• augusti10a

Augusti 2010...

Jag kunde inte hitta någon augustitråd för 2010, bara Juli 2010...Så jag tycker ju såklart att vi som gifter oss i augusti ska ha en egen planeringstråd :D

Så hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bestämt datum och den stora dagen blir 7/8 2010 och så har vi bokat festlokal...var tvungen att boka så tidigt eftersom den är väldigt populär och hon jag pratade med när jag bokade tyckte det var jättebra att jag ringde nu eftersom det blir fullbokat snabbt, själv skämdes jag lite som ringer 1,5 år innan...
    Jag försökte att boka kyrkan också men där vart det stopp. Hon sa att jag får ringa tillbaka i augusti för då släpper hon 2010`s augusti tider. Så nu hoppas jag att vi får den kyrkan som också är populär.

• Svar på tråden Augusti 2010...
  • sindri

vi har varit på bröllop så e vi hemma igen något mör men de va kul man blir ju lite knäpp och tittar på alla detaljer som man tycker om eller skulle göra annolunda:) men de va bra.

• feltsen

vi har lite problem med var vi ska börja. vi har bestämt datum- men sen då? plats/lokalkanske? men usch vad svårt det är!
    mest av allt vill jag gå och titta på klänningar, men det känns lite väl tidigt, såhär 1½ år i förväg..haha

• ullis33

Hej! Här är en till som skall gifta sig Augusti 2010 (det lutar åt 14:e eller 21:e )
    Så jag hoppar gärna med i tråden.
    Känns roligt att alla har samma månad blir lite roligare att följas åt då

Vi har kommit en bit i planeringen men inte börjat boka,vi vet i stort sett vart festen skall vara, skall boka tid med dem nästa vecka för att se menyn och vilka möjligheter som finns och förhoppninsvis få ett ca pris på hela kalaset, vilken klänning jag vill ha, färgtema ( brunt, rosa och pärlemor),gästlista.... Så spännande
    Men saker kan ju ändras på vägen, det är ju ett tag kvar.

• Sundance

Feltsen: Vet precis hur du känner. Jag har planerat jättemycket i huvudet, men det känns jättesvårt att ta det där första steget och boka eller köpa det första. Jag har förstått att lokal/plats får bli det första för vår del. Tror att det är det bästa sättet att involvera min m2b i planeringen. Dessutom så är det nog först då man kan börja den verkliga planeringen av dekorationer och så. Har dessutom märkt att många ställen kräver bokning typ ett år i förväg. Åtminstone populära ställen. Vi börjar närma oss ett beslut om var vi ska vara nu.

• josspossgirl1

tjoho på er alla
    hoppas helgen vart bra!

Vi skall gifta oss 2010-07-31
    Vi har börjat planera rätt mycket faktiskt.. skall kolla lokal om ett par veckor, för vi har tänkt boka den nu i juli, är ju faktiskt bara drygt två månader kvar till vi ska boka lokal, lika bra att göra det ett år iförväg när man bor här i göteborg.. .för att va på den säkra sidan alltså, (är ett planerings och kontroll freak )

Har faktiskt IDAG köpt servetter... jag vet, kan låta helt sjukt.. men var på IKEA och de hade fått in några (de byter ju varje säsong,d ärför var jag tvungen att köpa de nu) som hette Typ BRÖLLOP.. de har haft "vanliga tunna" förut som hetat bröllop som var vita och rosa, men nu hade de fått in en tjockare lite mer exlusiv servett som var i vitt och silver, våra färger alltså, så var tvungen att köpa dem: SÅÅÅ fina. 18 st kostade 29 kr.. dyrt för IKEA men billigt för bröllop tyckte jag

nä, nu är det ttv som gäller.. båda barnen sover så nu får man lite lugnt så här på söndags kvällen

Hej så länge!

• giz83

hej har inte läst allt än...men var inne på dromtorget.se och hittade fina o söta caketoppers för UNDER hundralappen!!
    kolla in om ni inte redan har hittat nått sånt...o de har en del andra saker också..=)

brb o kollar resten av tråden. men ville bara tala om!!

• sindri

på lördag ska vi åka och beställa min coh mina tärnors klänningar de ska bli så kul.

• giz83

hej alla i vårsolen!
    här sitter jag och har precis varit ute på balkongen och planterat krysantemum. så härligt med de första balkongblommorna...=)
    de som fortfarande är inne får nog vänta lite till, för det är fortfarande liiite för kallt än på nätterna.

• Sundance

Jag och min m2b är nog mer typerna som vill ha monogram på toppen av tårtan. Någon som har en aning om vart man kan köpa dessa?

Svar på tråden Augusti 2010...