• augusti10a

Augusti 2010...

Jag kunde inte hitta någon augustitråd för 2010, bara Juli 2010...Så jag tycker ju såklart att vi som gifter oss i augusti ska ha en egen planeringstråd :D

Så hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bestämt datum och den stora dagen blir 7/8 2010 och så har vi bokat festlokal...var tvungen att boka så tidigt eftersom den är väldigt populär och hon jag pratade med när jag bokade tyckte det var jättebra att jag ringde nu eftersom det blir fullbokat snabbt, själv skämdes jag lite som ringer 1,5 år innan...
    Jag försökte att boka kyrkan också men där vart det stopp. Hon sa att jag får ringa tillbaka i augusti för då släpper hon 2010`s augusti tider. Så nu hoppas jag att vi får den kyrkan som också är populär.

• Svar på tråden Augusti 2010...
  • Bettertogether

Listan fylls sakta men säkert på...

-Klänning OK
    -Skor åt bruden OK
    -Ljuskoppar till borden OK
    -Kyrka bokad OK

Kanslisten jag talade med tyckte vi var ute i god tid eftersom det inte är så många vigslar i min stad. MEN, just den dagen är det lite av en folkfest i staden, och förra året hölls en öppen utställning i kyrkan då. Men nu har vi iallafall det datum och klockslag vi ville ha :)

• giz83

Bettertogether---> men vad skönt att det löste sig med kyrkan iaf...=) det är en befrielse när man har det fixat...=)

man har en sak som man kan stryka från listan...hihi...alltid skönt när man är klar med sånt..=)
    och sen när det blir mer och mer saker som man kan stryka på listan så känns det bara som om tiden flyger...=)

jag har än så länge bara vigselförrättare och lokal spikat...
    sen är det bara ideér och sånt som är på gång...

• Evepeve

Här vill jag oxå va me!

Vi ska gifta oss den 14 augusti 2010. Kyrkan är bokad och klänningen köpt (hittade en begagnad så man får ju passa på). Nu undersöker vi var vi vill ha festen.

• Bettertogether

Välkommen med Evepeve! Jag har också, liksom du hittat mej en begagnad klänning redan :)

• Evepeve
    Bettertogether skrev 2009-05-11 10:35:53 följande:
    Välkommen med Evepeve! Jag har också, liksom du hittat mej en begagnad klänning redan :)
    Tack så mkt!
  • giz83

välkommen evepeve!!

vad har ni funderat på för ställe då?
    ska det vara stort litet eller mittemellan...
    har ni funderat på vilka ni ska bjuda?

ska ni ha ett stoort bröllop eller ett lite mindre?

oj vad det blev värsta förhöret här...men jag är bara sååå nyfiken av mig...hihi

• Evepeve
    giz83 skrev 2009-05-11 10:50:01 följande:
    välkommen evepeve!!vad har ni funderat på för ställe då?ska det vara stort litet eller mittemellan...har ni funderat på vilka ni ska bjuda? ska ni ha ett stoort bröllop eller ett lite mindre?oj vad det blev värsta förhöret här...men jag är bara sååå nyfiken av mig...hihi
    hehe, tack!

Vi ska ha ett litet med de allra närmsta, vi blir max 25 pers. Så vi funderar på att ha festen på nån restaurang, så vi slipper att tänka på att fixa saker till festen, bara sitta o äta o mysa liksom. Det finns ett jättefint ställe i helsingborg som bara har öppet på sommaren som ligger med utsikt över staden och öresund, jättevackert både inne och ute. Vita tyger i taket o frächt. Det är vi mest intresserade nu. Vi ska bara smaka maten där men har hört att det ska vara väldigt bra.

Ni då, stort eller litet??
  • giz83

evepeve--> det där låter ju jättemysigt...=)
    vi kommer att ha det nånstans mittemellan...men det ska bli så billigt som möjligt...=)
    vi kommer vara nånstans mellan 44-50 personer och vara på en gård här ute i vår kommun.

det ska bli jätte skoj o mysigt. känns som om vi har pratat om bröllop i all evighet... men det är alltid nått som kommit emellan. antingen har jag varit arbetslös, han har pluggat eller så har vi bara inte varit tillräckligt mogna...hihi...
    vi firar 7 år iår och kommer att ha varit tillsammans i 8 år när det ska ske...=)

• cire

Hello

Nu har jag ringt och prel bokat rum till gästerna på bröllopet!! Det känns lite mer verkligt när man faktiskt bokar nåt än när man bara går och tänker....Åhh så kul!!

• Blancas

Hej alla augusti vänner!

Även jag ska gifta mig i augusti. Jag har inte kommit långt alls, ev kyrka... färgtema och grejer har jag inte ens tänkt på.

Svar på tråden Augusti 2010...