• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • carolaj83

vad skönt att redan fått så många svar.

anledningen att vi ska ha osa redan 1 juni är att de då är lättare för oss att planera allt, som dryck, mat osv

• Trudilutt

Vi skickar ut våra i början på maj.

1/8 har vi Osa. Det blir nog bra

tokigast skrev 2009-03-29 22:58:31 följande:
    Ni som oxå skall gifta er i septemer, när har ni tänkt skicka ut era inbjudningskort?? Själv gifter jag mig den 5 september och skulle gärna skicka ut mina imorgon....
  • Trudilutt

Idag händer det grejjer här!

Kl 14.00 ska vi hämta vigselringen och med 180 dagar kvar till Dagen D, så har jag räknat ut att den kommer vara begagnad innan den ens är en "äkta" vigselring En sisådär 1800 gånger kommer den vara provad

Ikväll ska jag be den blivande att mäta mig, runt kroppen sen ska jag beställa klänningen ikväll!!! Wiiie! Måste bara köpa ett måttband först haha

Hur går det för er andra?

kram i solen

• carolaj83

på fredag ska vi åka o kolla på kläder till sambon

• Rebellen75

Min ring kommer också vara begagnad till bröllopet. Har varit och visat mina två närmsta vänner, sambon tycker jag är knepig.
    Jag måste sätta igång med klänningletandet.
    Köpte kuvert i helgen och satt hela kvällen igår och letade adresser till våra gäster. Så nu är det nära att vårt bröllop blir officiellt.
    Jag tror att vi kommer att sno din ide med öppet hus senare på kvällen. Sambon tyckte det var en riktigt bra ide. Så nu kan även hans jobbarkompisar komma och fira hans 40 års dag/ bröllopsdag. Måste bara kolla upp hur många man får vistas i lokalen samtidigt.
    Vilken sol hade du????? Här är det målnigt och blåsigt. Ha det så gott alla brudar.

Trudilutt skrev 2009-03-30 11:10:36 följande:
    Idag händer det grejjer här! Kl 14.00 ska vi hämta vigselringen och med 180 dagar kvar till Dagen D, så har jag räknat ut att den kommer vara begagnad innan den ens är en "äkta" vigselring En sisådär 1800 gånger kommer den vara provad Ikväll ska jag be den blivande att mäta mig, runt kroppen sen ska jag beställa klänningen ikväll!!! Wiiie! Måste bara köpa ett måttband först hahaHur går det för er andra?kram i solen
  • Sanniis

Nu har vi äntligen beställt inbjudningskort (kortdesign.se). Det känns bra! Vi har även fixat ihop ett infoblad som vi ska skicka med i inbjudan. Fast den printar vi själva på något tjockare lite finare papper. Vi satte osa senast den 15 juni. Ganska tidigt, men det blir lättare för oss att planera samt att restaurangen vi ska vara på gärna vill veta antal gäster i god tid.

I helgen ska vi till Malmö och kika efter klänning, brudspets och lite annat. Vet inte hur jag ska göra med klänning. Jag hittade en fin modell som jag vill ha, har även pratat med en sömmerska som kan sy den. Men jag måste själv skaffa spetsen, vilket inte är helt lätt. Får se om jag kanske hittar en färdigsydd istället.

• carolaj83

Sanniis -beställde också från kortdesign...valde kortet med 2 vuxen händer+ en bebis hand i svartvitt, känndes som de passade perfekt eftersom de även är dop
    vilket valde ni?

• MyochErlend

YEs ikväll ska vi ha bröllopssession..:)
    Den börjar om 1,5 timme och den går ut på att vi ska massproducera vår inbjudnigar till de är klara :):)

Åh det ska bli så mysigt..
    Jag ska köpa lite godis så jag om min käre kan mysa lite samtidigt..många av inbjudningarna är redan färdigskrivna..så det är bara sista snitsen nu :)

åh...Gleder mig massa :):)

Kram kram

• Trudilutt

Bra idé med bröllopssession Kanske ska införa det här också

Nu sitter jag med båda ringarna på mig (intalar mig själv att jag MÅSTE, för att kunna se om de är sköna )

Idag är det 179 dagar kvar!!! Åhhh...

MyochErlend skrev 2009-03-30 17:59:58 följande:
    YEs ikväll ska vi ha bröllopssession..:) Den börjar om 1,5 timme och den går ut på att vi ska massproducera vår inbjudnigar till de är klara :):)Åh det ska bli så mysigt..Jag ska köpa lite godis så jag om min käre kan mysa lite samtidigt..många av inbjudningarna är redan färdigskrivna..så det är bara sista snitsen nu :)åh...Gleder mig massa :):)Kram kram
  • Trudilutt

Jag va i Malöm och och kikade på brudklänning förra helgen, och det fanns MASSA!!!

Bäst tyckte jag om de på butiken Hot Coutore. Finns en hemsida om du vill förbereda dig!

Sanniis skrev 2009-03-30 16:56:37 följande:
    Nu har vi äntligen beställt inbjudningskort (kortdesign.se). Det känns bra! Vi har även fixat ihop ett infoblad som vi ska skicka med i inbjudan. Fast den printar vi själva på något tjockare lite finare papper. Vi satte osa senast den 15 juni. Ganska tidigt, men det blir lättare för oss att planera samt att restaurangen vi ska vara på gärna vill veta antal gäster i god tid.I helgen ska vi till Malmö och kika efter klänning, brudspets och lite annat. Vet inte hur jag ska göra med klänning. Jag hittade en fin modell som jag vill ha, har även pratat med en sömmerska som kan sy den. Men jag måste själv skaffa spetsen, vilket inte är helt lätt. Får se om jag kanske hittar en färdigsydd istället.
Svar på tråden September 2009 del3