• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • Trudilutt

Här känns det också ganska lugnt, jag är ett planerings-freak så jag har det mesta under kontroll. Förutom budgeten kan jag känna... Men det va bra att kika på programmet igår, för då satte man sig automatiskt ner och pratade om allt under programmets gång

Jag funderar på att göra hår och make själv, eftersom jag ska ha brudkrona och utsläppt hår (lockigt) tillsammans med slöja, så det är ju en ganska enkel "frisyr" Nån mer som funderar på det?

• Igia

Hallå på er! Här är det aktivitet
    Vi har nu bestämt hotell och ev florist oxå. Blir lite skeptisk när det kan skilja 1000kr på samma bukett fast hos olika florister. Men det blir nog bra till slut.
    Nu är det gästlistan och inbjudningarna som är på tapeten och i början på nästa vecka får vi veta hur det går med vårat brunchställe, sen är det bara till att börja masstillverka

• Trudilutt

Oj 1000 kronor!?

Hm, hur kommer det sig tro?

Och jag som bara frågade första floristen som kom upp i min hjärna, kanske va fel då? Om det skiljer sig så mycket i pris?

Igia skrev 2009-03-16 15:34:27 följande:
    Hallå på er! Här är det aktivitet Vi har nu bestämt hotell och ev florist oxå. Blir lite skeptisk när det kan skilja 1000kr på samma bukett fast hos olika florister. Men det blir nog bra till slut.Nu är det gästlistan och inbjudningarna som är på tapeten och i början på nästa vecka får vi veta hur det går med vårat brunchställe, sen är det bara till att börja masstillverka
  • Igia

Ja, det är rätt stor skillnad. Det borde ju vara samma kostnad för de skulle man kunna tro... Men så blir jag lite fundersam oxå. Det är ju lite så att man får vad man betalar för... Iaf när det gäller andra saker, men ska höra mig för lite med passionsblomma och se vad hon tror. Hon är ju iaf florist...

Trudilutt skrev 2009-03-16 15:36:10 följande:
    Oj 1000 kronor!?Hm, hur kommer det sig tro?Och jag som bara frågade första floristen som kom upp i min hjärna, kanske va fel då? Om det skiljer sig så mycket i pris?
  • Trudilutt

Ja det är tur man har experterna på BT

Jag har inte fått priset på alla blommor nä. Brudbukett+Korsage+2 st tärnbuketter+bordsdekorationerna. Hm undra vad det kommer gå på alltihopa?

Nån som har fått lite priser så man får en hint om vart bär av??

• Igia

För brudbukett, 3 korsager och 2 tärnbuketter från 2000 till 3000kr. Det är de priser jag fått. Vi ska inte ha jättemkt blommor på bordet så där blir det nog nåt st-pris.

• Trudilutt

Okej, det låter rimligt!

jag ringde floristen nu och sa att hon gärna får ta frame n ungefärlig summa, för jag vill betala innan bröllopet. Och sen bara stämma av efter om det ska till- eller från pengar. Så kan man betala lite pö om pö

• Igia

Så kände jag oxå, så inte allt kommer på en gång... Återkommer när jag pratat klart men passionsblomma så får du höra lite vad hon tycker oxå...

• Cookie27
    Trudilutt skrev 2009-03-16 15:29:34 följande:
    Här känns det också ganska lugnt, jag är ett planerings-freak så jag har det mesta under kontroll. Förutom budgeten kan jag känna... Men det va bra att kika på programmet igår, för då satte man sig automatiskt ner och pratade om allt under programmets gång Jag funderar på att göra hår och make själv, eftersom jag ska ha brudkrona och utsläppt hår (lockigt) tillsammans med slöja, så det är ju en ganska enkel "frisyr" Nån mer som funderar på det?
    Jag ska också ha utsläppt hår (lockigt) och brudkrona/tiara. :)
    Skulle inte trivas på något annat sätt känns det som och till klänningen så passar utsläppt hår allra bäst.

Vad ska du ha för klänning?
  • september2009bröllop

Här har jag påbörjat operation viktnedgång idag.. Huvudet värker men annars går det bra

samlar kraft för att ta tag i inbjudningskorten. Det mesta materialet finns ju så de e bara att börja..

Svar på tråden September 2009 del3