• augusti10a

Augusti 2010...

Jag kunde inte hitta någon augustitråd för 2010, bara Juli 2010...Så jag tycker ju såklart att vi som gifter oss i augusti ska ha en egen planeringstråd :D

Så hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bestämt datum och den stora dagen blir 7/8 2010 och så har vi bokat festlokal...var tvungen att boka så tidigt eftersom den är väldigt populär och hon jag pratade med när jag bokade tyckte det var jättebra att jag ringde nu eftersom det blir fullbokat snabbt, själv skämdes jag lite som ringer 1,5 år innan...
    Jag försökte att boka kyrkan också men där vart det stopp. Hon sa att jag får ringa tillbaka i augusti för då släpper hon 2010`s augusti tider. Så nu hoppas jag att vi får den kyrkan som också är populär.

• Svar på tråden Augusti 2010...
  • Bettertogether

Har ni gått ut med att ni ska gifta er åt era familjer och släktingar ännu??

• Sörön10

Vi berättade för våra mammor i söndags! =) En del vänner vet också!

Igår var jag på akademibokhandeln samt Kreatima! Hittade papper, kort och kuvert samt lite annat som kommer bli perfekt när det är dags att göra kort! =)

Har sett ett par skor jag vill ha också! Vita pumps med låg klack från din sko för 199! Behöver verkligen inte några dyra grejer! =)

• Nettis82

Ok, men då kanske de skulle vara ok att beställa klänningen snart! Jag ska lägga in argumentet att det är bra att "sprida ut" kostnaderna. Hahaha.. Det kommer att gå hem, garanterat.

Sen om jag stöter på lite grejer till dukning mm så kommer jag nog inhandla det, man vet ju inte om det finns sen när man väl ska till

Jag har berättat för mina föräldrar på grund av praktiska skäl coh rådgivning vid val av ställe/lokal. Vi ska inte gifta oss i kyrkan utan utomhus vid vattnet. Han har bara berättat för sin lillebror. Vi känner att vi inte vill berätta för alltför många heller när det är så långt kvar..Men det gör man ju som man vill såklart..

• sindri

ja vi har berättat för dom närmaste för jag har släckt som bor i england så att dom kan planera sin semester så dom kan komma. min släckt kommer och är redan med i planeringen så dom vet allt. jag har utnytjat alla kontakter som finns;) men ska de bli nått bröllop så måste vi börja redan nu tyvär pengarna växer inte på träd:)

• Nettis82

Jaha, nu är mitt datum ändrat från den 14 augusti till den 7 augusti då både vigselplatsen och festlokalen var upptagen den helgen. Ja, ni ser..det är verkligen till att vara ute i god tid.. Men nu är det klart iaf så att man kan släppa det.

I helgen ska vi åka till en jättestor affär med bröllopskläder för att se vad min blivande kan tänka sig att ha på sig. Jag vet ju såklart redan vad jag själv ska ha Men jag ska nog slänga på mig ett par klänningar ändå för att få känslan...

Hoppas ni alla har haft en trevlig helg och att veckan blir bra

• Sörön10

oj, nu börjar jag bli nervös!! tänk om vår lokal är upptagen då! :S vet iofs inte ens vad den kostar.. ska försöka boka den i påsk. ska berätta för mina morföräldrar då och de bor alldeles bredvid lokalen. de har hjälpt de som arrenderar den väldigt mycket, så jag hoppas på ett schysst pris! =)

• sindri

jag hade tyckt att de varit jätte skönt att boka kyrkan också men den får man inte boka för än i augusti så de blir att ligga i när sommaren har kommit. så kan mna börja släppa lite på saker för dom viktigaste är ju spikade då.

• zorken19

Hej!

Jag och sambon har bestämmt att vi ska gifta oss nästa år och jag funderar på augusti. Får jag fråga varför ni har valt just augusti? Är lite velig men jag vill nog inte ha mitt i sommaren ( Juli ) för många har semester och att det kan vara fruktansvärt varmt.

Har funderat på lite färgteman och jag tycker att brunt och rosa är fint men det att ha i Augusti?

åh vad spännande att få planera sitt bröllop!

• Bettertogether
    Sörön10 skrev 2009-03-18 21:34:32 följande:
    Vi berättade för våra mammor i söndags! =) En del vänner vet också! Igår var jag på akademibokhandeln samt Kreatima! Hittade papper, kort och kuvert samt lite annat som kommer bli perfekt när det är dags att göra kort! =)Har sett ett par skor jag vill ha också! Vita pumps med låg klack från din sko för 199! Behöver verkligen inte några dyra grejer! =)
    Vad tyckte era mammor då? :)
  • Nettis82

Jag tycker att brunt och rosa kan vara riktigt fint tillsammans. Med tanke på att sommaren fortfarande är samt att hösten är på ingång så tycker jag det är en väldigt bra kombination.

Jag själv ska ha silver (vi har vitguld i ringarna), grönt,rosa och pärlemor. Inte så mkt grönt och rosa, mer som accentfärger.

Beroende på om det är en populär lokal så måste man ju vara ute i god tid. Vi behöver inte boka ngn kyrka eftersom att vi gifter oss vid vattnet. Är det någon som har koll på vad en vigselförättare tar ut för avgift för en vigsel? Eller en präst? Min sambo vill hellre ha en vigselförättare men mig spelar det nog ingen roll. Jag är väldigt inne på präst iofs eftersom att det ligger en kyrka bredvid där vi ska vara och om regnet skulle stå som spön i backen skulle det kännas ganska skönt att kunna gå in i kyrkan istället. Men ingen utav oss är speciellt religiösa så det skulle inte vara för den sakens skull. Hur har ni resonerat här?

Svar på tråden Augusti 2010...