• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Muggles: vilken tur att vattenskadan upptäcktes nu!!! Måste ni lägga om hela golvet?

• fru AM

Muggles: har ni en KARUSELL i köket? Ni är allt bra lustiga ni i götet! Är det en barnkarusell kanske?

• fru AM

Men Lappis vad hemskt med din chef! Upptäcktes det hyfsat tidigt eller?

Vattenskador: Vår vattenskada i huset (för ett år sedan) var ju mer av Niagarakaraktär. Svår att missa. Gillar faktiskt sån abättre. Inte så lömska.

Livia idag tillbaks på dagis. Det tog en timma för hennes far att få med henne hem ... hon tvärvägrade. Sedan stod hon som i "Titanic" i vagnen på väg hem och ropade hejhej till alla på trottoarerna. Det passar henne inte riktigt att vara sjuk och hemma ...

• fru AM

Ore: Det är nog blodprovet du ska ta på måndag. Fast det låter tidigt - man ska inte ta det tidigare än v 9+0. Det ska dock göras minst en vecka innan nupp (ultraljudet) så att du kan få sammanräknat svar direkt. NUppen gör man mycket riktigt senare v 12-14 enligt min källa: www.praktikertjanst.se/templates/PageExternal____5412.aspx

Tycker du ska ringa din BM och fråga om hon eller du räknat fel på något sätt!

• fru AM

Dagens besök på Danderyd:
    Jaha. Som vanligt när jag är mentalt förberedd på något så vänds allt på ända och det blir inte alls som jag trott. Jag röntgade mig igår och jag & maken infann oss på DS idag för att få "domen". För det första var det en helt annan doktor denna gång - en kvinnlig mer empatisk. För det andra hade de inte lyckats få röntgenutlåtandet signerat och kunde därför inte berätta för oss hur det låg till. Vi ägnade istället en timma åt en hypotetisk diskussion angående igångsättning, sugklockor, förväntad födelsevikt på barnet och huruvida detta spelade någon roll. Är mer förvirrad nu än innan.

Denna läkare förstod inte alls nyttan av att sätta igång förlossningen lite tidigare - även om jag nu säkert får det om jag absolut vill. Hon tyckte i o f s att det är bättre för barnet att försöka sätta igång förlossningen och sedan göra kejsarsnitt om det inte går, än att göra ett planerat kejsarsnitt (med anledning av att barnets lungor hinner utvecklas lite under värkarbetet även om inte igångsättningen lyckas fullt ut)

Läkaren ska ringa mig i morgon och berätta om röntgensvaret och ska dessutom tills dess ha diskuterat ärendet med idiotläkaren eftersom han var inblandad förra gången.

Antiklimax!

• fru AM
    Ore skrev 2009-03-31 14:39:43 följande:
    AM: Meeeen, du skulle ju ha blivit klokare på vad som var bäst nu när du röntgat dig och allt... Måste det då komma en annan och ställa till oreda i alla tankarna?*morrar litet och stärker mina åsikter om att svensk sjukvård, även om det finns många kompetenta personer där, inte fungerar som den borde*
    Hon VAR bättre än förra läkaren men eftersom de sjabblat bort röntgensvaret så var allt ju bara hypotetiskt ...
    JAg blir galen.
  • fru AM

Ore: Bara så att du vet: tar ni blodprov och ul på samma gång så kommer du inte få svaret i handen direkt utan bara en riskbedömning beräknad på ultraljudet - vilket är 80% säkerhet på. Ni får vänta på det sammanräknade svaret (90 % säkerhet) (får du det per post då - det kan ju vara lite svårtolkat/svårhanterat?)

• fru AM

Snaily: jag måste drista mig till att gissa: Jobbar du inom tandvården?

FruL: Förstår nervositeten! Hoppas givetvis att några av simmarna ska kunna fullgöra sina plikter!

Liten: Det var en seriös hårfärgsförsäljerska som förslog frisörbesök!

BS: Återigen: be at få ta ett enkelt blodprov för att kolla sköldkörteln. Finns säkert annat att kolla på det enkla sättet också, som kan ha att göra med viktproblem. Förstår om du ruttnar på att springa hos doktorn men det är ju viktigt att du får rätsida på det här eftersom det kanske är det som påverkar fertiliteten.

God morgon i tråden förresten! Idag sitter jag på min breda +16 kilos-rumpa och inväntar:
    A. Samtal från gårdagens läkare angående röntgenresultat

B. Samtal från sonens tilltänkta skola som igår fick motta mina misstankar om fusk i kösystemet ... Kan säga att deras förklaring till det som inträffat gav mig än mer vatten på kvarnen.

Så spännande ska jag ha det idag. Men först ska jag försöka få på Livia dagisoutfiten - och DET är alltid hisnande spännande att se hur många varv i våningen man måste jaga henne först.

Ses!

• fru AM

Kängu: kolla in märket Mamalicious (finns på massor av webbutiker och i vanliga fysiska affärer för mammakäder): www.mama-licious.com/
    Leta upp ditt närmaste inköpsställe under Store Locator

EGO: tror jag får vänta på mina telefonsamtal. Skolan undviker mig nog helst och läkare har en förmåga att få annat för sig. Så jag hänger här lite. Dricker kaffe. Läser utmärkta tidningen Eco Queen - någon som har läst den?

• fru AM

Kängu: såg att du skrev om mamalicious precis när jag gjorde det. Vilken stad bor du närmast?

Om det inte är absolut jeans du ska ha kan jag tipsa om mina svarta raka trikåbyxor som jag levde i sista månaden förra graviditetien och så smått har fyttat in i nu: Stay in places Mammabyxor (av typ jazzmodell)

Dessutom så kan jag berätta att många - däribland jag - använder mammabyxor en tid efter förlossningen också. Man blir oftast inte pinnsmal direkt ...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare