• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • TesshjärtaFred

Tips till er som tycker att det är svårt med planeringen: BT har en planeringsguide.

Nu har våra inbjudningskort kommit fram till sina mottagare. Jag har fått ta emot några glada tillrop och tack för inbjudan.
    Annars händer det inte så mycket. Jag är i Moskva i 7 nätter, åker hem på söndag morgon så det är lugnt på planeringsfronten.
    Men jag ska ta mått och beställa min klänning i slutet av månaden, det ska bli kul.

• Trudilutt

Idag har jag varit hos sömmerskan med min klänning som kom i fel färg *morr* Men som tur är kan hon byta ut spetsen som är överst till vitt! För 800 kr syr hon dessutom till den också inte alls farligt pris... Det kommer bli toppen

Sen har jag bokat frissan och sminket idag också.

Så, det händer sakta men säkert

Carolaj: Vi känner lite att om det är en närstående som skaffar flick- eller pojkvän så kan jag tänka mig att de får komma. Men inte en kompis som har andra vänner på vårt bröllop... Då får vi lära känna den nya/nye på en middag en annan dag ist...

• manice

Klänningen är beställd :) Åhh vad det var underbart att bara stå där i affären och få prova den!! Idag ska inbjudan ut. Jäklar vad vi pysslat och donat och nej jag är inte riktigt nöjd med den, men tänker absolut inte göra om.

• Cookie27

Jag är hemma sjuk idag och passar på att ligga i soffan med datorn i knät och försöker bordsplacera. Det är hopplöst svårt! Jag är inte så traditionell när det gäller bordsplaceringen, det viktigaste är att folk har roligt. Men jag fastnar ändå hela tiden... Suck!

• manice

Exakt så resonerar vi också cookie. Tänker inte bordsplacera utifrån "hur det bör vara" utan folk ska trivas och ha kul. Jag var själv på ett bröllop för lite sedan och hamnade jättetrist, det blev så stelt och krystat! Så vill jag inte att någon av våra gäster ska känna.

• Cookie27

Manice: Absolut ska det vara så att alla har roligt! Det är bara så svårt med att få ihop det med 90 pers... Sen finns det vissa som inte ska placeras tillsammans av olika anledningar och det gör allt ännu svårare! Men det är dagens ilands-problem :)

• Igia

Som andra har sagt att om det är närstående. Har egen erfarenhet av detta oxå. Jag och min sambo, inte sambo då blev bjudna på ett bröllop som är en gammal vän till mig men som min sambo aldrig träffat. Vi var ju iof sig tillsammans när inbjudan gick ut och hade varit i nåt år, men min sambo valde själv att inte fälja med då han kände typ en som skulle kommapå bröllopet och ingen av brudparet. Ibland kan jag tänka mig att vi tjejer så gärna vill att vår respektive ska fälja med men att de känner att det kvittar. Känner man ingen har man ju kanske ingen glädje av det iaf. Men din syster kan jag ju förstå då ni kanske kommer träffas lite mer nu under sommaren och så...

Vi har inte stött på detta problem än utan snareare tvärtom, de hann göra slut innan inbjudan kom ut Fast det är bara killar så jag tror inte att nån kommer att komma å säga att du jag har en ny flickvän får hon komma?... Jag har ev en tjejkompis som kan tänkas göra så men då beror det helt på hur många av våra ordinarie gäster som tackat nej. Vi har nästan inte plats för alla som är bjudna från bröjan så, Har bara 107 stolar

Rysligt så långt det blev, ni får ursäkta

carolaj83 skrev 2009-05-13 19:02:51 följande:
    ok, hur hade ni gjort?min bästa vän har precis träffat ny kille sen nån månad och nu frågade hon om han fick följa med och jag svarade, att de fick han självklart göranu har även min syrra träffat ny och då måste ju han oxå få följa med.känns lite konstigt när de är folk jag inte känner,träffade syrrans kille för första gången i måndags 27 år och blyg, vågade knappt säga hej...hur gör ni i dessa frågor?
  • MyochErlend

vi har köpt lägenhet :):)
    åh jag e så glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad !!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Trudilutt

GRATTIS!!! Gud va roligt

MyochErlend skrev 2009-05-15 00:58:10 följande:
    vi har köpt lägenhet :):)åh jag e så glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad !!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • september2009bröllop

Grattis My! När sker inflytt? På bröllopsnatten?

Svar på tråden September 2009 del3