• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • thildamy

jätte fin ring!!! med rosa blir det nog super...

• carolaj83

åhhh har ÄNTLIGEN bestämt oss hur våra inbjudningar ska se ut o vad det ska stå, men har 2 frågor först när har ni satt osa? sen vill vi gärna önska oss bidrag till en paris weekend istället för presenter, men nånstans känns de fel för mig att skriva ut en önskan, hur hade ni gjort?

• Cookie27

thildamy. Tack! Jag tror den blir jättebra! Och tröttnar jag på de rosa stenarna om 20 år så får jag byta ut dem mot diamanter. :)

carolaj83: Vi satte osa ganska tidigt, redan i juni men det är mest en formalitet då vi vet svaret från nästan alla redan nu.

Vi skrev att vi inte önskar oss presenter men om man vill så blir vi jätteglada för ett litet bidrag till bröllopsresan.

• Trudilutt

Vi har osa 1/8, så det känns lite lagom, men nu måste va snart få iväg inbjudningarna eftersom det kommer lite utlandsgäster

Vi har inte skrivit nått om önskningar i inbjudan, det kommer våran värdinna för middagen säga till de som ringer. Att det vore trevligt om så månger som möjligt kommer att dela våran dag, och att ett bidrag till bröllopsresan är att föredra

Kram på er alla!

carolaj83 skrev 2009-03-14 19:57:49 följande:
    åhhh har ÄNTLIGEN bestämt oss hur våra inbjudningar ska se ut o vad det ska stå, men har 2 frågor först när har ni satt osa? sen vill vi gärna önska oss bidrag till en paris weekend istället för presenter, men nånstans känns de fel för mig att skriva ut en önskan, hur hade ni gjort?
  • carolaj83

nu har ja kollat första avsnittet av bröllop i era händer, gud vilken fin festlokal dom fick

• september2009bröllop

ÅÅh det missade jag..

• Trudilutt

Ja det var verkligen öööver förväntan som de hade utsmyckat festlokalen. Undrar lite om man kan göra nått liknande? Det såg ju rätt enkelt ut att hänga upp tyg på väggarna, och att hänga upp hönsnät att klä med löv.

Jag älskade att maten stog på riktig gräsmatta, superfint!

Hur går det för er andra?...

Här går det sakta men säkert 6 av 40 inbjudingskort är klara. phu!

carolaj83 skrev 2009-03-15 21:13:28 följande:
    nu har ja kollat första avsnittet av bröllop i era händer, gud vilken fin festlokal dom fick
  • carolaj83

ska ringa prästen o bestämma tid idag, har ju bara bokat dag...sen ska vi ringa cateringfirman o kolla när vi senast måste meddela hur många vi blir....så et går långsamt framåt...

ni som ska ha buss, tar ni ut nån bussbiljett?
    funderar på att ta 10kr per person, då vår budgett e sjukt liten nu, sen känns de lite orättvist mot dom som bor åt andra hållet o får fixa sina skjutsar själva

• Cookie27

Jag missade också det programmet! Det var ju lite synd för att min m2b vill klä in vår lokal med vitt tyg. Fast jag är lite fundersam på hur det kommer och bli och hur mycket det kommer att kosta att göra det. Det är tre väggar och lokalen är (b/l/h)10m x 15m x 3,5m så det kanske blir väl dyrt.

Hmm... får nog kolla på reprisen =)

• TesshjärtaFred

Hej på er. Har inte blivit så mycket planerande för mig eftersom jag har varit ute på Melodifestivalen i sex veckor. Men nu är det vanliga livet tillbaka och jag ska försöka fixa lite grejer i dagarna.
    I dag har jag mailat med stället som ska sy upp min klänning om när jag senast behöver beställa den. Har påbörjat projekt viktnedgång och vill vänta så länge jag kan.
    Vigselförrättare är bokad, men jag ska ringa kommunen för att lämna alla uppgifter.
    Jag ska också maila stället där vi ska vara för att boka in ett datum snart då vi ska åka dit igen för att kolla lite grejer och kolla på menyer.
    Och så ska jag ringa till PRV för att kolla om vårt namnförslag skulle gå igenom. finns ingen som heter så, men däremot kan det vara lite trixigt eftersom det är en geografisk plats, typ.

Nu har vi iaf köpt allt material till inbjudningskorten så vi ska börja tillverka dem nu.

Ja, så är läget hos oss. Känns ändå ganska stabilt, med mindre än 6 månader kvar.

Svar på tråden September 2009 del3