• augusti10a

Augusti 2010...

Jag kunde inte hitta någon augustitråd för 2010, bara Juli 2010...Så jag tycker ju såklart att vi som gifter oss i augusti ska ha en egen planeringstråd :D

Så hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bestämt datum och den stora dagen blir 7/8 2010 och så har vi bokat festlokal...var tvungen att boka så tidigt eftersom den är väldigt populär och hon jag pratade med när jag bokade tyckte det var jättebra att jag ringde nu eftersom det blir fullbokat snabbt, själv skämdes jag lite som ringer 1,5 år innan...
    Jag försökte att boka kyrkan också men där vart det stopp. Hon sa att jag får ringa tillbaka i augusti för då släpper hon 2010`s augusti tider. Så nu hoppas jag att vi får den kyrkan som också är populär.

• Svar på tråden Augusti 2010...
  • giz83
    sindri skrev 2009-05-05 20:36:36 följande:
    vi har varit och tagit mått på min och tärnornas klänningar så nu e de bara att vänt ja e jätte nöjd en brudklänning och under kjol plus två tärn klänningar kostade 7800 de tycker ja e ett riktigt fynd de är så spännande att se klänningen live sen hi hi.
    det är vad jag kallar klipp!!! vart hittade du denna underbara butik?? hihi
    super bra pris!!!
  • sindri

de är kina klänningar men ja har beställt dom igenom en svensk tjej men ja e jätte nöjd:)

• BlivandeFruF

Jag funderar kring ni som redan köpt klänningar, för mig känns det jääätteeetidigt men det är tydligen många som gör så, och att även de som jobbar i brudklänningsbutiker anser att man ska vara ute i god tid.

Men känns det inte tidigt?

Fast jag är jättesugen på att gå och prova.. Men jag skulle inte köpa något än eftersom jag inte vet hur min kropp ser ut nästa år. Jag håller nämligen på att gå ner i vikt och har än så länge gått ner nästan 40 kilo (www.tungviktaren.blogspot.com). Jag har mellan 5 och 8 kilo kvar till min målvikt så om jag köper en klänning nu kanske den inte passar nästa sommar..Men jag vet inte om jag hade köpt än ändå just för att det känns lite tidigt.

• sindri

jo de är lite tidigt tycker ja med men jag har beställt med korsett snörning så att ja kan gå upp och ned i vikt lite. men den största anledningen är att vi ska ha råd att köpa min favorit klänning så måste vi sprida ut kostnaderna tyvär hade jag kunnat så hade vi fixat allt de sista halv året men de går inte.

• giz83

jag kan också tycka att att det är lite tidigt, men jag hade också resonerat så som sindri.
    vi måste också dela upp betalningarna som ska gå till bröllopet.
    men sen är jag så rädd för att inte hinna beställa klänningen i tid, och har också en till sak som ska räknas in....jag ska gå ner en massa i kilo för att överhuvudtaget kunna vara nöjd med att våga beställa klänningen...

• Bettertogether

Mitt klänningsköp är ett ganska spontant köp egentligen. Eftersom den är begagnad och jag såg den på en annons i tidningen kunde jag ju inte vänta med köpet :P Dessutom kör vi lite på "fyndbröllop", så jag fyndade min klänning helt enkelt :)

• Bettertogether

Dessutom har jag haft samma kroppstyp och vikt sedan jag slutade växa för kanske 9 år sedan, så jag litar på att klänningen passar om 1,5 år :) Dessutom har den snörning i ryggen ;P

• sindri

nu börjar ja bli lite orolig för jag läste i en tråd att tocl ringarna ska gå upp 30-40 % i pris hur i hela friden ska man göra nu då. ska man köpa ringar nu innan eller ska man skita i de och hoppas på att man har råd när dagen kommer?

• zorken19

Här blir det bröllop 21 augusti nästa år. Vi har inte bokat nåt än men ska nog börja med lokalen och kyrkan så det är klart i allafall. Idag vad jag och sambon nere och tittade på ringar och jag provade 2 klänningar. Åhhh vad som i sjunde hilmen. Helt överlycklig. Det här var den bästa dagen på länge :)
    Får jag fråga vad ni har för färgteman? Jag tänkte kanske lila,silver och vitt. Vill gärna ha lite tips på andra färger!

• ullis33

Vi skall oxå gifta oss i Augusti nästa år
    Färgtemat blir Créme,rosa/vinrött och brunt.

zorken19 skrev 2009-05-09 15:38:07 följande:
    Här blir det bröllop 21 augusti nästa år. Vi har inte bokat nåt än men ska nog börja med lokalen och kyrkan så det är klart i allafall. Idag vad jag och sambon nere och tittade på ringar och jag provade 2 klänningar. Åhhh vad som i sjunde hilmen. Helt överlycklig. Det här var den bästa dagen på länge :) Får jag fråga vad ni har för färgteman? Jag tänkte kanske lila,silver och vitt. Vill gärna ha lite tips på andra färger!
Svar på tråden Augusti 2010...