• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

jag med.....tyckte det lät så gulligt!

Ninnispinnis skrev 2009-03-16 10:27:38 följande:
    Jag hjärtar också Hvidis bula!
  • Ore

Hvidis: Vill du fråga så vore jag jätteglad! Jag är inbokad på "hälsosamtal" med BM fredag nästa vecka, och det är så svårt att få tag på dem på telefon... Men oavsett så tar jag gärna flera olika synpunkter.

Har också tänkt på Anna-Carin Olofsson, och även på orienterartjejer som varit gravida, och som sprungit ändå. Sen vet jag ju inte hur de pressat sig, eller inte...

Fördelen med orientering är ju annars att man _måste_ sänka tempot ibland, för att inte missa kontrollerna. Man tänker inte så bra om man ligger på jättehög puls hela tiden. Jag märkte i helgen att för det mesta låg jag mellan 160-170 i puls (maxpuls ca 210), och som mest runt 185 - i uppförsbackar framför allt.

• ingenjörsbruden

*FRÅGAROMLOVopussarlitepåHvidisgulligabula*

Ninnis: Va bra att du fått tid.

Ore: Träning...ja du...lyssna på kroppen o inte pressa sig är nog vettiga "regler". Din kropp är ju van vid rätt hög belastning så det är nog inte farligt att fortsätta träna....men i kanske lite lägre tempo.
    Kroppen är vidunderlig...den säger till så fort det är fel!

• Ninnispinnis

Har läst att man vid graviditet generellt ska tänka på att inte träna för att förbättra resultat eller öka belastning, utan mer för att upprätthålla befintlig form. Det låter ganska vettigt

• Ore

Ninnispinnis skrev 2009-03-16 11:03:30 följande:

Har läst att man vid graviditet generellt ska tänka på att inte träna för att förbättra resultat eller öka belastning, utan mer för att upprätthålla befintlig form. Det låter ganska vettigt
    Jo, men frågan är hur man tillämpar det i praktiken? Kan jag köra lika hårda pass som jag brukar fast inte lika ofta? Och hur fungerar det på tävlingar? Jag är tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna, och att springa en tävling på "80% av max-nivå" skulle kännas väldigt märkligt... Och så är ju belastningen som är på tävlingar normalnivå för mig, så det är ju egentligen ingen ökning...
  • passionsblomman

Hej svejs alla !
    Jag har varit på bröllop i helgen!
    och HELT galet vilka omständigheter!

jag hamnadepå en av Tanterna i tanttrådens bröllop nämligen! med en veckas varsel!

Det är så helsjukt och galet roligt och jag har skrattat och dansat och fått KRAMA henne och hennes man och barn och och och i VERKLIGHETEN! *studsar runt och skrattar högt åt allt det glada galna roliga*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)