• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Cicci: eller hur!? Men nu kom jag fram på telefon och sonen har plötsligt en "sportslig" (?) chans att komma in (reservplats 6 och det är 4 platser kvar). Allt rann av mig bara ... alla argument, man vill ju inte bränna sina skepp alldeles. Måste diskutera taktik med maken som är en magisk retoriker ...

• fru AM

Precis: UPPLEVELSER var ordet!!! Hur mycket är han värd Cicci?

• fru AM

Ok Cicci: du vet var du ska gå och köpa upplevelser ...? Upplevelseföretaget i Sturegallerian. Bredvid Apoteket ...

• fru AM

Lappis - fy skäms! Det är såna som du som är orsaken till att jag inte fick ngn päls i julklapp!

Nej skämt åsido du behöver inte känna dig som en dålig kund - det där företaget är ju till för dem som vill göra det lätt för sig och slippa sitta och googla i 100 timmar och leta reda på den rätta upplevelsen. Här har man massor av upplevelser liksom samlade (+ en hel del unika som är framtagna speciellt).

• fru AM

Du säger att du känner mig så kanske du får rabatt ... Framförallt om det är den långa unga hunken som säljer.
    Såg du "Golf med Pro"-upplevelsen?

• fru AM

Du kan inte förstärka intrycket av snedhet så att det ser ut som om det var meningen?

• fru AM

Hej - vilket trevligt fredagsbabbel i tråden!

Välkommen Brunetten - alltid roligt men nykomlingar!

Kul att se Telis här också - jag har saknat dig! Håll lilla svarta redo, när som helst händer det att jag vill ha cocktailparty ... fast kanske inte närmsta månaderna förstås

Liten: illamåendet höll i sig igår men i går kväll knaprade jag tuggtabletter mot halsbränna som BM rekommenderat: Gaviscon. Så i natt sov jag liggandes i sängen mycket skönare!

Har fått kontakt med en tjej som börjat tillverka en ny typ av bärsjal/bärsele (www.drottningenar.se) och jag har fått ett ex för att vara testpilot - det ska bli kul. Jag har så svårt att fatta bara att jag kommer kånka runt på en bebis- utanpå magen - om en månad ungefär. Har ju kejsarsnittstid om exakt en månad!

• fru AM

Bärsele/sjal: fast vi får se om det funkar: Sonen vägrade åka vagn de första tre månaderna - skulle bara bäras omkring. Livia vägrade i sin tur att åka bärsele - hatade att vara så nära och osjälvständig och instängd. Ville mycket hellre ligga på en filt/i vagnen och kunna titta på folk. Vi får se vilken sort lillebror är.

Spikmatta ska jag också köpa efter förlossningen! NU tror jag att jag skulle bli spetsad ... Ställde mig på vågen igår, tänkte att jag har nog inte gått upp så mycket eftersom alla säger att jag är så smal och bara blivit stor över magen - till skillnad från förra graviditeten då jag såg ut som åtta ihoplimmade pilatesbollar. Hmmm ... 16 kilo!!! Var sitter de? Visserligen har tuttarna blivit större men knappast ett par kilo vardera ... Vätska? Jo men var sitter den då? Mysterium!

• fru AM

Muggles: Ergo baby verkar jättebra! Men nu har jag två babybjörn och en drottning enar (och bara en bebis i magen) - men det är klart, funkar ingen av dem så ska jag nog testa ergobaby!

• fru AM

Ore: Så skönt att de positiva tankarna överväger! Det har de gjort för mig först denna sista graviditet - så BRA JOBBAT!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare