• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

muggles

frejis
    ahaaa *noterar ivrigt* Jag avvaktar kraftfullt fram till torsdag då.

• Mrs  B

Skickar även jag en stor kram till Muggles.....

• Frejis

Ego igen - får se om tanten dyker upp på eftermiddag, hon brukar gilla eftermiddagar bäst.

Nenne - ska ni göra insemination i den här cykeln?

Min make vill veta imorse hur jag hade tänkt när det gällde frysisen i cykeln som var. Hm, förstår inte varför han vill veta det och inte hur jag tänker nu... han vågar kanske inte fråga

• nennesjuttioåtta

frejis
    jepp, jag började spruta igår kväll.
    Hmmm, jag fattar inte heller. Tänkte ni använda frysisen nästa cykel, eller? Om det nu blir någon cykel på ett tag, heheheh....

• Telemarkgrrl

Men det är väl inte så konstigt att man vill varna för att folk inte ska göra för många ultraljud? Det är ju precis som att varna för att dricka för mycket vin under graviditeten, lite går bra men att man ska vara medveten om att det kan finnas en risk vid för mycket och att man därför ska fatta ett medvetet beslut om att man ska ta det där glaset eller göra det där ultraljudet. Om det nu kan finnas en risk med ultraljud så är det väl bra att undvika ultraljud där det inte finns en medicinsk anledning utan att föräldrarna bara tycker att det är kul att få en video? Det är ju ingen som har diskuterat användandet av ultraljud för att göra fosterdiagnostik eller inte.

Jaja, mig kvittar det ju lika eftersom jag ändå aldrig kommer att hamna i situationen.

• Ore

muggles: Tråkigt med din mormor, kram!

Frejis: *viskar* håller tummarna (bäst att inte prata för högt, hon den där verkar ha antennöron ibland...)

Mrs B: Krya på er, och hoppas att Malte håller sig borta från allt vad sjukhus- och tandläkarbesök heter... Det är du väl förtjänt av!!!

• Frejis

Nenne - jag har faktiskt inte tänkt så mycket, får se om jag får ÄL-utslag på rätt dag först. Men han verkar ju tänka och det är ju en bra start

Måste rusa. Kram!

• Ore

fru AM skrev 2009-02-03 09:53:17 följande:

AHA! Spännade! Symptom?
    Mer "känsla" av att det är något än egentliga symptom...
  • MSW

Oj oj, vad ni har skrivit! Får se hur långt jag hinner läsa ifatt...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare