• fru AM

Barnkarusellen snurrar vidare

Frejis: såg när du skulle göra nupp nu. Jag hade Kate på nuppen när jag väntade Livia - jag tyckte hon var bra. Har du henne även på stora UL? Då hade jag (och Cicci) Marianne Wåhlin.

• fru AM

Jag gjorde god fänkålssallad igår: skiva fänkål tunt, tunt. Skär skalet av en apelsin och skär köttet i små bitar. Blanda fänkål och apelsin med havssalt och lite, lite sweet chili-sås. Gud så gott! Passar mina råkost-cravings perfekt!

• fru AM

Cicci: får inte pappa sova på BB? Vad spelar det för roll om man har arton barn sedan tidigare ...? Konstigt. Gör man kejsarsnitt så MÅSTE man ju ha hjälp av någon. Måste googla ...

• fru AM

Koko & Cicci: Har läst på på Danderyds hemsida nu: det ser ut som om pappan visst får stanna över natten (kostar 250 kr/natt inkl frukost) - på såväl hotell-bb, avdelning 16 (när man har haft en komplicerad förlossning) och avdelning 17 (planerade snitt).

• fru AM

Jag hamnade på avdelning 16 efter Livias födelse (alltså bb) dels pga sugklockan tror jag och pga att jag hade haft gbs-infektion under graviditeten så de skulle kolla Livias andning stup i kvarten.

• fru AM

Cicci: Barn (storasyskon) får ju inte sova på BB (smittorisk bl a) och faktiskt osäker på hur det är på hotell-BB. Men kollar man på deras reklambilder för verksamheten:
    klicka på hotell-bblänk: www.ds.se/Web/NormalPage____3827.aspx
    så ser det ju ut som om storasyskon får vara där.

Frejis: jag tyckte Kate var bra som nupp-BM. Där kändes det inte lika viktigt med den muntliga genomgången - även om ni ska försöka få henne att muntligt säga om hon ser ett fint näsben och fingrar osv (och det gjorde hon självmant till oss)

• fru AM

Picknickbrunch i början av maj ... Ja det låter bra - så till vida jag kan sitta då

• fru AM

Frejis: då får ni hjälpa mig upp sen ...

• fru AM

Cicci: ska också till MamaMia på torsdag - vilken tid ska du?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare