• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • Igia

Jobbigt. Som du säger bara att bita ihop... Lycka till!

carolaj83 skrev 2009-03-12 09:34:33 följande:
    jag o min sambo bråkar väldigt mycket just nu, känns ju inte direkt kul att planera bröllop då, samtidigt vet vi ju vad de beror på och att de är en övergående fas, brist på tid och småbarn som inte sover på natten....o minsta tjejen ska vara vid mitt bröst 24 timmar om dygnet, är en supermysig tid, men även otroligt jobbigt...man förstår varför såååå många separerar innan barnen fyller 1 år....men man får ju kämpa på...o ge varandra tid, turas om att få sova ut
  • carolaj83

nu har vi bestämt oss, om vi lyckas spara ihop pengar åker vi 4 dagar till disneyland paris hela familjen veckan efter bröllopet

jag o sambon var iväg till new york i sep, när vi väntade minstingen i vecka.28 o sonen var kvar hemma, uch vill aldrig mer åka utan barn...sista dagen satt vi o grät vid middagen för att vi saknade honom så sjukt mycket, om nån undrar varför vi kommer åka hela familjen

• Igia

Hur kommer ni andra att göra med bröllopsresa? Vi har funderingar på att åka till Bali 2v i slutet på sept....

• alltidvi

Vi kommer åka iväg på en "tågluff" i Europa några dagar efter bröllopet. Rutten ser för tillfället ut så här: Köpenhamn, Berlin, Prag, Budapest, Kroatien (där vi hyr bil och kör runt lite), Italien och slutligen en vecka i Nice. Ser verkligen fram emot resan, både jag och sambon jobbar väldigt mkt och det här blir den längsta ledigheten jag har haft sedan jag var 15... en riktig "smekmånad" på 5 veckor!

• Igia

Vad härligt!

alltidvi skrev 2009-03-12 15:14:31 följande:
    Vi kommer åka iväg på en "tågluff" i Europa några dagar efter bröllopet. Rutten ser för tillfället ut så här: Köpenhamn, Berlin, Prag, Budapest, Kroatien (där vi hyr bil och kör runt lite), Italien och slutligen en vecka i Nice. Ser verkligen fram emot resan, både jag och sambon jobbar väldigt mkt och det här blir den längsta ledigheten jag har haft sedan jag var 15... en riktig "smekmånad" på 5 veckor!
  • Sanniis

thildamy och Trudilutt: Tack så mycket!
    Klänningen är jag riktigt kär i, hoppas bara att jag passar i den modellen.

Idag pratade vi bröllop på jobbet. En del som inte kunde förstå hur man kan lägga såå mycket pengar på en enda dag. Men det är ju liksom inte bara en dag vilken som helst, utan en av de viktigaste i ens liv! Visst är det mycket pengar, men det tycker jag att det är värt!

Har ni också stött på sådana kommentarer?

• Sanniis

Angående bröllopsresa så har vi inte bestämt något än. Jag skulle gärna ta en weekendresa någonstans i Europa, eller åka till något mysigt SPA på weekend i Sverige och sedan en längre "riktig" bröllopsresa någon gång nästa år.

• Trudilutt

Hoppas ni löser det, och att glädjen i att planera eran kärleksdag kommer tillbaka! Kramar

carolaj83 skrev 2009-03-12 09:34:33 följande:
    jag o min sambo bråkar väldigt mycket just nu, känns ju inte direkt kul att planera bröllop då, samtidigt vet vi ju vad de beror på och att de är en övergående fas, brist på tid och småbarn som inte sover på natten....o minsta tjejen ska vara vid mitt bröst 24 timmar om dygnet, är en supermysig tid, men även otroligt jobbigt...man förstår varför såååå många separerar innan barnen fyller 1 år....men man får ju kämpa på...o ge varandra tid, turas om att få sova ut
  • Trudilutt

Låter som en toppen idé!

carolaj83 skrev 2009-03-12 14:28:16 följande:
    nu har vi bestämt oss, om vi lyckas spara ihop pengar åker vi 4 dagar till disneyland paris hela familjen veckan efter bröllopetjag o sambon var iväg till new york i sep, när vi väntade minstingen i vecka.28 o sonen var kvar hemma, uch vill aldrig mer åka utan barn...sista dagen satt vi o grät vid middagen för att vi saknade honom så sjukt mycket, om nån undrar varför vi kommer åka hela familjen
  • Trudilutt

Här lutar det åt att det blir Grekland-Samos. 1 vecka, eftersom vi har djur så är det svårt att vara borta 2 veckor...

Annars blir det nog Thailand 2 veckor på våran 1-åriga bröllopsdag nästa år

Igia skrev 2009-03-12 14:53:34 följande:
    Hur kommer ni andra att göra med bröllopsresa? Vi har funderingar på att åka till Bali 2v i slutet på sept....
Svar på tråden September 2009 del3