• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

*blåser snart hem över bron*

• Ore

Jag är nog som Ninnis. Välplanerad i stora drag (jobb, boende), men gärna litet spontanitet i vardagen...

Mina syskon har för övrigt retat mig för att mitt liv går enligt handboken för planering av livet. Går klart gymnasiet, börjar läsa på högskola, sabbatsår för jorden-runt resa, går klart, får det jobb jag vill ha, gifter mig, bygger hus, skaffar barn (även om de inte vet om det än...) Men min syster erkände senare att hon var litet imponerad. Jag vet vad jag vill, och ser till att jag får det. Barn kan man ju dock inte styra över... Men det andra kan man påverka själv!

• ingenjörsbruden

hejhej alla godingar!

*hjärtarHvidispickandemuffinS*

Jag tror att jag har läst alla inläggen....men jag kommer fasen inte ihåg ngt!! Skyller på att jag har varit ute hela dagen i världens soligaste blåst!! (serutsomSkogsMulleihåret)

Hmmm för 5 år sen....då ställde vi oss i tomtkö, dock inga (uttalade) planer på bröllop eller barn. Men det behövdes en planerare för att få fart på planeringen.....o se!!!...Nu är man gift med ett fladderbus i magen o håller på att projekterar hus!! ALLT på en gång!

• lanovia 08

Jag är helt klart en planerare. Sedan är det kul med överrasknigar och jag vill inte ha alla dagar upplanerade. Men viktiga saker vill jag ha välplanerat. T.ex är det jobbigt att inte veta när det blir barn. Hur skall vi då kunna planera nästa års skidåkning nu?

• lanovia 08

Ninnis, glömde svara förut. Skönt att indianerna äntligen har hittat fram. Sedan är frågan vad som hänt. Överhoppad mens eller MF?

• ingenjörsbruden

Nu har vinden mojnat i mitt huvud så jag kan svara på lite inlägg i vanlig ordning! Skogsmulle is gone!

Va skönt Ninnis att indianerna inte gick vilse denna gången....kanske ska investera i en gps?!
    Verkar lite skumt att indianerna skulle hoppa över en gång bara så där.....Skumberg! Kanske kan vara ett väldigt tidigt MF då du fick ett svagt pluss o sen neg....
    Skönt iallafall att det verkar vara ok igen.

Vågade mig upp på vågen igår.....o den stod samma som för 4 veckor sen! Vilket betyder att jag är +- ursprungsvikt.....vilket är jättebra för min del då jag är för stor innan gravidieten.

• Hvidbrud

Godmorgon mina sköna damer! Hur går det för er en solig vårdag som denna?

OM fem år är jag nog en trött tvåbarnsmamma som går med ungarna till dagis, jobbar som ? eller är precis nyutbildad ? eller går och väntar på nr3? Nä 3 är för tidigt! Det skulle ju vara härligt om vi använde bebis åren till att komma ut och jobba utomlands. Min man blev radiograf för att man kan använda den överallt, nästan (nu börjar han snacka om Afganistan, men det kan kan glömma med bebis och fru!) Jag kan också jobba över allt, med mitt jobb, och man kan ju passa på innan skolan börjar och binder en... Kunde tänka mig nått varmt ställe... 37år... Använder nog en hårfärg som täcker gråa hår då...
    Och vi går på mamma-barn dans. Det tror jag!
    Vad gör ni om 5år?

• ingenjörsbruden

Åhh det är så underbart med SOL!!!
    O det är inte länge sen jag fick en rejäl dos av den i Thailand!
    Tur man fick sol där...annars hade man nog varit rätt slut i batteriet!

OM 5 år...ja då har man förhoppningsvis en 5 åring o en 2 åring som man jagar efter.... Börjat jobba igen....vilket man säkert då kommer att tycka är skönt....
    Pysslar säkert massor i trädgården o tränar flitigt!

Oj...just det....måste vara dags för ny stor fest....
    Jag 35 o maken 40!!
    Den har vi säkert hemma ihuset!
  • Ninnispinnis

Ja, det kan ju faktiskt vara ett tidigt MF. Blöder ganska mycket... Det får jag väl aldrig veta, så nu blir det nya tag

Underbar beskrivning, Hvidis! Låter härligt att vara Hvidis om 5 år (men håll er till relativt trygga länder, lova det!)

Om 5 år... Då är jag 36 år och har förhoppningsvis två barn. Jobbar inom samma bransch, men har kanske en annan tjänst. Jobbar nog deltid, för att ha mer tid med barnen och mannen. Min man jobbar som regionschef inom samma företag som han är nu. Bor nog kvar i huset, som nu är färdigrenoverat och fint. Reser en del med familjen och ser även till att ha egentid i form av träning och annat. Har också börjat rida igen, äntligen. Just det, har en hund också, En grand danois om jag vann kampen, eller en jack russell om min man vann

Heja Ingenjören, härligt att kroppen uppför sig!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)