• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • katarina1984

Jag håller med, det är trevligt som gäst att se vilka psalmer som kommer, om någon ska sjunga etc. det behöver ju inte vara ett så långt program om man inte vill. Vi tänkte nog ha ett A4 papper i samma färg som inbjudningskorten var och rulla i ihop samt knyta med gröna band. Hoppas programmet får plats bara..

• carolaj83

annars står ju psalmerna på tavlan
    hmmm får se hur jag gör
    har ju kombinerat med dop också

• Cookie27

Jag tycker inte man behöver ett kyrkoprogram egentligen, jag har det mest för att jag tycker det är kul och jag vet att särskilt mina äldre släktingar uppskattar det :). Men vigselordningen och psalmerna står ju i psalmboken.

• TesshjärtaFred
    Cookie27 skrev 2009-05-19 21:09:06 följande:
    Vi valde precis utgångsmusik, det blir Fields of gold - Eva Cassidy :)
    Den har vi funderat på att ha under vigseln. Min kille gillar originalversionen med Sting bäst, men jag är inne på covern precis som ni.
  • TesshjärtaFred

Vi kommer inte att ha något vigselprogram. På en sida i festprogrammet kommer vi att tacka de som har hjälpt till och där ta med vigselförrättare, solist etc. Men vi gifter oss borgligt och kommer inte att ha några psalmer.

• thildamy

Jag har kvar.. MASSOR
    ska hämta vigselringarna på måndag
    kontakta vf för vigselsamtal
    väntar på min klänning
    köpa underkjol , smycken ,tiara el. dyl.
    m2b bälte och väst kvar
    festprogrammen och vigselprogr. ska färdigställas
    dekoration kvar att köpa ännu
    och boka tid för nagelfix och lite sånt
    ska jobba så mycket i sommar så det känns som jag måste sätta fart nu!!!

Cookie27 skrev 2009-05-20 21:25:22 följande:
    :) Kvar är att fixa kläder till min m2b... Sen är det festprogrammet som måste slutföras. Håller på med kollage av alla gäster så jag letar bilder av alla 90 gäster. Har hittat bilder på de flesta i alla fall! Sen så ska jag fixa en tiara och en underkjol. Men annars är allt klart :) Men jag är hopplöst planerande av mig och jag har för mycket fritid ibland tror jag!Vad har du kvar?
  • thildamy

går jätte bra !

MyochErlend skrev 2009-05-20 22:02:47 följande:
    hej du ,.. fikk ditt gästboksinläaggg....sänder dig noter på måndag... går det bra??!!kram
  • gosbruden

Idag är jag så glad...
    Jag och sambon har vart in till stan idag för att fixa lite med bröllopsgrejjer.
    Vi hittade ALLT vi sökte, nu har jag köpt skor, vi har hittat våra vigselringar och manchettknappr till min blivande. Plus att vi va in och provade hans kostym och han var sååååå snygg :) MUMS! :)

Nu känns det lite mindre jobbigt allting när vi fick så mycket gjort idag. Nu ska jag sätta mig och fylla i lite i vår budget :)

Hoppas ni andra har en härlig fredag...

• carolaj83

vi har äntligen fått tag i all personal vi behöver*lycklig* ställer upp för 500:- per person totalt 3 st, ska även köpa något fint till dom som hjälp till på bröllopsresan.

just nu försöker vi hitta ett band som är bra men inte tar allt för mycket betalt, mamma hade tydligen nån jobbar kompis som hade band, ska se om vi kan provlyssna någon dag

• september2009bröllop

Skönt att ni fått så mycket fixat gosbuden

Här finns det att göra bara man har ork

Svar på tråden September 2009 del3