• augusti10a

Augusti 2010...

Jag kunde inte hitta någon augustitråd för 2010, bara Juli 2010...Så jag tycker ju såklart att vi som gifter oss i augusti ska ha en egen planeringstråd :D

Så hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bestämt datum och den stora dagen blir 7/8 2010 och så har vi bokat festlokal...var tvungen att boka så tidigt eftersom den är väldigt populär och hon jag pratade med när jag bokade tyckte det var jättebra att jag ringde nu eftersom det blir fullbokat snabbt, själv skämdes jag lite som ringer 1,5 år innan...
    Jag försökte att boka kyrkan också men där vart det stopp. Hon sa att jag får ringa tillbaka i augusti för då släpper hon 2010`s augusti tider. Så nu hoppas jag att vi får den kyrkan som också är populär.

• Svar på tråden Augusti 2010...
  • Energy

Åh, får jag också vara med i den här tråden? :) Vi ska ha vårt andra bröllop 14:e augusti 2010. Men det verkar som att jag är ensam om det så det vore roligt att vara med i en bröllopstråd iaf.

• giz83

Energy--> du är inte ensam om det datumet...=) jag har sett fler i den här tråden (eller jag tror att det var här hihi) som gifter sig det datumet...hihi

och självklart får du vara med här!!! välkommen in!

• Waldekranz

Imorgon ska vi ringa och boka vår lokal, 7 Augusti 2010! Wieee

• giz83

Hej du...va kul...=)
    vi ska också gifta oss det datumet...vart har ni tänkt er?

• Evepeve

Energy: Välkommen! Vi ska gifta oss den 14e :)

• Evepeve

oh, lyckorus! Vi ska åka o titta på ett ställe som verkar helt perfekt för festen. Lite dyrt kanske... men va tusan, det får man ta! Lr va säger ni, 950/kuvert o då ingår allt från fördrink till tårta. dricka under hela middagen. Vi ska vara max 25 st så det e ju inte såå blodigt.

• Waldekranz

giz83
    Vi ska vara på Näset i Norrtälje. Jätte vackert! Ni då?

• tesand

NU ha vi bokat vår festlokal och vigsel=).. vi ska som sagt vara på teleborgs slott i växjö så ja var tvungen att fråga vad man gjorde om det regnade den dagen eftersom vi ska gifta oss i trädgården så det e bara att ha vigseln inne på slottet isåfall=)så den 17:e Juli är det=)

• giz83
    Waldekranz skrev 2009-05-18 13:33:41 följande:
    giz83 Vi ska vara på Näset i Norrtälje. Jätte vackert! Ni då?
    vi ska vara på lövsta gård i upplands-bro kommun....=)

näset är det en herrgård elle nått sånt?
  • Waldekranz

Giz83

Nej, det byggdes faktiskt från början för att vara en vanlig lada, men när den var färdigbyggd och de såg den klar så tyckte de att den var alldeles för vacker att andvända den som lada så istället använde de den som galleri och så började folk visa intresse frö att hyra den så då började de hyra ut den. Det är ett gigantiskt stort öppet ljust rum, men stora träbalkar som går upp i valv längst hela lokalen. Blev verkligen såld när vi kom dit. Det känns så bra att ha hittat något man trivs med.

Kul att ni oxå redan hittat en er dröm. Har ni bokat?

Svar på tråden Augusti 2010...