• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Åh - ni pratar om att träna ... det är nånting jag börjat längta oresonligt efter (förmodligen för att jag inte kan just nu). Surfade runt på mamma-bebis-pilates igår i alla fall. Men i höst är det gym som gäller. Jäklar vad vältränad jag tänker bli!

• fru AM

Nenne: jag säger ingenting (... men börjar få kramp av allt tumhållande)

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-03-25 10:38:55 följande:
    nenne - "plötsligt så händer det"!
    Precis - fast jag tänkte av misstag på en annan reklam: "Om du får oväntat besök" Vet inte hur jag tänkte ... Bjud bebisen på Gevalia vet jag!?
  • fru AM

Hej Cicci! Välkommen hem! Skönt att ni haft det bra och att allt gick enligt plan och att någon försökring inte behövde utnyttjas! Nu är väl maken glad som en lärka att ni är hemma igen!

Vitamintillskott: Jag åt fram till v 12 (något nytt preparat (Femibion?)som har folsyra i sig) sedan orkade jag inte hålla på längre. Mina cravings denna gång är ju så nyttiga att jag aldrig ätit bättre. Knaprar råa grönsaker så fort jag kommer åt. Järnvärdet dippade ju men jag fick upp det tack vare broccoli- & apelsingalenskapen jag utvecklade i februari.

Det enda jag aktivt undanhållit mig denna graviditet är dessertost, rått kött, tonfisk, hälleflundra, stora mängder vin. Ovanligt avslappnat för att vara mig

• fru AM

Koko: Engströms trikåaffär är guld!!! Älskar såna specialicerade gammaldagsaffärer som har ALLT inom ett visst segment.

Ore: Tror till och med att räkor är väldigt nyttigt för oss gravvosar!

• fru AM

Åh Koko - du kommer ha så roligt i trikåaffären!

• fru AM

Min svägerska bor på Kungsholmen så jag är där ibland ... *viskar så inte Östermalmspolisen hör mig ...*

• fru AM

EA: din fresterska! Ska du inte slå till på råbiff och mögelost också?

• fru AM

Cicci: förstår att du inte orkade skriva allt DET DÄR i sms:et ...! Vilken hysteriskt jobbig nerresa! Hemresan flöt på bättre då? Hade du uppdaterat intyget då?

Ore: alla mjuka dessertostar är NO NO (i "rått tillstånd") oavsett om de är pastöriserade eller ej. ALLA hårda ostar - typ parmesan, Pecorino osv - går däremot bra.

När jag var gravid med Livia och på semester i Italien så bevittnade jag en höggravid italiensk kvinna som noga förhörde sig hos kyparen om anti-pasto-tallrikens innehåll ... Sedan suckade hon och skickade ut den och tog in ett stort glas rödvin istället. Förmodar att hon resonerade som så att "dricker jag rödvin vet jag vad jag får i mig i alla fall" - med kallskuret och mögelostar vet man inte vad som slinker med ...

• fru AM

här blir det våfflor idag
    Har faktiskt aldrig provat vårt våffeljärn ens pinsamt nog

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare