• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

Nä men gumman! Det ska du väl inte ha dåligt samvete för?! Du har bara stöttat och peppat ju! Trodde ju nästan själv för en sekund att det var något, med tanke på det svaga strecket och symptomen. Bara min pessimistiska natur som hindrade mig

Och det är klart, eftersom jag dessutom fortfarande inte har fått någon blödning, har mer och mer ömma bröst och halsbränna så är det ju inte så konstigt att jag lyckats lura i någon att det kanske var nåt...

*kramar om och är glad att du finns och du ska abslout inte skämmas för den support och uppmuntran du har gett*

• lanovia 08

Vill bara gå in och ge er alla en stor kram. Har läst lite vad ni skrivit under dagen men hinner inte kommentera något större. Situationen på jobbet är helt otrolig just nu. får väl vara glad att jag hinner gå på toa mellan varven.

Nu försvinner jag iväg under helgen men skall läsa ikapp allt när jag kommer hem igen.

Ninnis, vet telfontider är omöjliga.

Ankan vad kul att ni fått tid. Då skall jag också hålla tummarna för dig o Blommis.

Kram allihopa!

• Ninnispinnis

Kram till dig också Lanovia!

Ha en skön helg och hoppas du hinner gå på toaletten innan du åker...

• Ankan80

Tack till dig Lanovia och kram till er alla!!!
    Trevlig helg!

• Hvidbrud

Åh, kilket härligt kramandes att komma "hem" till! *kamkramkram*
    Har kollat på 2 lägenheter. En stooor, supercentral med föirstahansdkontrakt. En liten lika dyr lite längre bort, men suuper mysig!! Svårt! Men vi sa att vi var intresserade av den stoora 103m2 (bor på 54 nu..) med två toaletter och balkong... Så får vi hoppas att hon väljer oss! Isåfall blir jag malmöit om 15 dagar!! Iiihh!

• Ninnispinnis

ÅÅÅhhh vad spännande, Hvidis! Hoppashoppashoppas att ni får den!

*tillverkar genast en banderoll där det står "Hvidis for malmöit" och hänger upp på Öresundsbrons högsta punkt*

• Hvidbrud

Hade fått en mejn när jag kom hem igår om en till lägenhet... Den låter som en kombination av detvå vi såg. Byggnad från 1920 100m2 3 rum, fransk altan i sovrummet, öppenspis också tyckte jag hon sa och 15min promenad till stationen... 1:a hands kontrakt och 1700kr billigare hyra. Ska kolla den på måndag. DEN LÅTER SOM EN DRÔM! (en lite sliten dröm, men ändå...) Hoppas bara mannen gillar den. Han och jag har så olika smak. Han är så himla praktisk och jag är så emotionel. Han vill ha hjärnar med och jag vill ha hjärtat. Jag har bott i två suuuper härliga lägenheter har i köpenhamn som var sååå charmerande, men utan duch (det fick man göra i källaren). Det hållet kan jag gärna gå, om lägenheten käns som ett hem nog och jag trivs. Minman går heldre det andra hållet och vill bo i en omysig lägenhet bara den är praktisk (typ den 1984-lägenheten med 2 toaletter... Praktiskt.)
    Får hålla tummarna att vi får samma känsla iallafall...
    Vill flytta! Nu!
    *ser min lilla läs/amme-hörna framför mig, i en härlig fotöjl med en bra lampa och ett litet bord brevid och bokhyllor med alla böcker i (som nu står i källaren) och en mysig matta på golvet. Sovrum med en ny bred säng och fina gardiner, fin ljussättning, kanske lite romantiskt sovrum, eller lite 1001natt-känsla? Och barnkammaren... Spjälsängen.. leksakerna, lekmattan, Har man skötbordet här?..*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)