• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • Rebellen75

Vi gifter oss i Västerås. Gifter oss i "min" kyrka. Vi har döpt våra barn, min bror gifte sig och mamma är begraven i samma kyrka. Har haft samma präst till allt så hon känner oss så hon kan göra det personlig. Jag lekte med hennes dotter i 7an.

• september2009bröllop

Vi gifter oss i Borås.. En underbart fin kyrka centralt i vår lilla stad.. Att den dessutom ligger nära festlokalen är ett stort plus

Vi tänkte göra våra inbjudningskort nu i veckan.. Tycker ni att de är löjligt att skicka ut kort redan och är OSA 1 augusti för sent?

När hade ni tänkt sätta OSA?

Hur tolkar ni klädkod kavaj, vad anser ni att tjejen borde ha på sig då?

• Rebellen75

Vi har OSA datum den 10 juli och ska försöka få iväg dem nästa vecka. Vi satte den 10 juli för vi åker iväg på sem mellan den 10/7-4/8. Tänkte först sätta senare datum men sen tänkte vi om. Bättre att få reda på det tidigare så kanske man kan fylla på om det blir mycket bortfall. Med alla de man fått stryka men man skulle vilja ha med om man hade mer pengar.

• september2009bröllop

de tänkte vi med ha från början (1 juni) men tänkte att de va för tidigt men 1 augusti blir nog för sent... kanske skulle ta 1 juli då som e mitt emellan

• trallande jänta

Vi gifter oss i en landsortskyrka utanför Vara. Fortsätter med festen i en mycket närbelägen bygdegård..... Känns gött o mysigt o ha allt på "hemmaplan" :)

• TesshjärtaFred

Vi gifter oss på Rockelstad slott i Södermanland. Jag är från Södermanland och vi ville ha ett ställe där vi både kunde ha vigsel och fest och att gästerna kunde sova över. Slottet ligger jättefint vid sjön Båven och ger en fantastiskt fin inramning till vår dag. Om vi skulle haft kyrklig vigsel kunde vi nog tagit en festlokal typ var som helst, men eftersom vi ska vara på samma ställe hela dagen var det viktigt att det var en fin och mysig plats.

Vi kommer att skicka ut våra inbjudningskort i slutet på maj och ha osa sista juli.

Klädkod kavaj: som tjej ska man ha klänning, kjol eller byxdress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel, men inte aftonflott som till "mörk kostym". Kjol eller klänning skall inte vara golvlång.

• MyochErlend

Vi ska försöka få ut våra kort.. när de är klara :)
    Vi ha ett senaste datum på 10 maj :) ..sen har vi OSA måndag 20 juli...

• carolaj83

jaaaaaa, överlycklig behöver inte längre oroa mig över ekonomin till bröllopet, både jag och sambon får tillbaka så mycket på skatten att det täcker dom kostnaderna som är kvar

• Trudilutt

Jag vill mé veta hur mycket jag får tillbaka på skatten!!!

carolaj83 skrev 2009-03-24 07:13:07 följande:
    jaaaaaa, överlycklig behöver inte längre oroa mig över ekonomin till bröllopet, både jag och sambon får tillbaka så mycket på skatten att det täcker dom kostnaderna som är kvar
Svar på tråden September 2009 del3