• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ore

Hej hej!

Har varit bortrest över helgen, men jag kastar mig in och svarar på frågan om jag tänker ta reda på vilket kön det blir.

Och än så länge är det tvärnej på den frågan. Kanske ändrar mig, men jag tror knappast det...

Måste kasta ut en fråga om träning: Vilken intensitet kan man ha på träningen? Jag har googlat som en blådåre, och försökt hitta svar. Jag tränar normalt sett ganska hårt, och tävlar. Behöver jag sluta med det tvärt? Eller kan jag köra på tills kroppen blir för tung, så länge som allt känns bra givetvis?

De råd man hittar på internet varierar mellan "träna som vanligt" till "max 160 i puls"... Eeehh??? 160 får jag ju under uppvärmningen, typ.

• Hvidbrud

Hi hi! läste Elvisvarning istället för elvispvarning och såg tydligt det lilla fladderbuset ligga och göra elvisshaken i magen med lyft överläpp...

• lanovia 08

Så där nu är jag tebax efter en underbart avslappnande helg. Nu tillbaks i stressen på jobbet. Pjuh!

Ninnis, vad bra att du fått en tid bokad. Har du fått din mens ännu?

Håller tummarna för Hvidis och lägenhet.

Ore, har ingen aning vad som gäller. Du kanske borde ringa o prata med en BM. Blir ju lite skillnad i puls och så med tanke på att du tävlingstränar. Vad tränar du?

På fredag har jag BIM. Har just nu en konstig positiv känsla, men helt utan anledning. Förmodligen är det inget denna gång heller. Har inte minsta symptom.

• Ninnispinnis

Det gjorde jag också!

Hvidbrud skrev 2009-03-16 10:09:48 följande:
    Hi hi! läste Elvisvarning istället för elvispvarning och såg tydligt det lilla fladderbuset ligga och göra elvisshaken i magen med lyft överläpp...
  • Ore

Håller tummarna för att Hvidis har tur med lägenheterna...

Har bokat tid med en BM om drygt 1,5 vecka, för ett hälsosamtal. Tror att jag kan hålla mig till lågintensiv träning så länge, så får jag se... Jag är orienterare

Håller tummarna för dig, lanovia! Jag hade en väldigt positiv känsla innan BIM gången innan jag plussade, blev ruskigt besviken. Sedan utarbetade jag min "plan B" till gången därpå, och såg fram emot detoxkur och annat som jag tänkt mig då... Gick in för den planen så pass att det var nästan överraskande att få positivt graviditetstest, även om jag var jätteglad!

• Ninnispinnis

Hej Lanovia! Nej, inga indianer... Cykeln verkar ha cyklat helt vilse Spännande med BIM! Håller tummar och tår lite extra hårt!

Ore, jag hade nog frågat B M. Det beror säkert på hur/vad man vanligtvis tränar. Skidskytten Anna Carin Olofsson (tror jag det var?) körde ju en tävling när hon var i femte månaden och hade en rejäl kula på magen, och hon måste ju ha tränat relativt hårt för att fortfarande ligga på den nivån?

• Hvidbrud

typ:

hihi. Det måste ju kittla!

ore, tror att det viktigaste är att du lysnar på din kropp n¨r du tränar. I början av min graviditet var jag så trött att jag knapt orkade cukla till jobbet, men nu börjar jag få energi igen, men kroppen blir trött fortare och jag pressar mig inte så hårt. (när jag väl kommer igång med att träna..) Tycker att kroppens signaler har blivit lâttare att tyda - intuitionen är liksom klarare.(HÄFFTIGT!)
    Ska på första samtalet med barnmorskan i morgon (har varit hos läkare och sjuksköterskor innan) Då ska vi tala om kost motion ocg livsstil. KAn passa på att fråga om du vill?

Ninnis: Heja dig! Allt är säkert helt ok, men det är ju bra att kolla, så du inte går och oroar dig, gumman! *kram*

Ankan: 2kg... Oj ojoj. Jag kommer nog att få utskällning morgon. Jag har gått upp.. *ställer mig på vågen* 7kg sen innan graviditeten och 3kg sen de vägde mig hos läkaren... Shiiit har aldrig vägt så mycket! Och större lär jag ju bli!

Bulan har blivit större ialla fall. Den är så tydlig på morgonen när jag ligger på rygg... Jag*hjärtar*bulan!

• Ninnispinnis

Jag hjärtar också Hvidis bula!

Hvidbrud skrev 2009-03-16 10:23:10 följande:
    Bulan har blivit större ialla fall. Den är så tydlig på morgonen när jag ligger på rygg... Jag*hjärtar*bulan!
  • Ankan80

Ninnis:
    Vad bra att du bokat tid så du får veta!

Lanvovia:
    Inga symtom kan vara ett bra tecken också. Jag tror på dig!!!!

Ore:
    Min BM sa att man kan fortsätta träna som vanligt, men utan att pressa sig till bra resultat. Så fortsätt du med löpning om du känner att du orkar.
    Jag kunde inte träna alls under v.6-12. Hjärtat slog jättefort. Kände mig inte alls bra. Så att lyssna på kroppen är jättebra.

Hvidis:
    Jag vägde redan för mycket, så alla kilo nu är jobbiga
    Jag skyller på att jag fått mer muskler

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)