• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-18 10:39:41 följande:
    Usch....jag tycker inte om sånt här.... vill bara åka o kolla nu.... Tack för kramen!
    Usch va obehagligt! *skickarenJÄTTEBAMSEKRAM*
    ...det är visst ganska vanligt med lite blödningar under graviditeten.
    Vet en tjej här på BT som blödde mkt efter sex....så hon gick till gynläkare....o han petade lite på hennes livmodertapp o det började blöda massor....men det var ingen fara....livmodern är ju fullspeckad med blod o jobbar järnet för att växa.....så är det bara ljusbrunt så är det nog ingen fara.
    Men ring din BM o fråga o prata lite.

Kan säga att jag fick själv världens hjärtsnörp här om veckan....när jag skulle spola efter att ha kissat så såg jag att det var JÄTTEMKT blod i toaletten....blev helt iskall o jätterädd....kände efter...men inget blod där....o precis när jag står där helt blek i synen med handen innanför så sticker maken in huvudet o har båda näsborrarna fyllde med bomull.....*phuuuuuuu*...han hade bara fått näsblod o glömt spola! Men den känslan jag fick var hemsk!!!
  • Ninnispinnis

Åh vad skönt! Håller tummarna att det inte blir mer

• Ninnispinnis

Usch Ingenjören, vilken chock! Ungefär som när jag hade ätit rödbetssoppa...

• Ankan80

Oj, ja, det förstår jag att du blev rädd....fy sjutton!
    Tack för kram....skall ringa i em...

ingenjörsbruden skrev 2009-03-18 10:48:04 följande:
    Usch va obehagligt! *skickarenJÄTTEBAMSEKRAM*...det är visst ganska vanligt med lite blödningar under graviditeten.Vet en tjej här på BT som blödde mkt efter sex....så hon gick till gynläkare....o han petade lite på hennes livmodertapp o det började blöda massor....men det var ingen fara....livmodern är ju fullspeckad med blod o jobbar järnet för att växa.....så är det bara ljusbrunt så är det nog ingen fara. Men ring din BM o fråga o prata lite.Kan säga att jag fick själv världens hjärtsnörp här om veckan....när jag skulle spola efter att ha kissat så såg jag att det var JÄTTEMKT blod i toaletten....blev helt iskall o jätterädd....kände efter...men inget blod där....o precis när jag står där helt blek i synen med handen innanför så sticker maken in huvudet o har båda näsborrarna fyllde med bomull.....*phuuuuuuu*...han hade bara fått näsblod o glömt spola! Men den känslan jag fick var hemsk!!!
  • ingenjörsbruden

Skönt att det slutat!

Ja maken blöder ju ngt helt galet när det börjar.....
    Det bevisar väl eg att det är bra "tryck" (i dubbelbemärkelse) i honom!!
    *hehehehee*

Ring BM o prata med dem ändå.

Rödbetssoppa kan man osså bli nervös för!!
    En kompis berättade om ett studentspratt....de hade blandat pH-indikator i vinet....så när killarna gick på toa för att pinka så var urinen BLÅ!!!

• Hvidbrud

Ankan: har också haft brunt 2ggr. 1a ggn efter sex andra ggn efter dans. min bm sa igår -utan att jag frågat, att om det kommer lite blod så är det ingeting att oroa sg över, om det inte kommer mer än ca en handfull (sa hon!) Det är dina slemhinnor som är känsliga. Blöder du lite näsblod eller blöder ditt tankött när du borstar tänderna?

Kolla ialla fall. *jättekram!*

• Ankan80

Skall få komma till en annan BM nu o lyssna på hjärtljuden.
    Fick en snabbtid 14.15....känns ju bra o få kolla...

hon kunde ju inte garantera att det var något ofarligt, men att det förekom.

Det var ju några dagar sen sex, men kan ju vara simningen eller cyklingen eller nåt annat.....brrrrr

• Hvidbrud

Åh, vad skönt ankan! Så ska du få höra det lilla tickandet! Lycka till gumman!

• Ore

GPS till Ninnis makes simmare låter som en bra idé!

Håller tummarna för lanovias BIM, och Ninnis uppehållande...

Ankan, litet ljusbrunt är nog ingen fara, men jag skulle också bli supernojig, så hoppas du får bra svar!

Om 5 år så ska vårt hus, och garage, trädgård och allt sånt vara heeeeelt klart. Antagligen har vi även ett andra barn. Jag jobbar nog kvar på samma företag, men eventuellt på en annan tjänst.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)