• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Har ni också fått Familjelivs tidning? Den damp ner här hemma för någon timma sedan. Har bläddrat lite i den och hittade bl a ett repotage om att åka till Rom med barn. Vem var det som skulle åka dit?

• kängu

Oh, tack MSW ska spana in huset snarast!!
    Jag satt också igår och drömde mig bort på Ekohus hemsida... vill bygga eget hus typ nu!

• Ore

Hmmm, det har sina nackdelar att bygga hus också... Fast om man slipper göra så mycket själv är det nog väldigt trevligt

Börjar precis få upp värmen på mitt kontor... De håller på och grejar med en vägg i kontoret bredvid mitt, och det luktade väldigt starkt förut, så jag flydde fältet ett tag. Och stängde dörren till mitt kontor samt öppnade fönstret.

Så nu är det luktfritt här inne i alla fall.

• MSW
    Ore skrev 2009-02-03 12:53:15 följande:
    Hmmm, det har sina nackdelar att bygga hus också... Fast om man slipper göra så mycket själv är det nog väldigt trevligt
    Det blir dock mycket billigare (väl? billigare åtminstone) om man gör mycket själv...
  • MSW

Min plutt sover nu.. Hoppas att han sover mer än en halvtimme nu.. Så att jag får något gjort (eller åtminstone får tillfälle att få ngt gjort...)

• MSW
    Lapinette skrev 2009-02-03 12:47:29 följande:
    Har ni också fått Familjelivs tidning? Den damp ner här hemma för någon timma sedan. Har bläddrat lite i den och hittade bl a ett repotage om att åka till Rom med barn. Vem var det som skulle åka dit?
    Är inte medlem ens.. Var det inte Vänner??
  • Lapinette

Jag har också för mig att det var Vänner. Om du inte får tidningen Vänner så kan du inboxa mig din adress så river jag ut och skickar artikeln till dig.

• Ore
    MSW skrev 2009-02-03 12:56:51 följande:
    Det blir dock mycket billigare (väl? billigare åtminstone) om man gör mycket själv...
    Jo, det är klart! Dock sa min käre make igår att jag hade så dyr smak att de pengar vi sparar förbrukar vi ganska snabbt igen... Vet inte vad han menar riktigt, han har ju varit med på alla beslut...?

Man kan ju också göra ett mellanting, en kompis till mig och hans tjej fixade grunden till sitt hus, sedan köpte de ett stomrest hus med tak, men inte tegel lagt. Så la de tegel och grejade själva invändigt, och målade utvändigt m.m. Det fick också ner priset en hel del, men till skillnad från oss så var de klara på några månader. Vi började bygga för snart 1,5 år sedan...
  • Telemarkgrrl

koko, jämför med röntgen då. Vi vet att röntgen inte är nyttigt men att det är helt okej att göra det då det behövs. Om folk gick och röntgade sig för att man fick med sig så roliga bilder hem så vore det väl bra om folk visste om att det kanske inte är så himla nyttigt att göra det för ofta? Artikeln handlade ju om *onödiga* undersökningar, inte om såna som är nödvändiga.

Bara för att det har gått inflation i larmrapporter behöver ju inte det betyda att man inte ska lyssna på någonting alls. Man får ju helt enkelt använda sitt sunda förnuft och mitt (kanske inte alls så sunda) säger mig att jag skulle välja bort onödiga ultraljud till förmån för sånt som var nödvändigt (till exempel kranvatten ).

Jaja, hela diskussionen är ju för mig precis som diskussionen om preventivmedel är för påven. Ingen av oss har egentligen någonting med saken att göra.

• muggles

Såg förresten att en av mina bekantingar på FB har Magnus Uggla som vän (!). Grubblade ett ?!) el om ngn skojare lagt upp en profil och snott ett kort. Jag menar, det är ju inget som hindrar...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare