• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

fin ordföljd jag fick till där. Är jag full eller?

• fru AM

Ore: Feta ost är egentligen inte ok om man går på Livsmedelsverkets rekommendationer. Om den inte är kokad i ngn sås.

• fru AM

Cicci: skulle vara intressant att veta om Livia var första truppen i någon svinkoppeepidemi på dagis ... Kan inte du reka lite?

• fru AM

Haha - jag och Cicci säger mot varann hela tiden när det gäller kostråd!

• fru AM

När det gäller ostar är jag fundamentalist. Och rått kött (dvs även gravat, lufttorkat o dyl.) Annars rätt vidsynt.

• fru AM

Erkänner glatt och villigt, jag hade fel - pastöriserad fetaost är OK!!! Jag hade missförstått infon på Livsmedelsverkets hemsida, hittade en tydligare sida nu:
    www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV

• fru AM

Men hallonsylt är ju jättefarligt!!!!

• fru AM
    Ore skrev 2009-03-25 16:10:02 följande:
    AM: Men skräm mig inte så med hallon... De har ju t.o.m. varit djupfrysta!!!
    Men är de PASTÖRISERADE???

Koko: pojknamn: vad sägs om Snorre? Historiskt och allt ... Conny & Snorre - vilket radarpar!
  • fru AM

Har precis lurat i Livia första dosen penicillin ... det kommer inte bli lätt det här. Denna sort var äckligare än den förra och jag tror hon genomskådade förklädnaden (jordgubbsyoghurt). Hmmm funderar på att blada medicinen med lite Coca Cola nästa gång. Undrar hur tillvand hon blir på Cola på tio dagar ...?

• fru AM
    kängu skrev 2009-03-25 16:38:18 följande:
    Haha AM, lika snuskiga Snorre tankar båda två
    Men jag missade helt att du skrivit det!? Man är kanske lite extra snuskig när man är gravid (i alla fall jag)
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare