• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • Trudilutt

Vi har 75 st på gäslistan. Sen ska vi ha öppet hus från kl 20:30, för de som vill komma på lite kaffe och tårta. Vi firar min blivandes födelsedag också

Det känns som ett bra upplägg för när vi gjorde gästlistan var det många som va "kanske-gäster" Därför är detta en kompromiss

Sanniis skrev 2009-03-27 17:32:29 följande:
    Vet inte om ni har pratat om det innan, men är lite nyfiken på hur många gäster ni ska ha på ert bröllop.Då vi ska vara på restaurang och priset därmed blir rätt högt per kuvert, så har vi satsat på att ha ett mindre bröllop med de allra närmaste som betyder mycket för oss. Vi kommer nog bli runt 40 personer.
  • Tösabita

Hejsan Allihopa!
    Hängde en del i den här tråden i början. Har äntligen hittat tillbaks.

Planeringen för vår del rullar på ganska sakta just nu. Var dock och provade klänningar för första gången här om dagen. Otroligt kul och många fina klänningar, men tyvärr ingen som kändes som jag. Bara att leta vidare antar jag.

Vi ska bjuda 65 vuxna och 10 barn. Sen får vi se hur många som kommer.

När planerar ni att skicka ut inbjudningarna?
    Vi gifter oss 19:e och hade tänkt skicka ut dem i början av Juni. Vad tror ni?

• carolaj83

gick rätt ok ¨på loppisen idag, fick ihop 435:-
    gjorde även ett litet roligt fynd till bröllopet
    2 st glass som jag o min m2b ska ha under festen, har kagt in en bild i galleriet
    20:- kostade dom

• Rebellen75
    Tösabita skrev 2009-03-28 11:40:54 följande:
    När planerar ni att skicka ut inbjudningarna? Vi gifter oss 19:e och hade tänkt skicka ut dem i början av Juni. Vad tror ni?
    Vi kommer att skicka ut våra inbjudningar nästa vecka. Vi har inte berättat för någon och känner att vi måste berätta. Många har redan bokat resor till i sep och det är ju inte bra. Så nu har vi börjat förvarnat att vi ska ha 40 års fest. Min sambos farbror som är som en farfar för våra barn blev besviken att han inte kunde vara med på 40 års festen . De kommer hem veckan efter från Grekland. Så vi hoppas på att han kommer att boka om sin resa. De har hus där så han kommer ha varit borta i 2,5 månad så en vecka hit eller dit gör inte så mycket för sem skull men jag förstår om han tycker det blir komplicerat att boka om
  • TesshjärtaFred

Välkommen tillbaka Tösabita.

Vi har 97 på gästlistan, men vi har inte skickat ut inbjudningarna än så vi får se hur många det blir till slut. Och hur många som tackar ja.
    Vi kommer att skicka ut våra inbjudningar i slutet av maj och ha osa sista juli. Gifter oss 5 september.

• alexandraopatrik

Vi är 60 på listan men vet redan några som ej kan komma. Gravid, nyföslösta m.m.! Men så är det ju=)
    Har några på "reservlistan" ifall några skulle avböja.
    Hur är det här med skilsmäddor någon som vet?
    Om ens mosters fd man ska få komma? (flyttar ifrån varandra 1 maj)?? jag är lite kluven. har ju inte bästa relationen med honom

• AloveU

Gokväll...
    Idag har jag fixat med inbjudningskorten, beställda o klara, köpt skor, rena fyndet 349:-, och slutligen ringde min svärmor o hade en bekant som kunde fixa till brudbuketten gratis! En lyckad dag med andra ord. Hade värsta mardrömmen inatt att min frissa ballade ur o inte ville göra min håruppsättning, kunde fixa den kl 14 sa hon och vår vigsel börjar kl 14.30, panik när jag vaknade men blev snart lugn då jag fattade att det hela var en dröm. Jobbigt att börja drömma så här långt innan bröllopet...
    Nattinatti

• tokigast

Ni som oxå skall gifta er i septemer, när har ni tänkt skicka ut era inbjudningskort?? Själv gifter jag mig den 5 september och skulle gärna skicka ut mina imorgon....

• carolaj83

har nu ikväll gett upp mina inbjudningskort, blev dock supernöjd med första men kände för mycket press o ångest över att göra 24 st lika fina, så ikväll har vi beställt färdiga kort, lägger upp bilder såfort dom kommit

• Cookie27

Tokigast: Jag var ute i hopplöst god tid och har redan skickat mina samt fått svar från 95 % av alla som är bjudna :)

Svar på tråden September 2009 del3