att B-O inte hade en susning)

Berätta hur det går Mugglan!

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-02-03 09:22:04 följande:
    AM - läkarens teori igår var att det var magsjuka + mensvärk och det kan faktiskt ha varit så ... men om det är min riktiga mens är jäkligt svårt att sia om. Trodde ju även att jag hade den för ett par veckor sedan. Hmmm...
    Efter att jag fick mitt första barn blir jag risig i magen inför varje mens ...
  • Ore

Nenne - Härligt att du fick börja med sprutorna!

Lappis: Skönt att höra att du mår bättre nu! Hoppas verkligen att detta var "nådastöten" för vilsna små celler...

Muggles, all lycka med TM-gubbens chef!

Ego: Bankar bort alltför hoppfulla tankar så mycket jag kan... Försöker förbereda hjärnan på att det kanske är för att jag hört så många som har en stark känsla av att de är gravida innan de testat plus, som jag tycker att jag har den känslan...

• fru AM

Ore: när är det BIM?

Ego: Nu har jag kommit till nästa utmaning i trapphusrenoveringen. Lampor ska väljas. Elektrikern har helt utan fingertoppskänsla skickat länkar till supermoderna armaturer. Till en fastighet från förra sekelskiftet ... Tur att man är Mrs Google ... Någon som har tips förresten på gammaldags armaturer för tak och vägg?

• _koko_

am - Har glömt vad hon heter, men tror inte det var samma som du har. Det får gå, i värsta fall är det ju bara att byta.

muggles - Precis det jag menade med att det inte är så farligt. Märkte att han var påverkad igårkväll, började gråta när han hostade osv, och det är ju det som är jobbigt, inte vad termometern visar.

telis - Tyckte rubriken var underhållande: "Onödiga ul risk för barnet" (eller vad det stod). Hur skiljer bebisen på nödvändiga och onödiga ul/vul?? Tänker på conny som det gjordes otaliga vul på precis de veckor då hjärnan utvecklas. UL är kanske "farligare", men jag tror att såna artiklar skadar oss som gjort nödvändiga undersökningar mer än de får folk att låta bli de "onödiga".

Heja muggles, på klåparn bara!

lappis - Skönt att du mår bättre!

• kängu

Herregud, det är verkligen mycket man ska akta sig för när man är gravid (appropå detta med för många UL). Suck, blir lite trött ibland även om det säkert ligger en del sanning i det.

Lappis- skönt att höra att du mår bättre idag!

Muggles- lycka till med tvättgubben!

Nenne- synd med minus men skönt att sätta igång med sprutorna!

Ore- Jag förstår att du inte vill hoppas... jag håller tummarna för dig! När är BIM nu igen?

EGO- Jag sitter här och känner lilleman sparka i magen... fy fasen va häftigt det är! Maken kunde känna svaga svaga sparkar utanpå magen häromkvällen.

• Ore

BIM är någon gång måndag-tisdag nästa vecka, som senast... Tisdag är dag 29, och 16 dagar efter att jag fick böj på ÄL-testet...

• fru AM
    _koko_ skrev 2009-02-03 09:47:29 följande:
    UL är kanske "farligare", men jag tror att såna artiklar skadar oss som gjort nödvändiga undersökningar mer än de får folk att låta bli de "onödiga".
    Precis! För många fungerar en dylik artikel snarare som tips ... "Aha, kan man köpa UL-apparat hem för bara 2000 ...."

Kängu: Coolt med sparkar! Min lilleman håller mig vaken om nätterna med sina krumbukter (tror nästan han och storasyster snackat ihop sig om att inte låta mig sova, Livia ligger mellan mig och maken i sängen med en fot i näsan på mig mest hela tiden ...) Har blivit lika "morgonpigg" som Koko. Imorse var jag uppe 5.30.
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare