• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Förresten - har fått återbesök 21 april, då ska de känna efter om jag är "mogen" för igångsättning! Kanske kanske blir det bebisleverans 22 eller 23 april då! Eller veckan efter!

• fru AM

Bara tre veckor kvar! Galet! Nu måste jag ut och posta min begäran om uppskov med deklarationen. Har inte lust att hålla på med det just i BB-tider.

Ses!

• fru AM

Lappis: loofagurkor - såna där raspiga långa beiga gurkor som man kan skrubba sig på ryggen med ... Finns typ på Body Shop. Men MYCKET billigare i Istanbul (och väger luft)

Men vad är Svärmors Tartiflette (låter riktigt snuskigt!)???

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-04-01 15:57:55 följande:
    Tartiflette - är något man äter i alperna. Potatis, lök, cremefraiche och bacon. Sen lägger man en hel Reblochon uppepå och så in i ugnen. Ska helst intas efter en heldag i backen.
    Jaha - man lägger en Reblochon uppepå ... Gör han inte motstånd då? (Jag vet inte vad en Reblochon är!)
  • fru AM

Äh jag vet - jag ska ut och posta brev. Sen ska jag smörja den gnisslande barnvagnen. Idag har jag annars passat telefonen samt gjort guldägg till påskriset. Mitt liv är sååå glamoröööst och intressant!

• fru AM

BS: om hon somnar nu, går hon upp för tidigt imorgon då? Om inte är det kanske bara att låta henne lägga sig?

Livia verkar konstigt trött också - det kanske är våren som påverkar de små också?

Muggles: kan inte göra deklarationen nu - jag gör den nämligen inte själv. Allt är väldigt komplicerat. Och han som gör den tyckte också det var bättre att söka anstånd. Får jag inte anstånd så får han snabba sig som sjutton. Men det löser sig!

Denna graviditet har jag faktiskt i o f s varit ganska sexsugen men haft svårt för min egen gravida kropp ... väldigt märklig känsla. Jag har dessutom störts av känslan av att vara tre i sängen (inte ett problem för alla men för mig )

• fru AM

BS: du har min fulla sympati och förståelse! Igår när vi skulle till sjukhuset och prata med läkaren var vi inte ens "on speaking terms" hela resan dit ... (Sedan var vi ju tvungna att prata när vi var där och sedan gick det pö om pö över under kvällen.)

Vet han att du har ÄL? Går det inte att bli sams ...? Kram!

• fru AM

Cicci: Hej! Jo jag fick besked om att mitt bäcken är tillräckligt stort så nu ska jag in 21 april och låta dem känna om livmodertappen är mogen för igångsättning. I s f blir det igångsättning 22 eller 23 april! Fast jag behåller mitt snittdatum för säkerhets skull.

Fick en riktigt panikattack igår kväll när jag insåg att jag faktiskt kommer genomgå en förlossning (eller försök till) snart. Med all vad det innebär av smärta och känsla av "hjälplöshet". Jag är inte alls förberedd på det nu på samma sätt som jag var när jag väntade Livia. Jag är trött på grund av sömnbrist hela tiden och har inte andningstränat eller avslappningstränat än. Är helt enkelt inte fokuserad. Därav panikattacken ... Får göra det jag hinner orkar, jobba med mig själv, nu under tre veckor så får vi se hur det går. Ett orosmomment är ju också att se till att Livia har det bra medan vi är på BB (sonen är hos sin pappa) - men jag har nu fått något slags löfte från brorsan om att de ställer upp och så kommer svärföräldrarna och hjälper till (fast de är så gamla att de inte pallar att ha henne på nätterna så det kommer bli lite hattigt för henne).

------------------
    Slut på ego
    ------------------

Frejis: När är det du ska göra kub/nupp?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare