• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

Åh Hvidis, hoppas verkligen ni får (och kan enas om) den allra bästa lägenheten, så att ni kan boa er ordentligt! Låter så mysigt när du beskriver det...

*undrar när jag får komma och hälsa på i den fina lägenheten med den mysiga atmosfären*

• Ankan80

Håller tummarna för vilken lägenhet det än blir hvidis

• ingenjörsbruden

*kramarallagodingarhärinne*

Känns så skönt att ha er!!

Ninnis: Va bra....har haft väldigt dåligt samvete! *kramarhårttillbax*

*viftarmedflaggorobanderoller...blåserhårtivisselpipa.....gastarimegafon.....HvidistillMalmö...HvidistillMalmö*

Hvidis, Låter som att ni är lgh på spåren....hoppas o håller tummen jättehårt att allt klaffar o ni fastnar för samma!
    Vill åsså inreda barnrummet!!! Åhhhhh....så sugen...vågar inte tänka för mkt på det än.....får försöka få ihop ngt som funkar här i lgh först o sen ha ngt rejält i huset.....guuuuuud vad jag längtar!!!

Var faktiskt o kikade på kakel IGEN i fredags.....alltså....det är farligt att titta för nu har vi ändrat oss om golvet i badrummen!! Men den golvplattan är SÅ fin....nästan samma nyans som den förra plattan vi bestämt oss för. Tur att vi skriver ner allt vi kommer fram till för man blir helt snurrig av alla turer o ändringar!!

Fladderbuset är busigar än nånsin!! Maken smekte magen igår när vi satt framför tvn....sicken fart det blev där inne!!
    Har kommit på att man kan "tolka" rörelserna för maken....mina fingrar på hans arm....som härmar rörelserna/känslan....rätt fräckt o så får han känna sig mer delaktig!

• Hvidbrud

jag är inte säker på att jag kan känna bebisplasket i magen ännu, men kan märka någut. Lustigt att du säger det om din man för det märkte jag också igår. Maken glappade på magen och oj vad fart det blev där inne. Inget sparkande direkt men det kändes som om det mullrade utan ljud, liksom... när jag klappar käns det som om den bara flyter runt lite men när han klappar är det som om han är en magnet som suger till sig bäbisen... Så svårt att beskriva så abstrakta saker. Men härligt är det i alla fall, även om jag börjar bli varm som en bastu nu för tiden... För en gångs skull tror jag att jag kommer hoppas på en kylig sommar. Shit, 30grader, med val-buk och stödstrumper upp över låren Jag kommer att få ligga i vattenbrynet konstant!

Ninnis: klart du ska se lägenheten! *håller tummarna för att its the one"

Ore, Ingenjören och Ankan: Vill ni veta vad det blir, eller ska ni vänta till lilltussen kommer ut?

Såg ett program om en kvinna som bar 6lingar igår. Shiiit! 4 klarade det till v.29 sen kom de ut och vägde mellan 900-1100g... så små... Drömde bebisdrömmar hela natten

• Hvidbrud

Åh, jag skulle tycka att det var så svårt att välja grundmatreal till ett helt hus, till mig själv! Där skulle nog den friheten sätta mig i en bur. Jag menar alla val=ett frånval av allt annat... Skulle få nippran! Men wow, tänk att ni får det precis som ni vill. Det är häftigt! Var ska ni bygga det nånstans? i s.s?

• ingenjörsbruden

Hihihi det är nog samma som jag känner...typ en fjäril som får tuppjuck o far runder i magen....inget distinkt!
    Hmm va konstigt...jag har får inte heller några reaktioner om jag smeker magen själv....men när maken gör det!!
    Det nästan kittlar!

Ojojojoj...6lingar...*gulp*....måste vara jättefrustrerande att inte få/kunna hålla barnet när de är nyfödda (iomed att de är så små).....

Varm? Hmm ja jag väntar osså på att bli varm....är iskall om händer o fötter...vilket jag inte brukar vara....o kall om ryggen....bara magen som håller värmen.
    Ja sommaren....vi har väl sån himla tur så att det kommer att bli superfint o varmt = blir att jag kommer att bo i syrrans pool

Veta vad det blir....nja ja jo nej...hahahah vilket svar! Det spelar oss ingen som helst roll vad det blir....bara det är friskt så är vilket som lika välkommet....men jag är supernyfiken för jag har ju mina "aningar" så det hade varit kul att få veta hur rätt ens 6-e sinne är! Eg är en tjej mer praktiskt....kan låna massor av flickkläder mm....men som sagt det spelar ingen roll bara det är friskt!
    Själv då?

Ja det är lite av ett "åber" att välja....fast som tur är så är vi väldigt eniga i allt...som tur är! Det blir mkt naturfärger....vill gärna ha lite varma färger så brunt är en nyans som kommer igen i mkt....klinkergolvet blir tex svart med brun ton i (syns knappt men när man lägger ngt brunt intill så ser man det)....har faktiskt lyckats välja kakel/klinker som bildar en genomgående röd tråd(=brunt)...så det är vi rätt nöjda med.....sen blir det värre när vi ska välja färg på väggarna....vojnevojne....menmen det blir nog bra tillslut!

• Hvidbrud

Det blir säkert jätte snyggt!

Om jag vill veta? Tja... Helst skulle jag ju vilja vänta till den lille/a ligger på min mage, men min väldigt praktiska make vill gärna veta, så vi kan förbereda oss...
    vad det än är är det, som den kloka talaren innan mig sa, välkommet. friskt och sunt är det viktigaste. liite nyfiken är jag ju, så jag tror att vi ska se set om det går. de behöver inte leta efter könet tycker jag, men om det är helt tydligt, så vill jag nog veta...
    Skötväskan är ialla fll varken blå eller rosa!
    själv var jag ett rosa barn. Mamma prövade ihäardigt att inte göra oss tjejjiga, men jag insisterade på att allt skulle vara rosa och bara gå i rosa prinsesklänningar! (oj oj oj vojne vojne om barnet ärver mitt temprament och vilja som liten... Så får min mamma sin hämnd )

Om det blir en varm sommar hoppas jag vi får lägenheten nära ribban, då ska jag ligga i havet hela tiden. Och äta glass!!

• andbeyond
    Ninnispinnis skrev 2009-03-13 09:27:17 följande:
    Härligt! Vart åker ni på bröllopsresa?
    Vi åker till New York och Hawaii - så både strand och stad. *längtar*
  • andbeyond

Jenny står brud 090801 skrev 2009-03-13 11:07:28 följande:

VAd roligt då kommer ju vi kunna följas åt här efter sommaren också. Vi gifter oss 1 augusti, och därefter kör vi på
    Ja verkligen! :) Kan vi både planera och jaga plus ihop!

Händer mycket här inne när man är barnvakt en helg (vilket inte direkt minskat längtan efter en egen). Så lycka till med lägenheter och tester och telefontider, ska träna på att göra vågen med tårna också.

*tränar med tårna* ganska svårt...
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)