• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

Grattis, Hvidisen! Vad underbart att minimuffinsen ligger och tickar med sitt lilla hjärta

Visst är det underbart när saker och ting falelr på plats! Glad för din skull!

• Ankan80

Aha...ok...ja då är det bara att käka på!

Hvidbrud skrev 2009-03-17 10:50:08 följande:
    Nej mitt ligger på gränsen till anemi...8...
  • lanovia 08

Vad skönt att det var en bra barnmorska, är ju viktigt! Häftigt att få höra ljuden. Nu måste det kännas så mkt verkligare alltingen.

Hoppas ni får lägenheten då. Då är det snart Sverige som gäller. Är maken svensk också?

Haha nästan tur att man inte kan se in i framtiden. Jag hade verkligen inte kunnat förutse vad jag skulle göra nu för 5 år sedan. Då hade jag inte ens träffat min man. hade spansk pojkvän, bodde där nere i några månader.Tja att jag skulle ha gift mig med en annan kille om fem år o försöka få barn med honom det hade jag bara skrattat åt.

• lanovia 08

Tråkigt, men det kommer nog skall du se.

Ankan80 skrev 2009-03-17 10:21:13 följande:
    Mina sk. bebiskänningar igår var bara tarmarna. Visste inte att det kunde bli sånt kurr av chilinötter man åt dagen innan hade dock mina misstankar..roligare att tro det är bebisen iaf ...men tids nog ger den väl sig till känna....
  • Ninnispinnis

För fem år sedan hade jag och min man precis flyttat hem från Oslo. Vi planerade att jag skulle ta tjänstledigt och plugga i tre år, sedan jobba något år innan hus, bröllop och barn.

Nu har jag pluggat färdigt, bytt jobb, jobbat 1,5 år, köpt hus, gift mig och jobbar på barn... Helt enligt planerna alltså!

Det är faktiskt ganska bra för mitt sjukt välplanerade och välorganiserade jag att inse att vissa saker (läs: barn) kan jag faktiskt inte styra över, HUR mycket jag än planerar...

• Ankan80

Här går allt också enligt planerna. För 5 år sen bodde vi i lgh men planerade för husflytt och så småningom giftermål o barn.

• Ankan80

Håller med dig där Ninnis, man kan ju bara planera till viss del. Vissa saker är det ju ödet som avgör.....

• Hvidbrud

Jag är en ickeplanerare... Får nästan klaustrofobi om jag vet vad jag ska göra varje dag i en vecka! Maken är planeraren, tror vi kompesertar varandra rätt bra (och frustrerar varandra på de dåliga dagarna ) För 5år sedan... då hade jag inte ens mött min man.. trode väl att jag skulle fortsätta att resa mycket och leva "hippiliv" hihi... Aldrig hade jag föreställt mig att vara egen företagare med en stark längtan att slå rötter! ÄSlskar överraskningar, så det passar ju bra!

Håller på att blåsa bort har i Kph! *håller hårt i mössan*

• Ninnispinnis

Älskar också överraskningar och spontanitet, men är samtidigt väldigt organiserad och vill gärna vara väl förberedd... Beror nog på vad det gäller, tror jag. Vill nog gärna ha koll på de grundläggande sakerna i livet för att känna trygghet (tex jobb, boende etc), sen kan överraskningarna gärna förgylla den välplanerade tillvaron... Vad konstig man är, egentligen

Maken är inte fullt lika spontan som mig (eller välplanerad heller för den delen...), men han älskar när jag kommer med spontana infall

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)