• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • MyochErlend

Nu hänger världes sötaste lilla brudnäbbsklänning i min garderob och den machar min bröllopsklänning perfekt :)
    jag är så lycklig över detta...
    Inbjudningskorten går det sådär med...
    :)
    hm.vi har s ålite tid tillsammans nu för tiden att det är svårt att få till :(

men det kommer väl :)
    har vigselsamtal med vr präst via nätet..
    Det är kul och nyttigt och intrssant :)

Ja jus idag så känner jag mig positiv till detta till bröllop..

Det enda som är lite trist men jätekul också är att min kusin och hans fru som skulle utgöra ena halvan av en toastmasterpar har blivit gravida och sa föda 23 september...
    vi gifter oss den 12 sept.
    De har sagt att de kan vara toasmasters om de är där men risken finns ju alltid att de inte är där..
    Alternativen till dem är få...
    Hur skulle ni tänka ???

tacksam för åsikter :)

• carolaj83

MyochErlend - oj svårt, hade nog försökt tänka om och välja någon annan eftersom risken är stor att dom inte är där, eller att hon kommer vara väldigt trött antagligen

sambon har nu frågat sin bror om han vill vara bestman och toastmaster och han tackade ja till båda
    kommer även ha en till toastmaster, men hon är inte tillfrågad än

• Igia

Jobbigt! Jag hade nog frågat nångon annan då om ni har någon på "lager".

Vi har fått klartecken från DJ igår så nu är musiken fixad till festen oxå. De kommer även att hjälpa till att dekorera i lokalen innan

Börjar bli lite velig igen vad gäller klänning... Vet inte hur jag ska göra. Har ni nåt bra förslag?

MyochErlend skrev 2009-03-18 10:17:22 följande:
    Nu hänger världes sötaste lilla brudnäbbsklänning i min garderob och den machar min bröllopsklänning perfekt :)jag är så lycklig över detta...Inbjudningskorten går det sådär med...:)hm.vi har s ålite tid tillsammans nu för tiden att det är svårt att få till :(men det kommer väl :)har vigselsamtal med vr präst via nätet..Det är kul och nyttigt och intrssant :)Ja jus idag så känner jag mig positiv till detta till bröllop..Det enda som är lite trist men jätekul också är att min kusin och hans fru som skulle utgöra ena halvan av en toastmasterpar har blivit gravida och sa föda 23 september...vi gifter oss den 12 sept.De har sagt att de kan vara toasmasters om de är där men risken finns ju alltid att de inte är där..Alternativen till dem är få...Hur skulle ni tänka ???tacksam för åsikter :)
  • TesshjärtaFred
    Igia skrev 2009-03-17 22:45:33 följande:
    Från vem har du beställt smyckena?
    En tjej som heter Linda. Man hittar henne på via hennes blogg, dreamsofpearls.blogspot.com/.

My Erlend, jag förstår att det känns tråkigt med toastmasterparet. Jag har lite samma problem, eller liknande iaf. Min älskade bror, som jag älskar mest av allt i hela världen, och hans fru ska få sitt andra barn. De har fått preldatum till 7 september, vi gifter oss den 5:e. Så de kanske inte kan komma på vårt bröllop. Troligtvis kan inte hon komma, men han ska försöka in i det längsta. Men fatta, han är en av de absolut viktigaste gästerna för mig. Det känns otroligt jobbigt.
  • september2009bröllop

Är september stora föda barn månaden ? nu är vi tre här i tråden som blir "drabbade" på ett eller annat sätt och så många är vi inte

• Sanniis

Vad flitiga ni är allihop! För vår del går det lite trögt med bröllopsplaneringen just nu. Vi har båda mycket på jobbet för tillfället. Vi har dock kontaktat en till fotograf. Vi har redan bokat en, men den här var billigare och på närmre håll. Så vi ska kolla på hennes bilder och bestämma oss nästa helg. Inbjudningskort ska vi också ta tag i snart. Jag ska även börja leta efter spets till min klänning. Nästa vecka förhoppningsvis och det ska bli riktigt kul!

Tråkigt för er som får ändra era planer pga graviditeter. Samtidigt som det ju är jättekul för de som ska ha!

Angående dukning och placering så vet vi ännu inte hur vi ska göra. Fast jag har för mig att de på restaurangen föreslog U-dukning, då vi inte blir så många. Vi har inte en aning om hur vi ska placera alla, men det löser sig nog längre fram.

• september2009bröllop

ja de e ju inte så att vi missunnar våra vänner och familj deras stora lycka

Sanniis skrev 2009-03-19 18:57:12 följande:
    Tråkigt för er som får ändra era planer pga graviditeter. Samtidigt som det ju är jättekul för de som ska ha!
  • Rebellen75
    september2009bröllop skrev 2009-03-19 18:16:43 följande:
    Är september stora föda barn månaden ? nu är vi tre här i tråden som blir "drabbade" på ett eller annat sätt och så många är vi inte
    Alla hade för mycket ledigt under jul och nyår . Har själv en tjej som är född i sep.
  • september2009bröllop

HAHAHA jo de e klart de kan va så.. de va ju trots allt ovanligt lång ledighet i år....

Rebellen75 skrev 2009-03-19 22:33:55 följande:
    Alla hade för mycket ledigt under jul och nyår . Har själv en tjej som är född i sep.
  • MyochErlend

*hihi*
    nej självklart är det väldigt mysigt att "alla" får barn..

vi har inte löst det "problemet" än..men vi får se vad som händer..
    nu är jag iaf gott igång med inbjudningarna...
    skriver ju alla på skrivmaskin som hag berättat om innan...

Tar lite tid.. men åh så nøjd jag blir med resultatet

Hur går det før er ??
    Har ni haft ngt vigselsamtal med prästen ?

Svar på tråden September 2009 del3